• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan wat ik wil gaan gebruiken | wie kan me tips geven?

Olivieros

Detailing rookie
29 apr 2010
24
0
Ik wil onderstaande producten gaan gebruiken in mijn stappenplan. Ik heb nog wat vraagjes over het een en ander en dat heb ik er dik gedrukt achter gezet. Ik zou het leuk vinden als jullie advies kunnen geven of het goede producten zijn en of je bepaalde andere producten zou adviseren. Is dit helemaal volledig zo me stappenplan of mist er nog iets?

1. wassen:

Shampoo: super slick and suds
washmitt: - Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt
- The Bone


2. drogen:

doek: Poorboys World Waffle Weave Drying Towel



3. kleien:
klei: Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr IS dit de beste keus?
glijmiddel: spray &wipe
afvegen: Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel


4. polijsten:
polijstapparaat:DAP 900 of 500??? welke is beter wat raad je me aan?
polijstmiddel: Raffini Monello Raffini Polish Kit
welke pads moet ik daarbij kiezen? iemand die voor mij een bijpassende set kan maken???

afplaktape: diverse van 3M

uitveegdoek: Poorboys World Deluxe Mega Towel


5. voeden:

glaze: Poorboy’s White Diamond
Poorboy’s Black Hole ( ik wil voor alle kleuren kunnen poetsen dus vandaar ook de 2 glazes)

opbrengen met: zwarte pad
afnemen met: Dodo Juice Fantastic Fur


6. Waxen:
waxsoorten: Poorboy’s Natty’s Wax
Poorboy’s Natty’s Wax Blue ( ik wil voor alle kleuren wat hebben dus vandaar 2 waxjes)

opbrengen: kan dit ook met de dap900? zo ja, welke pad?

overige delen en materialen
chroomwerk buitenaf: meguiars NXT metal polish
plastic buitenaf: black wow

velgen:
velgenreiniger: poorboys spray and rinse
velgenschrobber:Daytona Speed Master Wheel Brush
velgenwax: Poorboy’s Wheel Sealant
banden: meg's tire shine gel
en dan wat applicator pads enz erbij voor aanbrengen van spul voor velgen,plastic enz enz.

Knal er maar op los!

alvast bedankt! :)^
 
Punt 2, zou ik de 101684 Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm nemen, word door iedereen op het forum gewaardeerd

Punt 3, kan je voor het kleien ook de Dodo Juice Born Slippy(favourietje) nemen, is wel alleen geschikt voor het kleien terwijl je de Spray and Wipe voor meer doeleinden kunt gebruiken.
poorboys klei is een goede keuze.

Punt 4, er zitten diverse pads in de kits om mee te beginnen, later is het makkelijker om wat uit te breiden, meer pads van 1 kleur bv.

Punt 6, zou alleen de Natty's blue nemen, verschill tussen die 2 ga je toch niet zien. Lekker opbrengen met een (gouden) handpadje.


Doeken heb je eigenlijk nooit genoeg, Fantastic fur is goede keus, en de poorboy's doeken zijn goede doeken.
 
kijk, toppie. Die born slipy is die echt zoveel beter dan? want ik had begrepen dat t voordeel was dat de spray en wipe de mogelijke marring gelijk verwijderd..

Die drying towel neem ik dan maar, ben benieuwd!
welke pads zou je me dan adviseren, ik zat zelf te denken aan monello.. maar welke dan? ik heb vandaag de dap 900 besteld :)

nog meer mensen mogen reageren!

in ieder geval al bedankt michel!
 
Ik heb geen ervaring met Born Slippy, maar ik heb genoeg positieve ervaringen hierover gelezen. Ikzelf gebruik Spray&Wipe
(1:1 aanlengen met water) en vind dat lekker werken (en ruiken). Het verwijdert echter geen marring. Dat zal geen enkele
clay lube/detailer spray doen.

Wat de DAP900 betreft: wordt nog wel even een paar weekjes wachten dan voordat die binnen zijn.
De tip van Michel om een complete DAP (500) kit te bestellen, vond ik zeker OK. Die kits schelen ook in prijs t.o.v. wanneer je
alle producten uit die kit los zou aanschaffen. Ik ben benieuwd of die straks ook voor de DAP900 komen.
Kijk voor kleuren pads eens naar oranje, wit, lichtgroen en zwart. Als je met de DAP wilt gaan waxen ook nog een gouden pad.
Je kunt gaan voor de (standaard) 5,5" Lake Country CCS pads. Persoonlijk vind ik de 6" Kompressor pads van Monello erg fijn,
maar die zijn ook weer een stukje duurder.
Let er wel op dat machinaal waxen prima gaat met een vloeibare wax, maar dat je met een vaste wax dit ook nog wel uit het
potje en op je pad moet zien te krijgen.
 
quote :"Let er wel op dat machinaal waxen prima gaat met een vloeibare wax, maar dat je met een vaste wax dit ook nog wel uit het
potje en op je pad moet zien te krijgen."

doe ik met een lepeltje op m'n pad (in mijn geval collinate 915); werkt prima....kan trouwens ook met je vingers.
 
Ik heb de adviezen meegenomen in mijn bestellijst (cadeau verlanglijst :-b ). Nu heb ik eigenlijk alles wat ik wel wilde hebben.

Wat betreft pads heb ik nu: Oranje, Wit, lichtgroen, zwart, geel.

geel wil ik gebruiken voor wax aan te brengen. ik had nog vloeibare wax liggen maar ga alsnog met potje eerst proberen.

nu heb ik aan polijstpasta's de hele raffini monello kit, wat raden jullie me aan bij welke pad te gebruiken?
 
Ik zou de gele pad voor de machine links laten liggen en twee monello handpads erbij nemen voor de wax.

Bij een auto waxen hoort ook een beetje emotie, maar dat is mijn mening
 
Ik neem aan dat je met de gele pad een gouden Concorso pad bedoelt.
Er is namelijk ook nog een gele pad, maar die is nog zwaarder dan de oranje pad.

En grofweg de combo's van middel en pad (wat enigszins bij elkaar past he, even testpot op je lak doen om te kijken wat voor je lak werkt)

Inizio:
-oranje

Mezzo:
-oranje
-wit

Finale:
-lichtgroen
-zwart

Waxen met de Concorso pad.
 
TIP: Koop ook nog de gele pad voor het zwaardere werk.
Beter 1x met geel dan 2x met oranje erover te moeten voor hetzelfde resultaat :ja

@ Olivieros
Of bedoel je met geel wel daadwerkelijk de gele pad?
Als dat zo is zou de goude concorso pad handig zijn voor wax/sealant aan te brengen.
 
beter 2 hits met oranje, dan 1 met geel.
zoiezo is die gele pad een vliegenspons, en ik zou liever voor de foamed wool gaan, als je meer dan oranje nodig hebt
 
@aron
Waarom zou geel naar jou mening niet voldoen?
Ik heb nog geen ervaring maar heb de gele monello kompressor pad meebesteld voor het zwaarste werk als oranje niet blijkt te voldoen. Lijkt me logisch aangezien deze op papier net wat groffer is?
 
geel is heel aggresief..
als je eruit komt met 2x oranje, zou ik dat doen.

gele pad laat zoveel narigheid ook achter, dat een hit oranje daarna toch 9 van de 10 keer nodig is..

dan neem ik liever een foamed wool, vind ik persoonlijker veel lekkerder werken, en geeft net zo veel correctie als de gele pad.

nadeel is dat de wol wel stoft de eerste paar keer gebruiken, en dat je hem tijden het werken vaker schoon moet maken
 
Oke duidelijk.
Geel is dus geen miskoop maar hij dient zo min mogelijk gebruikt te worden dus?
Alleen bij zwaar verweerde VAG lakken is die gele pad aan te raden?
Ben ik ook weer wat wijzer en de TS natuurlijk ook:ja
 
precies, maar dat is met alle pads zo..
zo licht mogelijk polijsten..

en indd, geel zo min mogelijk gebruiken, probeer hem maar een keer en zet er een brinkmann op..

de paarse kompressor is ook geen lieverdje trouwens:D