• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stap 1 en Stap 2

Cupraatjesmaker

Detailing addict
16 mei 2008
56
55
Beste heren,

ik heb onlangs via de groepsaankoop op Seat-Online een groot aantal producten gekocht. Klei kitje en een aantal "stappen".

Nu wil ik graag weten hoe je het beste (na het kleien of tussen door) je stap 1 en stap 2 moet uitvoeren.

Wat ik nu doe:
De paintcleaner aanbrengen met een Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam). Inlaten trekken en uitpoetsen met een microvezel doek.

Daarna:
Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml aanbrengen met een Lake Country White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator.
En meteen uitpoetsen.

Ik had echter een aantal kleine krasjes en had gedacht dat deze producten ze wel enigzins zouden "wegwerken" maar dat dus even niet.

Is mijn manier van aanbrengen correct? Of moet ik met stap 2 wat langer door poetsen op moment van aanbrengen? Om vervolgen met een microvezel doek uit te poetsen?

Ik hoor het!

Gr. CPM
 
Het aanbrengen gaat correct! De klei komt voor stap 1. Voor krasjes kan je misschien beter een oranje Light cutting hand pad gebruik i.c.m. Poorboys SSR2 of 2.5.
 
Sterker nog, als je die laat drogen moet je behoorlijk boenen! Dus niet doen, het levert niks extra's op.
 
De Paint Cleaner is vrij licht en haalt niet alle krasjes weg. Als alternatief kan je de Meguiar's Scratch-X overwegen, deze gebruik je dan als vervanger voor de Paint Cleaner en hiermee kan je effectiever de krasjes aanpakken.

Je kan nog wat zwaarder gaan en de Step 1 Paint Cleaner vervangen door de Poorboy's SSR2.5.

Succes!
 
Bedankt voor de reacties! Ik zal de paintcleaner in vervolg meteen uitpoetsen.
Na stap 1 en 2 gebruik ik uiteraard de NXT Techwax.

@Tim, ik heb even genoeg producten aangeschaft dus misschien in de toekomst die Poorboys 2.5. ;)