• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Eggie

Als je geen ervaring hebt met polijsten zou ik zeker niet met een rotary beginnen. DAP 500 is een mooie machine om mee te beginnen op niet al te harde lakken.

Ik heb al wel veel gepolijst met de Rotary, alleen nog niet met producten van bijvoorbeeld Monello of anderen zoals die bij CC verkrijgbaar zijn. Vandaag nog een Mondeo gepolijst met de flex:). Ik geloof dat ervaring met de rotary nog niet zozeer een probleem vormt..

Ik zag de dap voorbijkomen en wil graag een keer kennis maken met een DA polisher, vandaar dat ik deze heb aangeschaft.
 
Ah oké, mijn excuses dan. Ik denk (mijn persoonlijke mening) dat de DAP 500 niet per se de juiste machine is. Als je een rotary gewend bent ga je vrij veel geduld nodig hebben met de 500.
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Ah oké, mijn excuses dan. Ik denk (mijn persoonlijke mening) dat de DAP 500 niet per se de juiste machine is. Als je een rotary gewend bent ga je vrij veel geduld nodig hebben met de 500.

Geen probleem! Kan ik me iets bij voorstellen, maar toch ik wilde graag een keer de feeling van een dap ervaren en deze kwam relatief goedkoop voorbij volgens mij. Altijd grappig om erbij te hebben toch?
 
Als je gaat polijsten met rotary zou ik de blackhole er juist wel bij nemen, dan kun je de hologrammen dicht smeren

Prep komt altijd van pas, dus die zeker op je lijstje laten staan.
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Het spul is inmiddels binnen:)

Via de facebookpagina heb ik ook nog een foamlans kunnen scoren! Morgen ga ik eerst de V70 van een collega aanpakken dus de auto van mijn ouders moet maar wachten.

360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Timm
Even een update van deze kant. Het assortiment is inmiddels iets gegroeid en mijn ouders hebben een andere auto gekocht (2008, maar nu zwart). Deze heeft iets meer werk dan de oude auto van mijn ouders en ik ben benieuwd of ik nog extra materialen nodig heb, ook omdat ik binnenkort nog een zwarte BMW 5-serie E60 moet doen.

Ik heb inmiddels onder andere het volgende in huis:

Dap 900 V3
Scholl S3 (lastige potjes om te doseren trouwens)
Scholl S30+
Monello Finale
3 Monello polijstpads (Yellow, White, Red)
1 Spiderpad Wit
Gyeon Smoothie
Aantal Peluche verdes, monello bianco en piccolo nero's
Monello klei
DDJ Born Slippy
DDJ Born to be Mild
Gyeon Prep
Gyeon Smoothie
Fusso Coat Dark
Collinite 845
Monello Non-Ferro
1 19 liter emmer + grit guard
en nog wat ander klein spul.

Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste toevoegen aan deze lijst? Ik denk dat het aantal pads niet voldoende is om twee volledige auto's mee te gaan doen. Of moet dit lukken als ik ze tijdig uit blijf spoelen? Verder heb ik al ervaren dat ik er nog een 19 liter emmer bij wil, omdat kleine emmers vrij vlot leeg zijn.
Ik weet dat op de Peugeot een nare kras zit, die wel iets tijd gaat vragen. Ik hoop dat ik deze weg krijg.

Verder kan ik van het werk de 3M fast cut i.c.m. de groene pad en de 3M machine polish i.c.m. blauwe pad gebruiken op de Rotary Flex, maar de Scholl bevalt me tot op heden erg goed. Zijn de monello pads ook te gebruiken op de Flex icm met de Scholl producten?

Iemand nog tips, ideeën en aanvullingen?:)

Alvast bedankt!
 
Oke, de Peugeot heb ik in augustus aangepakt. Ging allemaal prima en de ingebrande vogelpoep heb ik er ook mooi uitgeschuurd (Kovax 3000 en 1500). Daarna heb ik de auto in de CanCoat gezet (het assortiment is al steeds meer uitgebreid).

20180826_180913.jpg



Nu heb ik dan binnenkort de E60 van de vader van een kameraad om aan te pakken. Ik ben op de hoogte van de vaak hardere lakken van bmw, maar ben even nieuwsgierig of ik voldoende spullen tot mijn beschikking heb.

Machines:
Flex Rotary van het werk
Dap900V3 van mijzelf

Polijstpads:
Paarse monello ultra thin foamed wool
Scholl spiderpad wit
Monello Geel, Wit, Rood
3M groen en blauw

Polijstmiddelen:
Monello lijn -> Veloce, Mezzo, Finale
Scholl S3 en S30
3M Fast Cut (groene dop) en machine polish (blauwe dop)

Qua waxen weet ik nog niet goed wat ik zou doen.. Hebben jullie tips?
Colline 845
Fusso Coat Dark
Meguiars Nxt 2.0
Gyeon Cancoat
Dodo Juice Supernatural (zat in de mysterybox, dus nog nooit gebruikt)

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Wie zegt deze producten kun je niet missen en waarom? Het doel is om alleen het exterieur een grote opfrisbeurt te geven.

Alvast bedankt!
 
Ik weet niet welke maat pads je hebt, maar zeker als je auto's met meer curves (in vergelijking met de Volvo) gaat doen, kunnen kleinere 4" pads op de kleine backing plate van de DAP goed van pas komen.
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Hmm... :D

Ik zou een rondje doen met een de-ironizer.
Als je met rotary flink corrigeert, dan zou ik persoonlijk afschalen naar een medium combi (bijv. Monello - Oranje Pad + Mezzo) en vervolgens finishen met bijv. Monello - Witte Pad + Finale of als het een donkere kleur is misschien zelfs iets in de trant van Scholl Concepts - S40. (Fijn middel)

Wanneer je er in verhouding veel tijd in stopt, dan zou ik de LSP ook de nodige kwaliteit willen geven. CanCoat is dan het meest duurzame uit je lijstje, lijkt mij. ;)

Ik mis nog een ontvetter zoals Gyeon - Prep of Nanolex - EX o.i.d. :D Vind ik zelf toch wel erg belangrijk om mijn werk te controleren en uiteraard om een LSP over een brandschone lak te leggen.

Jup, zoals @Cordoba al aangaf, is een kleine maat pads voor op je kleine DAP-plate altijd handig.
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
Bedankt voor alle reacties! Het gaat inderdaad om een zwarte auto.

Prep heb ik al in huis, is natuurlijk ook wel handig inderdaad! Wat betreft de kleinere pads, deze zijn ook in huis!

Ik heb uiteindelijk wel bandenzwart op de Peugeot gebruikt maar nog niet toen ik dr foto nam
 
Ik heb regelmatig een E61 onder mijn handen maar pas op voor de concave delen over de hele zijkant boven de deurgrepen en de motorkap, ga je daar met een rotary te hatd dan is het zo weg die lak. En de motorkap is groot, groter dan deze lijkt, veel vierkante meters. Ik zou zelf op een zwarte E60 geen collinite, fusso of meguiars smeren, supernatural en cancoat zouden mij beter passen. Veel succes.
 
  • Leuk
Reactions: Eggie
@Cordoba @Quantoxx @Kees-sw @Altos Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal de auto toch eerst goed moeten wassen en kleien en dan maar even een testspotje doen. Ben erg benieuwd wat het gaat worden qua polijsten. Voor de bescherming kies ik voor Cancoat! Die doet het op de Peugeot ook erg goed. Dat was trouwens de eerste keer dat ik de Cancoat heb gebruikt.