• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray & Wipe voor de waxbeurt? Mindere hechting?

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Hallo,
Heb gisteren voor het eerst Finale gebruikt van Monello.
Wat me een beetje opviel dat er wel soms een lichte waas van vegen zichtbaar waren, wat ik met SSR niet heb,...
Daarvoor heb ik een beetje S&W gebruikt om dit te vergemakkelijken wat aardig lukte.
Ik heb gelezen dat ik daarvoor normaal spruzzo moet voor gebruiken, maar met S&W ging dit ook makkelijk.
Kan dit kwaad? zitten er in S&W bestanddelen waardoor er mindere hechting zal zijn van de wax? Als wax gebruik ik Collonite 845, heb zelfs geen glaze gebruikt om dat ik hier ook terug gelezen heb dat dit een mindere hechting van de wax teweegbrengt.

Wie o wie weet meer en wil het me graag vertellen.

Rob

In Spray & Wipe zit niets dat de hechting zou kunnen verminderen, maar het is ook geen ontvetter die echt alle polijst-olieen weg kan halen, Spruzzo is daar beter in.

Ff op het stuk dat je voor polijstmiddelen spruzzo moet gebruiken..

Is niet nodig hoor!
Heb zowel spruzzo als spray & wipe gebruikt hiervoor, en werkt beide prima!!
Dus lekker S&W door blijven gebruiken zou ik zeggen!

+ S&W ruikt nog lekker :love

Als je spruzzo gebruikt moet je niet teveel gebruiken, dacht aanvankelijk ook dat meer beter zou zijn .... niet dus !
Kan zijn dat je gewoon teveel hebt gebruikt en daardoor vage strepen hebt.
Kan ook zijn dat de doek te vochtig is ( geworden ) en daardoor niet helemaal lekker werkt.

Beide producten beïnvloeden de waxfase niet, maar spruzzo is er wel voor bedacht destijds

Spruzzo is er dan misschien wel voor ontwikkeld, maar een tijd geleden haalde het gros van de mensen hier het polijstresidu weg met producten als Last Touch, S&W e.d, dat weet ik me goed te herinneren. ( no offense)

Correct, maar vroegahr was M16 juh-van-het, nu weer wat anders ....
Wil er mee zeggen dat het niet goed is, verre van, maar kwestie is van stapje vooruit

tamer zei:
Spruzzo is er dan misschien wel voor ontwikkeld, maar een tijd geleden haalde het gros van de mensen hier het polijstresidu weg met producten als Last Touch, S&W e.d, dat weet ik me goed te herinneren. ( no offense)
dat heet toch mee gaan met de hype/meute!
zelfde dat iedereen de colnite opsmeert :P

Maar heb beide geprobeerd, en werkt allebei prima!

S&W of Last Touch zijn nog steeds prima geschikt om polijstresidu mee te verwijderen hoor. Het echte grote verschil is dat Spruzzo, Final Inspection of IPA ook de oliën uit de middelen zullen verwijderen die zijn achtergebleven.
OF je die weg wilt halen is een hele andere vraag, ze zitten er namelijk ook in om een mooier resultaat te geven.

tamer zei:

Met Last Touch heb ik het persoonlijk nooit gedaan en het is wellicht ook niet het juiste product ervoor, mede omdat Last Touch (glansverhogende) siliconen bevatten die wellicht van invloed kunnen zijn op de hechting van de volgende laag.

ok, bedankt allen voor de duidelijke en vele reply's,
dan blijf ik toch lekken S&W gebruiken in afwachting van de spruzzo
heb namelijk een gallon staan van dat heerlijke spul :love

Tim zei:
Met Last Touch heb ik het persoonlijk nooit gedaan en het is wellicht ook niet het juiste product ervoor, mede omdat Last Touch (glansverhogende) siliconen bevatten die wellicht van invloed kunnen zijn op de hechting van de volgende laag.

Ik bedoel er niks mee, bedankt voor je uitleg. Ik gebruik ook liever een produkt dat er voor ontwikkelt is. Alleen in de periode dat ik begon met deze hobby las ik wel van diverse forumleden dat ze ook LT gebruikten vandaar;)

Een LT/SW wipe down heb ik nooit gedaan, je kan LT/SW wel prima gebruiken om restjes polijstmiddel weg te halen wat niet gewoon met een doek makkelijk weg te wrijven is.

Tim zei:

Maar je kleid er toch ook mee ? weliswaar verdund, maar toch.....

En om de knuppel in het hoenderhok te gooien...

Ik vind de PB Spray and Wipe ook een geweldig product. Nu heb ik enige tijd geleden een paar glazen legschappen schoongemaakt met S&W en het viel mij op dat het oppervlak er zeer glad van werd. Ik twijfel er aan of er nu wel of niet "iets" (zoals bijvoorbeeld siliconen) in de S&W zit. De gladheid van de glazen legschappen was na de schoonmaakbeurt met de S&W in mijn ogen namelijk te opmerkelijk.

Groeten,
Erik

Ik bedoelde te zeggen dat ik LT 1:1 gebruik om te kleien, en tevens wel eens een klein gedeelte Inizio weggehaald heb met LT ! Niks mis mee (volgens mij) of doe ik nu iets wat streng verboden is ? Aldoende leert men ervan.........

Niks mis mee Marcel, kan volgens mij gewoon prima. Een glaze bevat ook milde cleaners die de LT residu prima weg kan halen.