• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan beginner aanvullingen

Peter92

Detailing rookie
26 apr 2010
22
0
Ik ben van plan om me hier in de buurt beschikbaar te stellen om auto's te poetsen. Dit omdat ik het zelf zeer leuk werk vind om te doen en dan kan ik nog een centje bijverdienen.
Nu heb ik na heel veel lezen, lezen, lezen een stappenplan samengesteld. Ik heb met de productkeuze rekening gehouden met het feit dat ik later eventueel machinaal wil gaan werken. Eerst wil ik het nog handmatig gaan doen.

Ik heb een lijstje gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening
Mijn lijstje:

Wassen en drogen:
- Dodo Juice Born to be mild
- Mothers Genuine Lambswool Washmitt
- Poorboys World Waffle Weave Drying towel

Kleien:
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!

Cleaner:
Poorboys SSR1 i.c.m. Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

Swirls verwijderen/verminderen:
Poorboys SSR1 i.c.m. Lake Country Orange Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

Glaze:
Poorboys Black Hole en Poorboys White Diamond
of
Dodo Juice Lime Prime Lite

Welke kan ik het beste kiezen voor een zo goed mogelijk resultaat op verschillende kleuren? Volstaat alleen de Dodo Juice of geven de producten van Poorboys hierbij beter resultaat?

Sealen:
Meguiars NXT Tech Wax 2.0 ( in bezit)

Waxen:
Poorboys Natty's Wax

Microvezeldoeken:
Poorboys Fantastic Fur 3-pack


Hoor graag wat jullie mening is hiervan.

Peter
 
Wat de glaze betreft: tussen Black Hole en White Diamond zou heel erg weinig verschil moeten zitten.
Gezien de ervaringen hier op het forum, geeft de Lime Prime Lite een prima resultaat, maar kan ook wat lastiger te verwerken zijn.

Verder heb ik nooit echt begrepen waarom er een product met slijpkorrel (SSR) gebruikt wordt voor een cleaner.
Handmatig en met een witte pad zal het niet zo'n vaart lopen als machinaal, maar zou je anders niet iets als Professional Polish pakken?

Verder weinig op aan te merken. Wellicht wat meer doeken, maar die kun je altijd nog bijkopen. En voor het geld van de NXT had je
een beter product kunnen aanschaffen, maar zolang je die hebt: lekker opmaken (moet ik ook nog doen).
 
Bedankt voor de snelle reactie. Dan zou ik als cleaner dus beter de Professional polish kunnen pakken.
En met het oog op het verwijderen van lichte swirls, is het dan nog verstandig om bv. de ssr1 te gebruiken?
 
Ik zie dat je diverse auto's in de omgeving wilt gaan behandelen. Alles hangt natuurlijk af van jouw verwachtingen als die van de eigenaren. Echter, bij veel auto's van met name Duitse komaf, gat SSR1 met de hand op een witte pad waarschijnlijk niet voldoende effect hebben. Daarvoor zul je hoogstwaarschijnlijk toch op machinaal moeten over gaan. Verder werkt de SSR serie vooral goed op iets zachtere lakken. helaas is er geen lijst welke lak zacht en welke hard is, dat zul je zelf uit moeten vinden

In de SSR1 zit een cleaner, net als in de Professional Polish. De eerste heeft een lichte slijpkorrel, de tweede niet.

Mocht het budgettair nog niet mogelijk zijn om machinaal (starterspakket DAP met Monello!) aan de slag te gaan, sla dan de stap polijsten over. Doe extra veel auto's - met dus meer inkomsten - zonder polijsten, zodat je vrij snel zou kunnen over gaan tot polijsten met de juiste middelen

Succes! Uiteraard worden ook veel show offs verwacht! ;)
 
Na je heldere uitleg kies ik er voor om het polijsten dan voorlopig maar achterwege te laten en later eventueel een dap aan te schaffen.
Als cleaner kies ik de professional polish en als glaze lime prime lite.
Deze producten kunnen toch wel probleemloos meteen na elkaar worden aangebracht?
 
Ja, da's geen probleem. Ik weet alleen niet of de Lime Prime Lite ook een cleaner bevat. In dat geval zou je ook de Professional Polish achterwege kunnen laten.
 
De LPL staat ook te boek als een cleaner glaze :-"
Effectief is Lime Prime Lite een ‘cleaner glaze’, die de toplaag van de lak eerst reinigt alvorens een dunne laag glazing oliën aan te brengen.
Ik denk dat Martin dit bedoelt en niet de (afwezigheid van) een schurende werking.
 
Lime Prime Lite is dus een glaze die ook nog cleant. Voegt de stap van Professional Polish hierop wel wat toe als de LPL ook cleant?
En omdat ik de NXT Tech Wax 2.0 nog heb voegt deze als sealant veel toe? Of is het meer een All in One product

Alvast bedankt:)^
 
:no

Lime Prime bevat een cleaner (Micro Abrassives) is een glaze met een cleaner
Lime Prime Lite bevat geen cleaner, vandaar de naam "Lite" is dus een pure glaze
 
:ja

Lees post #8 nog eens. Of de beschrijving in de webshop. Of de dodo website. Of allemaal.

Maar zoals gezegd, denk ik dat we het over verschillende zaken hebben. Ik denk dat Patrick en Adrie het over
de (milde) slijpwerking van de Lime Prime hebben. De Lime Prime Lite heeft die inderdaad niet, maar zal een
(lichte) chemische cleaner hebben.
 
Omdat ik nu druk in de examentijd zit heb ik nog geen detailspulletjes nog niet besteld.
Maar als deze week voorbij is heb ik alle tijd om het 5-stappenplan te gaan proberen :)

Dit ga ik bestellen:
Wassen en drogen
Dodo Juice Born to be Mild
Mothers Lambswool Mitt
The Bone spons
Orange Delirium Drying Towel

Kleien
Mothers Wax Kit verbeterd!

Polish
Poorboys Professional Polish

Glaze
Dodo Juice Lime Prime Lite

Sealant
Meguiars NXT Tech Wax 2.0

Wax
Poorboys Natty's Wax

Banden
Wolfgang Tire Gel

Leer
Gliptone Leather Cleaner
Gliptone Leather Conditioner

Detailerspray
Poorboys QD+

Pads en doeken
5x Poorboys Mega Mega Towel
Fantastic Fur 3-pack
Handpads

Krasverwijderaar
Meguiars ScratchX 2.0

 
Ik heb dus gister de GTS voor het eerst behandeld met de producten. Hier mijn ervaringen.
Eerst gewassen 2-emmermethode, The Bone en BtbM shampoo. Wat een heerlijke shampoo!
Daarna gedroogd met de Delirium Towel, 100% verbetering tov een zeem!
Daarna de auto gekleid met Mothers setje, maar er kwam niet heel veel vervuiling vanaf.
Na het kleien de auto behandeld met Lime Prime Lite op een rode hand applicator pad. Dit gaf echt een super mooie glans!
Als laatste de auto in de wax gezet met Natty's blue wax.
Ik vraag me alleen nog af of het wat toevoegt om de NXT wax 2.0 als sealant te gebruiken.
Doet dit de LPL verdwijnen of zorgt het voor de extra bescherming?
Foto's volgen binnenkort in het Show Off gedeelte!
 
Volgens de beschrijving van Megs NXT Tech Wax 2.0 in de webshop van CC, is het een polish en wax in 1. Dus ja deze zal naast de extra bescherming die het bied ook je LPL een beetje aantasten.
 
Plus dat de duurzaamheid van de bescherming van de NXT veel korter is dan die van de Natty's, heeft geen enkel nut dus...
 
Wat voor handpads? ( die gele rondjes of CCS pads )
Ik doel op het stukje Professional Polish, deze werkt naar het gebruikte padje, hoe grover het padje, des te meer slijpwerking.
Als je dus een witte gebruikt dan zal ie meer swirls kunnen 'verwijderen' , gebruik je 'm met een zwarte, dan cleaned ie meer

Verders zie het er goed uit
 
zit geen korrel in pro polish, echt swirls zal je er met de hand niet mee verwijderen.

gewoon zwart handpadje voor pro polish
 
Ok dan zal ik NTX wax de volgende keer ook niet gebruiken
Ik heb nog geen professional polish gebruikt, dit wil ik in de volgende bestelling opnemen.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat van de Opel!
Alleen nu plenst het weer dus foto's laten nog even op zich wachten.
Die Lime Prime Lite ben ik wel helemaal weg van!
Je ziet de glans gewoon verschijnen als je het uitpoetst!

Bedankt voor de adviezen:cool: