• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappen voor Seat Leon (2010)

striker

Detailing trainee
14 jul 2015
6
22
Ik ben aan het kijken om mijn 'nieuwe' auto (Seat Leon uit 2010, zwart) onder handen te nemen. Zo in de showroom zag hij er goed uit, maar eenmaal zelf gewassen en goed in de zon kwam de 'ware' aard te voorschijn. Zitten redelijk wat krasjes op. (Overigens niet voelbaar met nagel) Aangezien ik er toch al een tijdje over na zat te denken om een DAP aan te schaffen ga ik dit nu toch daadwerkelijk doen. Alvorens ik de bestelling ga plaatsen zou ik graag jullie advies willen hoe dit aan te pakken en met welke producten.

Zelf zat ik te denken om het volgende nog aan te schaffen:
DAP900 v3 Raffini Starterskit - Power Pack
PB Black Hole

Zelf heb ik thuis al klei, shampoo e.d.

Het zal voor mij de eerste keer machinaal poetsen worden dus tips zijn zeer welkom!

conv_2334.webp

Als het weer het toelaat morgen zal ik wat betere foto's plaatsen van de 'krassen'.

Als het bevalt dan ben ik van plan om ook mijn oude auto (VW polo uit 2008) en de auto van mijn vader (Ford mondeo 2007) onder handen te nemen.

Lijkt mij dat je met het 'power pack' een heel eind komt. Misschie een setje extra pads voor het gebal dat?

neem aan dat je al een wax hebt om de lak en black hole te beschermen?

Die dap pakket van 230 is zeker een aanrader! Heb hem ook een paar weken in huis. Top ding! Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik zou lekker die DAP lite edition aanschaffen .Mocht zwaarder geschut nodig zijn kun je altijd nog ipv Veloce (stoft nogal) ander polijstmiddel aanschaffen zoals Scholl S3 en bv ipv Monello geel een Microfiber pad/Scholl zwart witte spiderpad.
Black hole =een optionele stap
Daar je net opstart en waarschijnlijk nog een hoop moet aanschaffen zou ik het budget voor nu eerder uitgeven aan bv een ijzerverwijderaar/APC/CSF droogdoek/Collinite Wax/PB spray&wipe /PB Natural look om maar een paar voorbeelden te noemen.
Just an opinion...

• Leuk
Reacties: bros
Om jullie even een idee te geven wat ik op dit moment reeds in bezit heb en wat enigszins relevant is:
Gyeon Q2M Iron
Bandengel van Meguiars
Aantal microvezel doeken
PB wheel sealant
PB droogdoek
Monelle Wash Mitt
Klei set van Meguiars
Shampoo van Meguiars
Ultimate Compund Meguiars

Met dit lijstje erbij word het een stuk duidelijker.
aanvullende producten,

-ontvetter (gyeon prep) om de polijst resultaten goed te beoordelen of de auto na het polijsten volledig klaar te maken voor de volgende stap

-wax of sealant, je wilt je auto beschermen nadat je hem gepolijst en gewassen hebt

-APC (all pupose cleaner) zoals de naam al zegt handig om van alles en nog wat mee te reinigen.

-trim, een product om plastic delen, raamlijsten en allerlei andere kunstof delen van de auto netjes zwart te houden en te beschermen.

-quick detailer, altijd handig om even iets af te nemen, schoon te maken enz.

en extra pads, padjes en doeken zijn natuurlijk altijd handig :)

Zo bestelling vorige week geplaatst. Ik zag ook dat ik in mijn vorige berichten toch niet volledig ben geweest -_-. Ik ben al reeds in het bezit van wax en spullen voor de zwarte kunstofdelen.

Wordt als het goed is vandaag of morgen verzonden, omdat de Gyeon Prep niet op voorraad was. [TABLE="class: product-overview listview, cellpadding: 0, cellspacing: 1, width: 975, height: 18"]
[TR="class: row-0"]
[TD="class: product-column center"]1
[TD="class: product-column center"]100900
[TD="class: product-column"]
icon_stock_green.gif

[TD="class: product-column"]Poorboys World - Black Hole - 473ml
[TD="class: product-column right"]

[TR="class: row-1"]
[TD="class: product-column center"]102775
icon_stock_green.gif

[TD="class: product-column"]Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack

[TR="class: row-0"]
[TD="class: product-column center"]102805
icon_stock_green.gif

[TD="class: product-column"]Monello - Monello Non-Ferro Heractivatiebundel

[TR="class: row-1"]
[TD="class: product-column center"]102817
icon_stock_red.gif

[TD="class: product-column"]Gyeon - Q²M Prep - 1000ml

Ik denk eraan om te beginnen met Oranje pad met Mezzo om te kijken hoe de lak reageert en gezien de ervaringen hier zijn de VAG lakken over het algemeen vrij hard. Ik weet van de eerste eigenaar dat de auto nooit gespoten is o.i.d. Als dat niet het gewenste effect heeft dan over te stappen naar de Gele pad met Veloce. Is dat een beetje een goed idee?

Nu zal ik ergens volgende week is kijken om minimaal één dag te pakken om de auto aan te gaan pakken. Zal wel afhankelijk van het weer zijn, omdat ik het buiten moet doen zonder overkapping en heb geen partytent o.i.d. waar de auto onder past.

Bijlagen

• icon_stock_green.gif
    icon_stock_green.gif
    846 bytes · Weergaven: 88
  • icon_stock_green.gif
    icon_stock_green.gif
    846 bytes · Weergaven: 83
  • icon_stock_green.gif
    icon_stock_green.gif
    846 bytes · Weergaven: 82
  • icon_stock_red.gif
    icon_stock_red.gif
    815 bytes · Weergaven: 89
Hey Striker,

Je kan inderdaad een test spotje doen en beginnen met Oranje/Mezzo. Mocht dit nou vrij weinig uithalen, dan Geel/Veloce. Echter, ook dit eerst weer een test spotje geven. You Never Know.

Greetz

Zo vandaag was dan de dag aangebroken om mijn auto aan te pakken. Om wat tijd te besparen heb ik de auto (voor de laatste keer) door de wasstraat gedaan. (wasstraat waar ik voorheen gewerkt heb dus weet goed hoe alles schoongehouden wordt.)

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Geel + Veloce en dan vaak twee hits. Meer durfde ik voor een eerste keer niet aan. Swirls zijn veelal verminderd, maar nog niet geheel verdwenen. Sommige krassen die mij een doorn in het oog waren zijn flink verminderd of geheel verdwenen.

Ik heb helaas geen tijd gehad om foto's te maken, ik maak morgen nog wel wat after foto's. Al met al ben ik zo'n 7-8 uur bezig geweest. Moet zeggen de DAP bevalt tot nu toe goed. Ik zal over een tijdje wellicht nog wat pads en polijstmiddel bij gaan bestellen.

Hey Striker,

Heb jij als pads alleen de pads die bij de DAP Powerpack zaten? Zo ja, dan heb je dus de hele auto gedaan met 1 Gele pad?

Mijn ervaring is dat ik deze enkele pad dan behoorlijk snel liet slijten en als resultaat liet imploderen. (Staat deze ook enigszins om bekend).
Inmiddels heb ik van Geel een stuk of 4 pads en gebruik deze allemaal bij een auto. Ik maak ze dan later (thuis) weer schoon i.p.v. tijdens het polijsten.

Greetz

Dank voor de tip! Ik heb inderdaad alles behalve het dak met één gele pad gedaan. Zal over een tijdje weer is een bestelling gaan plaatsen en neem dit mee.

Hey Striker,

Ik kan je dat zeker aanraden, ja. Ik heb 2 pads gesloopt (Geel + Oranje) omdat ik een hele auto met 1 pad had gedaan. Tussendoor nog wel verzopen met Spray&Wipe en drooggedraait, maar bij Foam pads kan zelfs te hard draaien met nog teveel water in de pad al slecht zijn. Vervormd de pad, etc.

Greetz

@Janssen Als de pads Imploderen hebben ze een "deuk" in het midden ,bij de nieuwe Monello pads heb ik dat al een paar keer gezien. Ook kan het Velcro losscheuren aan de zijkanten.
Op tijd schoonmaken/toch laten afkoelen zal een hoop schelen denk ik en ook bedenken dat niet alles op machine stand 6 gedaan hoeft te worden.

@Jansen: Ik heb dus mijn eerste auto, of eigenlijk wel 2, met de inhoud van mijn DAP Powerpack gedaan. Hierin zit van elke kleur één pad en ik gebruikte de Gele + Veloce omdat ik de grofste combi nodig had voor mijn BMW. Al snel kwam ik er achter dat ik de pad niet goed genoeg schoonmaakte en als gevolg raffelde de rand van de pad (stukjes eraf), het midden van de pad werd slap en deukte in (imploderen) en ik denk dat de pad hierdoor ook enorm veel geel stof/korrels over de hele auto gooide. Maar dit zal ook aan de Veloce hebben gelegen. Beide stofte dus enorm.

Het valt mij op dat wanneer een Foam Pad begint af te nemen, dat het foam wat rauwer word en wat ''open'' gaat staan. Grotere poriën, lijkt het wel.

Ooh, en bij die (bijna) gesloopte pads viel het ook op dat wanneer je de machine aanzet, en de pad dus draait, dat hij begint te vervormen. Alsof rand van de pad omhoog wil krullen, over de backingplate heen/

Greetz