• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ssangyoung Rexton

Peerke

Detailing rookie
17 aug 2008
11
0
Nadat ik mijn Seat Ibiza had gepolijst met mijn nieuwe Bosch PEX 400 AE zag hij er weer als nieuw uit! Zo mooi zei een collega dat ik zijn auto ook maar moest doen. Zo gezegd, zo gedaan.
Het is een Ssangyoung Rexton van 3 jaar oud, af en toe in de turte wax gezet en vaak in de krasstraat geweest. Ook hebben ze een hond die regelmatig krassen maakt op de achterbumper. Ook zaten er veel krassen aan de zijkant van takken van bomen. Een groot swirl festijn :grinning:

Mijn stappenplan:

- wassen met goedkope autoshampoo met de Cobra the Bone spons
- Wielen met PoorBoys wheelcleaner
- Kleien met Meguairs, de motorkap en voorbumper
- sommige kleine krassen wetsanden, korrel 2500
- PB SSR 3 plaatselijk met de machine, achter de klinken met de hand
- PB SSR 2 de hele auto
- PB Black Hole hele auto
- Meguairs NXT High Tech wax 1.0
- Trim restorer voor de kunststoffen

De meeste krassen heb ik weggekregen, maar de hele diepe krassen durfde ik niet te ver te gaan. Die plekken zijn helaas door de lak heen, die moeten eerst aangetipt worden. Ik was mijn camera vergeten, maar het resultaat is een krasvrij, swirlvrij, spiegelglad resultaat :)

Ik ben aardig tevreden met het resultaat, mijn collega zei dat hij zelfs niet zo strak in de lak stond toen hij hem kocht :grinning: