• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sporen ruitenwissers op voorruit

valist

Detailing addict
19 feb 2014
6
60
Op de voorruit zie je de sporen, de baan die de ruitenwiessers doen op de voorruit. Dit is soms duidelijk zichtbaar op de voorruit.
Hoe kan ik dit verwijderen en met welk product.

Een glasreiniger ( bv Glassex ) helpt niet, al geprobeerd.
Polish ... de pasta die gebruikt wordt om kleine krasjes uit lak te polieren.
Enkele jaren geleden een produkt op een oldtimerbeurs gekocht voor het verwijderen van kleine krasjes in de ruiten ... maar geen resultaat.

Dat gaat je alleen lukken met een machine (rotary beste) en ceriglass (of een vergelijkbaar product) en de bijpassende pads. Deze zijn helaas niet meer te verkijgen bij carclean.

stoeptegel-schroevendraaier in een onderhoek-en lekker op je verzekering nieuwe laten zetten-en dan goed behandelen met bv Nanolex Ultra Glass Sealant ;)

in mijn project topic kan je zien hoe ik het met de achterruit heb gedaan (zou ik echter niet op een voorruit durven)

Dr. Pepper;n387911 zei:
stoeptegel-schroevendraaier in een onderhoek-en lekker op je verzekering nieuwe laten zetten-en dan goed behandelen met bv Nanolex Ultra Glass Sealant ;)
Moet ik echt het hele verzekeringsverhaal weer van stal halen of denk je dat het niet nodig is? Dit hebben we al zo vaak behandeld... ;)

@dopestuff
Heb uw topic een bekeken. Is prima gedaan.
Maar ik heb eigenlijk geen krasjes op de voorruit. Bij een bepaalde lichtinval op de voorruit zie je banen die de ruitenwissers hebben afgelegd op de voorruit. Ik hoop dat ik het goed uitleg en dat jullie weten wat ik bedoel. Is het misschien een soort van film dat op de voorrruit ligt waar de ruitenwissers hebben gevreven.
Ik denk eraan om de voorruit eens te kleien .. misschien helpt dat ook.
Misschien dat eerst doen en daarna de ruit polieren met machine.
Maar waarom zou je de voorruit niet durven doen. Zal dat zoveel vervorming geven op de voorruit? Misschien vooral wanneer de zon erop schijnt of lage zonnestand dat je dan de ringen in de ruit zult zien.
U schrijft polieren op de hoogste stand van de machine. Mij had men gezegd om op de laagste stand te beginnen ( met fijne schuurpasta ) en eindigen, de laatste beurt op de hoogste stand.

@valist: eerst inderdaad lekker proberen met kleien.
Ik weet niet wie het aangeraden heeft en of dat voor lak of glas was bedoeld.
Ik ben alleen met de achterruit dus ruim 2 uur non stopt bezig geweest met redelijke druk, anders duur je er helemaal een dag over. en tot nu toe heb ik 0 vervorming gezien (ook met speciaal kijken met lichtval enz)

Aangeaden werd dat door iemand die zo de doffe schijn had weggekregen van de koplampen. En inderdaad heeft hij bijna hetzelfde toegepast als op de lak en heeft daarvoor dezelfde produkten gebruikt. 3M schuurpasta, grove en fijne, en 3M hoogglans. Maar om dit op de voorruit toe te passen, daar heb ik mijn twijfels. Dat ga ik niet doen.
Dan denk ik het eerst met klei te doen.
Auto staat buiten, s'morgens zijn de ruiten nat ( bv. van de dauw of regen ) en wanneer ik deze dan schoonmaak zie je de banen die de ruitenwissers hebben afgelegd op de voorruit en dit wil ik proberen te verwijderen, zodat je niet meer die donkere schijn ziet op de voorruit waar de wissers hebben geveegd.