• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SRP icm sealant/wax

Arjan1979

Detailing rookie
19 okt 2009
22
0
Bij het gebruik van SRP in combinatie met Collinite 845 wax werd aangeraden om na het aanbrengen van de SRP enkele uren te wachten (het liefst nog langer) voordat de wax aangebracht kan worden om op die manier de SRP z'n werk te laten doen.

Wat ik me nu afvraag, is dit ook het geval als je in plaats van de 845 een sealant of een milde(re) wax gebruikt?

Bij de meeste producten is het gewoon raadzaam om minstens een uurtje tussen de lagen te laten. :cool

Stukje eigen ervaring: voordeel vind ik dat je even kan bijkomen + afstand kan nemen van het werk.
In 1 ruk door is ook niet juh van het.
Mooi moment om een bakje koffie te doen, de tot op dan gebruikte spullen netjes op te ruimen, in voorweekbakje sop te zetten, partner een knuffel geven ( ff snel pluspuntje scoren HAHA )

+1 met mk-us. Goeie mogelijkheid om even je pads schoon te maken, doeken in te weken, aan je interieur te werken, je banden in de gel zetten, etc. Er zijn meestal wel andere nuttige dingen te doen in 2 uren of zelfs langer. :)

ik heb niet gewacht, en heb deze combi (srp en 845) veelvuldig gebruikt..
nooit problemen of iets gehad, maar om op safe te spelen, kan je altijd even wachten

ik gebruik na srp meteen de extra gloss protection en die laat ik een uur curen.
de srp laat ik 15 minuten curen. no problem:-)^

Mijn SRP is een beetje gaan 'schiften' er zitten wat waterige delen in die ik er met schudden niet uitkrijg. Is dat slecht voor de verwerking/het doel van SRP?

waarschijnlijk is de SRP bevroren geweest, althans dat is een mogelijkheid.
bevriezing degradeert de werking van de ingredienten. in hoeverre je dit merkt aan verwerking en resultaat zou je even moeten proberen.

een andere mogelijkheid is dat de flacon niet goed afgesloten is geweest. ik ken de bestandsdelen van SRP niet, maar volgens mij heeft bederving dezelfde negatieve invloeden als bevriezing.

Denk dat werking wel wat minder geworden is, probeer op 1 deeltje en kijk of je verschil merkt tijdens het gebruik en hoe het resultaat nu is in vergelijking met voorheen.
Mag dan wel allemaal chemische bende zijn, schat in dat het geen gat zal branden in je lak.
( je zal hooguit nog een keer na moeten lopen / bewerken )

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga er binnenkort weer mee aan de slag en zal er dan toch maar enige tijd tussen laten.