3 Weken geleden mijn nieuwe jong gebruikte Opel Astra afgehaald bij de dealer. Ondertussen de nodige spullen ingekocht om hem goed bij te gaan houden en op basis van dit forum en advies van Carclean op mijn eerste aankoop dacht ik aan het volgende stappenplan:
Stappenplan exterieur auto
1. Wassen
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash 30ml per emmer (2 emmer systeem)
- Afspoelen met HD
2. Drogen
3. Iron-X
- 2-3 mins in laten werken, niet laten drogen, daarna afspoelen met HD
4. Kleien
5. Polijsten - DAP900
- Testspot maken, beschikbaar: Oranje, Groen voor Monello Mezzo en Wit voor Monello Finale
6. Paint Cleaner - Eraser
7. Glaze aanbrengen - Poorboys White Diamond met DAP900 black pad aanbrengen
8. Sealant aanbrengen, Poorboys EX-P (dun) met zwarte pad op de DAP900. 30 Mins curen
Ik heb nog geen wax uitgezocht! Daar ga ik in de lente mee aan de slag en sla ik dus over deze winter.
De velgen ga ik niet behandelen, over een week gaan de winterbanden eronder, dan krijgen de zomerbanden een grote beurt (hard nodig, binnenkant was matzwart en lijmresten aan de buitenkant van opslag stickers).
Ben ik zo goed op weg?
Wijziging: EX-P aanbrengen met DAP900 icm de zwarte pad ipv met de hand.
Stappenplan exterieur auto
1. Wassen
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash 30ml per emmer (2 emmer systeem)
- Afspoelen met HD
2. Drogen
3. Iron-X
- 2-3 mins in laten werken, niet laten drogen, daarna afspoelen met HD
4. Kleien
5. Polijsten - DAP900
- Testspot maken, beschikbaar: Oranje, Groen voor Monello Mezzo en Wit voor Monello Finale
6. Paint Cleaner - Eraser
7. Glaze aanbrengen - Poorboys White Diamond met DAP900 black pad aanbrengen
8. Sealant aanbrengen, Poorboys EX-P (dun) met zwarte pad op de DAP900. 30 Mins curen
Ik heb nog geen wax uitgezocht! Daar ga ik in de lente mee aan de slag en sla ik dus over deze winter.
De velgen ga ik niet behandelen, over een week gaan de winterbanden eronder, dan krijgen de zomerbanden een grote beurt (hard nodig, binnenkant was matzwart en lijmresten aan de buitenkant van opslag stickers).
Ben ik zo goed op weg?
Wijziging: EX-P aanbrengen met DAP900 icm de zwarte pad ipv met de hand.