• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitfoutjes?

mdlange

Detailing guru
19 mrt 2015
784
150
Noordoostpolder
Beste allen,
Deze rare plekjes vond ik al toen ik mijn bmw 3 serie in uni zwarte lak (dus niet-metallic) voor het eerst waxte, maar kon het nooit goed op de foto krijgen.
Vanmiddag net zo lang geprobeerd tot het lukte een paar plekjes op de foto te krijgen.
Het lijken druppels die met spuiten zijn misgegaan, maar het gekke is dat ze op verschillende panelen zitten, dus tenzij de gehele auto een keer is overgespoten, is dit in de fabriek al gebeurd.
De plekjes heb ik gevonden op de motorkap, dak en achterschermen.

Ik denk niet dat het weg te halen is, maar ik ben heel benieuwd hoe dit komt, of jullie dit vaker hebben gezien en of dit normaal is.

68E90F04-DDB9-4BF9-A572-E5E0B4A3262A_zpsr9zstx71.jpg
578C3651-0704-4DA9-AA98-0063301F8750_zpsusluqlrg.jpg
 
Hmm... Het lijk er inderdaad wel op, ja. De bultjes op de eerste foto lieten mij eerst aan onderliggende roest denken, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.



Greeeetz
 
Het lijkt alsof iemand de auto heeft gespoten met een druipend pistool of een erg slechte instelling van de verneveling waardoor er druppels in het spuitbeeld kunnen onststaan.
 
ik vraag me af of het geen boomsap is omdat het op ieder paneel is, mocht het echt blanke lank zijn (en geen roest eronder) dan zou je het voorzichtig kunnen wegschuren met een klein blokje met p2500 en daarna polijsten
 
@opelmark Volgens mij geen boomsap, voelt net zo glad aan als de rest van de lak. Bij de 2e foto gaat het om die "vlek" vlak naast de doek, niet dat puntje rechts (geen idee wat dat is )
Het is volgens mij ook geen roest, maar ik weet niet zeker of de fout in de kleurlak of de blanke lak zit. Mocht het in de kleurlak zitten, dan schuur ik er natuurlijk doorheen en is het erger dan nu.
 
Ja, heb met de extractor alles weer schoon gekregen. Ik heb onze polder ook weer wat opgehoogd met Tsjechische modder, Haha. Ik kwam de ochtend dat we terug naar huis wilden rijden vast te zitten.
De eigenaar van het huisje begon meteen enthousiast te duwen, maar ik was even vergeten dat ik DTC ondertussen uit had gezet... echt alles inclusief hij onder de bagger.
78265EAC-6792-4324-9B8F-F4DE8CD99B9F_zpsnq0pxppo.jpg
6234A977-CB3B-44FC-8AB2-218B789CBC24_zpsifotrmlh.jpg
B3EFAF6C-AD54-4616-A142-1638A8C6E8AB_zpspos6k55i.jpg

Ik denk dat jij en @Istnogferarie gelijk hebben wat betreft de plekjes.
Ik ben alleen bang dat het de kleurlak is aangezien de plekjes er "scherper" uitzien dan ze voelen.
Net nog gauw 2 foto's gemaakt van 2 andere plekjes.
F5F72094-EF5A-4C4C-B309-DBE4EF5D45A4_zps6cly7kva.jpg
0CC72176-A170-4B88-806D-B1DF90863F8B_zpsoufpknfv.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
@mdlange Ik heb het idee, dat de auto lakschade(steenslag) heeft opgelopen bij het eerste transport van de fabrikant naar de eerste eigenaar. Op de eerste foto zie je niet alleen een bultje, maar net er boven zie je ook dat een stukje lak juist lager ligt, vandaar dat ik het idee krijg van steenslagschade die wat slordig hersteld is.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
Zit er niemand in je buurt met een lakdiktemeter, om te bekijken of het een fabriekslak betreft of dat de wagen overgespoten is?
Zelf dacht ik in eerste instantie ook aan steenslag, maar zit in twijfel omdat je op de bovenste foto aan de onderzijde ook plekjes ziet die op kleine kratertjes lijken.
Dat kan weer duiden op vissenogen door verontreinigingen ergens in de voorbewerking of in de spuitcabine.
 
Niet de eerste BMW met deze "foutjes" in de lak die ik zie hoor. En veel andere merken die dit ook hebben. Vooral op plekjes waar het niet gauw opvalt zie je dit veel op nieuwere autos. Mijn vriendin heeft een nieuwe polo, ook zoveel van die gekke foutjes in de lak helaas