• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor wassen met Mohs coating

mcclane

Detailing trainee
12 sep 2018
5
32
Hi, ik zag niet 123 een topic of antwoord hoe nu het beste te wassen als je een auto hebt met coating (wel al veel filmpjes over gezien maar toch ;) )

Ik heb Mohs+ coating op de auto een aantal maanden (bevalt goed). Het volgende heb ik toen gekocht:

2 emmers met grit
Bathe+
Gyeon blauw witte mitt
Gyeon Tire
Wheel Woolie
GC allclean+ citrus apc
GC d-con v3 de-iron
Monello droogdoek
Blue Venus handfoamer

Ik heb een Karcher met variabel instelbare lans. Het volgende doe ik nu eigenlijk:
Velgen 1 voor 1 nat maken, inspuiten met allclean+ (CG) en borstelen (1x per X maanden met d-con) en erna afspoelen
Auto nat spuiten, 30ml Bathe+ in de (half gevulde)emmer en met de washmitt per deel de auto insoppen en afnemen met de mitt
Na elk deel met de hogedruk afspuiten
Hele auto afspuiten met water, zachte straal zodat meeste water eraf is
Auto drogen met Monello droogdoek, (2e droogdoek voor de onderste randen van de auto en binnenkant deuren) en velgen drogen met een oude doek

Nu wil ik graag dat het vuil voor het aanraken met een mitt, al meer is geweekt en eraf is gelopen. Hiervoor had ik de Venus foamer gekocht maar nog niet echt gebruikt. Nu is mijn plan om voor de stap met de mitt, de auto onder te foamen met Monello Magico Snow. Dan even weken en dan met hogedruk afspuiten. Dan met de mitt en Bathe+ aan de slag.

De foamer met Bathe+ schuimt niet echt goed, en de hele auto infoamen met Bathe+, ben ik bang dat een deel gaat opdrogen voor ik kan wassen met de mitt. Daarom dacht ik aan de Snow

Is dit een goed stappenplan, en dan + de Snow vooraf?

Cheers!
 
Hey hallo :D

Bathe+ in een handfoamer als ''voorwas'' is niet ideaal, nee. :p Als je het al egaal aangebracht krijgt, dan leg je in feite een laag bescherming over je vuil. ;) Als je toch een HD hebt, dan zou ik een Monello - Lancia Foamlans aanschaffen i.c.m. Monello - Artico Magico Foamshampoo.

Producten met citrus zijn meestal niet heel vriendelijk voor bestaande bescherming, maar als je velgen niet beschermd zijn zou je het kunnen gebruiken. (1:10 - 1:20) Zou je de velgen in een bescherming zetten, wat wel erg makkelijk is bij het schoonmaken, dan zou ik een pH-neutraal product gaan gebruiken. (Zoals de D-con)

  1. Velgen schoonmaken. (+ eventueel banden)
  2. Foamen (Foamlans + foamshampoo)
  3. Foam laten werken.
  4. Afspoelen HD. (Van boven naar beneden)
  5. Handwas. (Bathe+ in juiste verhouding - Paneel wassen - afspoelen)
  6. Afspoelen vaste straal. (Gebruik maken van de sheeting om de auto grotendeels te drogen met water)
  7. Drogen. (Eventueel met een drooghulp erbij, zoals Spray & Wipe)
Je kan ook de auto wassen met een normale shampoo (Bijv. Dodo Juice - Born to be Mild) en de Bathe+ gebruiken in de foamlans. Mijn sedan foam ik met Bathe+ op 1:10 (verhoudingen staan op de Lancia-fles) en middels een foamlans kan je prima de gehele auto infoamen en meteen weer afspuiten met de HD, zonder problemen.
 
  • Leuk
Reactions: mcclane
Welke velgenreiniger zou ik nog kunnen pakken die ph neutraal is, maar die niet speciaal voor "de-ironing" is?
 
Wat is de reden dat je een pH-neutrale velgenreiniger wilt?

Ik vind Meguiar's Wheel Brightener echt een topproduct, maar dat heeft een pH-waarde van 5,5. Zelf gebruik ik het graag als prewash voor de velgen:

 
ivm de glascoating op de auto. zit niet op de velgen, maar toch...t nevelt toch soms naast de wielen op de lak van de auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daar zou ik me geen zorgen over maken. tegen een ph-waarde van 5,5 is mohs+ zeker bestand. ik gebruik het ook op velgen die met rim zijn behandeld.
 
  • Leuk
Reactions: mcclane