• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spotrepair of nog te redden met polijsten?

Dennis84

Detailing chief
27 okt 2014
217
75
40
Kom je vanmorgen buiten, tref je dit aan....
flink diepe verticale kras, en een wat minder diepe horizontale kras. De horizontale heb ik met Scholl S20 op de Spiderpad zover gecorrigeerd dat ie niet meer voelbaar is, maar niet onzichtbaar.

Is de diepe kras nog te redden? Of zal ik dat moeten laten doen? Ik heb geen rotary en 0,0 ervaring met wetsanden.

Wellicht iemand aanwezig op dit forum om dit samen met mij proberen te herstellen???
Ik woon in Tiel.

conv_2853.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moeilijk te zien maar ben bang dat je die er niet uit gaat polijsten, lijkt erg diep te zijn.
 
Hey Dennis,

Ik kan het inderdaad niet goed zien. De foto is ook gedraaid, maar ik denk dat het op de heup is, bij de kont? Lijken mij beide diepe krassen.

Heb je de diepere kras ook gepolijst...? Dit lijkt mij een erg brede en diepe kras.


Greetz
 
Heb de foto kunnen draaien, dan zie je het wat beter.

De diepe kras zou ik laten vol lopen met blanke lak en dan wetsanden en polijsten.
De kras die je al gepolijst heb, zou ik eerst met lakdikte meter meten en dan beslissen of ik nog verder zou polijsten.
 
Foto moet eigenlijk een kwartslag naar rechts gedraaid worden.

Die lange bochtige kras (loopt richting achterlicht) was denk ik met 2 hits met S20 op de DAP900 al bijna niet meer te voelen. Lakdiktemeter heb ik niet, maar kan me niet voorstellen dat ik met zeg 5 minuten op de DAP ergens doorheen polijst.

Op die diepe kras heb ik met een tandenstoker al wat blanke lak laten lopen.
Wetsanden kan ik proberen, maar dan zou ik inderdaad wel even de lakdikte willen weten....

Misschien dat Tomas een meter heeft ;)
 
Misschien denk ik de makkelijk hoor...

Maar als je al in je achterhoofd heb dat je het waarschijnlijk moet laten spuiten.. En dat ook wil laten doen als je de kras er niet uit krijgt.

dan zou ik het gewoon proberen met wetsanden.
 
Ik heb nog nergens gezegd dat ik het daadwerkelijk wil laten spuiten als het met polijsten niet lukt. Spotrepair kost al gauw €125 en dat is me teveel voor dat krasje.

Motorkap en bumper hebben aardig wat steenslagplekjes en er zitten her en der op de liggende delen wat vogelpoep schade van vorige eigenaar. De auto staat vooralsnog de gehele dag buiten en wordt dagelijks gebruikt.

Als het om spuitwerk gaat zou ik het liefst een complete respray willen:ja

Ik vind het een mooi uitziende auto voor z'n 10 jarige leeftijd alweer, maar perfect houden lukt toch niet!

Vandaar een soort van oproep qua hulp van iemand die ervaring heeft met wetsanden en gebruik rotary.
 
Kom maar eens langs Dennis, ik heb een lakdiktemeter en, al zeg ik het zelf, een hoop ervaring met wetsanden, en nog meer ervaring met een Rotary. Pb mij anders even je nummer, dan whatsappen we er wel even over.
 
Dennis84;n433199 zei:
Op die diepe kras heb ik met een tandenstoker al wat blanke lak laten lopen.

Dan mag je nog wel wat meer blanke lak er op laten lopen.
zeker als je wil gaan wetsanden. moet het toch wel helemaal vol met lak ziten.

En beter geen hout gebruiken, met blanke lak aanbrengen.
Hout neemt bepaalde delen van de blanke lak op.
Beter iets van plastic gebruiken.