• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spinnenweb krassen polo 6n

'Maarten'

Detailing rookie
29 nov 2012
91
0
Ik heb mijn Polo (donkerblauw parelmoer) behandeld met de de DAP.

Oranje met monello veloce, zwaarste combo die ik heb op dit moment.
Ik zal dadelijk even foto's uploaden.
Meeste krassen zijn weg maar ben ontevreden.

Zou de gele pad met monello meer resultaat geven?

De gele pad geeft meer correctie dan de oranje. Foamed Wool is daar weer een stapje boven.
Maar wellicht is de kras wel heel diep dat je hem eerst moet opvullen en moet gaan wetsanden... Als je nagel er in blijft haken dan moet je de kras eerst gaan opvullen met een lakstift.

Het is geen kras, het zijn die spinnenweb krasjes die ik zelf blijf zien, mijn vrouw zegt ze niet te zien..

Blijf er ook niet achter hangen met m'n nagel.
Dadelijk maar even een bestelling doen.

Heb je na de Veloce op oranje afgebouwd naar Mezzo wit en Finale zwart?

De 'spinnenwebben' die je nu nog ziet kunnen krasjes zijn door het compounden met Veloce.

Ik heb na de Veloce op oranje finale op groen gebruikt
Zwarte pad heb ik nog niet binnen.

Verder PB BH op wit en CG wax met de foam applicator

Kan dat je een behoorlijk harde lak hebt. Heb je een DAP500 of 900? Bij een testspot kan je proberen 2 keer een pass te maken met Veloce op oranje. Op mijn eigen auto was 2 keer een pass met Inizio op oranje met een rotary noodzakelijk voor alle swirls eruit te krijgen. Na het afbouwen goed reinigen met iets van IPA/Iraser om te controleren om de oliën in de polijstmiddelen geen swirls meer verbergen.

Oetger;345180 zei:
PB BH moet op zwart of rood en niet op wit ;)

Genoteerd.

De krassen blijft ik zien na de hits met oranje en groen vóór de BH.
Zou ik eerst onderstaand moeten proberen:

Veloce - Oranje
Mezzo - Groen
Finale - Wit

Of toch een gele PAD aanschaffen?

Tim!;345181 zei:
Kan dat je een behoorlijk harde lak hebt. Heb je een DAP500 of 900? Bij een testspot kan je proberen 2 keer een pass te maken met Veloce op oranje. Op mijn eigen auto was 2 keer een pass met Inizio op oranje met een rotary noodzakelijk voor alle swirls eruit te krijgen. Na het afbouwen goed reinigen met iets van IPA/Iraser om te controleren om de oliën in de polijstmiddelen geen swirls meer verbergen.

DAP500

Rotary heb ik niet in bezit

Misschien / waarschijnlijk is de stap van oranje+compound naar een finishing polish als finale op jouw auto te groot.

Probeer het met wit+mezzo als tussenstap.
dus:
1. oranje+veloce.
2. wit+mezzo.
3. groen+finale.

welke groen heb je trouwens? de heavy cutting green pad of de light polishing/finishing green? Er zijn er twee namelijk. In het laatste geval moet je groen dus gebruiken met finale. In het eerste geval met een compound of medium polish als mezzo (en niet met finale).

Als je echte krassen wél weg krijgt, maar je ziet nog steeds iets wat lijkt op 'swirls' (= lichte krasjes), dan lijkt het me dat je voldoende correctie krijgt. Alleen zijn de 'swirls' dus hoogstwaarschijnlijk afkomstig van het compounden (+1 met vadebo). Goed afbouwen is dan het antwoord.

Die dus niet gebruiken met Finale ;)

Finale is een finishing polish, te gebruiken met een finishing pad (de zwarte pad) om fijn te eindigen.

Ja.

Je hebt al gecompound, je zou volgens mij nu zelfs al kunnen beginnen met mezzo+wit en daarna finale+zwart.

Verder de gebruikelijke tips: Nooit een heel paneel in één keer, verdeel je polijstvlak in ong. 40x40cm. Niet te lang doorgaan (i.v.m. stoffen). Niet te kort. Niet in de zon. En een goede inspectiespray gebruiken om alle verhullende oliën te verwijderen. Pad tussendoor goed schoonhouden. enz.

Ik heb vanmorgen enkel het achterscherm gedaan. (3 deurs)
In 5 stukken. Denkbeeldige vlakken.

Als het morgen droog is zal ik eens jou volgorde aanhouden. Top!

Straks even iemand langssturen bij CC voor de pads :D:D

Voor:
h401.webp

Na:
3tmt.webp

Heb je na het polijsten nog de auto meerdere malen gewassen? Maybe dat je met een vuile doek de lak hebt afgenomen, waardoor je minimale krasjes ontwikkelt?

gewassen
gedroogd
gekleid
polijsten (veloce-mezzo-finale)
Voeden
waxen

Doek was schoon, kwam net van het droogrek af.

Verder auto niet meer gewassen.