• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spikkels/vlekken op de lak

Mick

Detailing trainee
22 aug 2012
5
32
's-Heerenberg
Goedemiddag,

Na lang meegelezen en veel opgestoken te hebben kom ik nu zelf met een vraag.
Ik heb een klant die op vakantie is geweest naar Italië en bij terugkomst allemaal rare vlekken op de motorkap en dak constateerde.
Hij heeft zijn auto al laten polijsten door een commerciële poetser. Deze kon dit niet verwijderen.
Hij kwam afgelopen week met de vraag met de vraag bij mij of ik hier iets aan kon doen.
Ik heb de auto gewassen (2EM) en daarna het dak gekleid met het wel bekende Monello setje.
Hiermee is het niet gelukt.
De vlekken/spikkels zijn niet voelbaar, vandaar dat ik nu met de vraag kom of jullie mij verder kunnen helpen.

De foto's:
snil.webp

lstj.webp

Mvg,
Mick

Daar zul je toch ff een close-up foto van moeten maken. Op deze foto's is het niet duidelijk!

Heb je teer verwijderaar/eraser/IPA/wasbenzine al geprobeerd?

Wat je altijd kunt proberen is professional polish van poor boys gebruiken.
Lukt het hier niet mee, dan vergaan op polijst middelen en eerst eens een handpad gebruiken.
Als laatste met de machine erop:rules

Bedankt voor jullie reacties!!

De eigenaar van de auto woont niet echt in de buurt dus foto's maken gaat hem zo snel niet worden.
Ik zal de de pro polish binnenkort eens bestellen en kijken wat deze doet. Eraser kan ik ook nog proberen.
Anders zal ik toch de polijstmiddelen te voorschijn moeten halen.
Ik ging ervan uit dat geen nut zou hebben omdat de auto al een keer gepolijst is door een commercieel bedrijf hier in de buurt.
Maar nu ik er zo over na denk kun je natuurlijk niet weten hoe grof deze gepolijst heeft.

Nogmaals bedankt!

Mick

Onze mini heeft hier ook last van. Op z'n zwart dak zie je dit eens zo fel.
Pro polish zal niet veel afdoen hieraan. Je zal het nog blijven zien. Heb ik reeds geprobeerd.

Misschien toch even proberen. Ik had pro polish op een witte pad gebruikt.
Toch is het raadzaam om zelf te proberen als je de PP hebt staan.

Het is een Audi, dus ben ik er vanuit gegaan dat dit een relatief harde lak is.
Zo de gedachte direct te gaan polijsten.
Zal binnenkort toch maar eens proberen met pro polish dan.

Bedankt!