• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR 1 gaat kapot?

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Vandaag wou ik eindelijk eens me schoonvader zijn mercedes afmaken, had zijn moterkap en koffer al gedaan.

Nu ging alles lekker SSR 2.5 2 passen gedaan en toen de SSR 1 boven gehaald.

Schudden en ik denk 8o heb ik de pro polish vast?
Kijk nog eens.... nope is toch echt roze.

Nou het zal wel, hopla de slappe roze drap op mijn witte pad en gaan met die banaan toch.
Nope 8-o bij uitwrijven krijg ik mega krassen op het dak, ik denk ]-0 ]-0 ]-0 zal toch niet waar zijn he.

Beter kijken en nee zijn geen krassen maar je krijgt ze er niet met een mf doek uit.]-0 ]-0
Wel als je met je vinger tip goed wrijft krijg je het weg.

Toen ik mijn auto 2 maanden geleden had gedaan was het een mooi ferme erwt maar nu :weetniet

Wat kan hier de oorzaak van zijn? lijkt er sterk op dat het vet is want met een sopje van dreft krijg je het wel weg.
IPA daar in tegen krijgt het niet weg.
Heb wel in de schaduw gewerkt want in de pale zon was het niet te doen.

Anyway daar ging de detail sessie}:)w want heb helaas niks anders om van 2.5 naar pro polish te gaan.

Heb zijn wagen voor de time being maar met SRP behandeld en wie mocht twijfelen over de vullende eigenschappen hier van.
 
- Heb je de fles goed geschut? (neem aan van wel...)
- Misschien dat de temperatuur invloed heeft op de viscositeit van het produkt?

Andere oorzaken kan ik niet bedenken :weetniet
 
Fles is uiteraard goed geschud, tijdens het schudden dacht ik dus hey dit is te "slap" heb ik de pro polish vast?

En heb me in de schaduw gesteld vanwege de warmte, was nog vroeg hoor 10 uur maar de ssr 2.5 had hier geen last van.

Maar ssr 1 hoort er toch niet zo slap uit te zien toch?
 
Ik heb dat ook wel eens gehad. Ben je niet toevallig met de pad langs de afplaktape gegaan, zodat er plaksel van de tape op de pad komt? Dat was bij mij namelijk het geval.Ik kan me voorstellen dat als het warm is, dit nog sneller gebeurt.
 
Dit zou nog kunnen als het langs de rand was maar had het over het hele vlak.

Het punt dat mij ook zorgen maakt is het "verslappen" van de SSR1.
Bij aankoop was het echt een ferme erwt als je het op de pad deed, nu is het net als de pro polish.
 
Ik kan alleen de temperatuur de schuld geven. :weetniet

2 maanden geleden zoals je in je openingspost zei, was het nog redelijk koud/fris.
Nu deze dagen is het erg warm, ook misschien qua opslag.

Ik heb naar mijn fles gekeken, nergens problemen mee. Is nog redelijk dik en niet te vergelijken met de PP qua viscositeit.
Alle produkten worden bewaard in de Festool koffers die in de schuur staan. De zon schijnt de hele dag op de schuur. Dus de temperatuur loopt ook hoog op in de schuur richting de 30 graden.

Probeer eens de fles in een "koude" omgeving te bewaren en kijk dan eens naar de viscositeit ervan.
Als die normaal is wat je ervan verwacht, dan ligt het toch echt aan de temperatuur.
Desnoods ook nog eens op een warme plek bewaren.
 
De poets spullen staan in huis onder in de keuken kastjes aan een temperatuur van cq 21 graden.
Maar zal het eens een nacht in de koelkast zetten. 8o
 
De temperatuur lijkt mij haast sterk aangezien ik vandaag van 07.30 tot 17.00 bezig ben geweest in de zon !

Met de SSR 2.5 en de SSR 1 , Pb with sealant en de PP bij alle geen probleem gehad en het was toch echt warm .
 
Ik was 30 mei op de dapp workshop en de hele dag een lekker zonnetje gehad.
Nadat we een uitleg hadden gehad en zelf aan de moesten met onze eigen dapp begon ik aan SSR3. Dit door Tim geadviseerd.
Daarna SSR2,5 en hierna SSR1 , SSR1???????????
Zo dun als water ! Met de fles naar Tim gegaan en gevragen of dat wel goed was.
Het kon geen kwaad.
Naar eigen inzicht veranderd het product niet, alleen de viscositieit. (denk ik ).
Nog meer mensen hier ervaring mee ?
 
Heel vreemd hoor, bij sommige is het gewoon normale dikte en er zijn dus nog flessen die tot water veranderen.

Klinkt als een productie fout?
 
Nou , nog geen water.
Maar als je ssr1 op je pad doet vloeit het gelijk uit , dus geen bolletjes pudding.
 
Net die van mij even bekeken ,lijkt gewoon normaal te zijn ,een jaartje oud ondertussen en op kamer temperatuur bewaard.
 
Niet toevallig die naamloze flessen, die van mij was ook net roze melk, maar dan net een tikkeltje dikker. Verder geen klachten over het resultaat.
 
Ik heb het ook. Ik ben deze week begonnen met de ssr1 op mijn auto. 3 Dagen terug was het nog echt een 'erwtje' wat je op je pad deed. Nu ben ik er mee bezig (ik schud het altijd van te voren) en is het net of je luchtig toetje aarbeien op je pad doet. Het is niet zo dun als melk, maar wel zo dun het het gaatje van de pad als het ware volloopt en na een paar stempels gezet te hebben op de lak en bij de eerst poetsbewegingen spat het een beetje. Dat er kleine beetjes over de lak vliegen.

Ik weet niet hoe het er echt uit moet zien, maar voor nu heb ik de indruk dat het niets tot weinig uithaald op mijn lak. Moet wel eraan toevoegen dat ik een Seat heb dus onder de categorie harde VAG-lak val. De ssr1 wilde ik gebruiken voor heeel lichte krasjes en ingevreten vogelstront.
 
De werking wordt niet slechter, het enige dat mis is is dat het gebruikte verdikkingsmiddel te snel is afgebroken waardoor hij meer vloeibaar wordt. Als iemand twijfelt kan de fles geruild worden. :ja