• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starten: een goed beginnerssetje?

Barney

Detailing rookie
19 okt 2009
12
0
Ik wil gaan starten met het onderhouden van mijn auto met kwalitatief goede producten. Dus Wash&Shine, spons en zeem de deur uit.

Ik had gedacht aan de volgende zaken:
- Carclean.com - Sheepskin wash mitt
- Chemical Guys - Miracle Dryer
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
- Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml

De auto is nieuw van eind juni 2009. Tot op heden al 1x helemaal gewassen :schaam
De velgen probeer ik elke week te doen en heb ze al 1x ingewreven met velgenwax.
Lichte metallic-kleur.

Is mijn productkeuze een goede?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem er in ieder geval nog één of meerdere goede doeken bij zoals bijvoorbeeld de Deluxe Mega Towel voor het uitpoetsen.

En misschien is een kleisetje ook nog wat? Hoef je maar een aantal malen in het jaar te doen voor het aanbrengen van de wax en je verwijdert er vuil mee dat blijft zitten na het wassen. Zie ook deze How To.
 
Goede doeken zijn essentieel. Deze zijn zachter en nemen beter op. Niet besparen op goede doeken, dat is echt zonde.
 
Klinkt goed. Op de mitt na gebruik ik dezelfde producten op eenzelfde kleur Focus.
Ben het eens met de doeken en (eventueel) een kleisetje.
Kijk voor doeken eens naar de Poorboy's Deluxe Mega Towel of Ultra Mega Towel. Of de Dodo Juice Fantastic Fur.
Ze lijken in eerste instantie wat duur voor microvezel doeken, maar ze zijn kwalitatief veel beter dan Blokker/Action doekjes. Je lak is in elk geval veel duurder, dus een paar euro meer voor wat goede doeken is een prima investering.
 
doek: klik (fantastic fur)
applicator (want de wax moet ook OP de wagen) klik (euro rood)

ik zou trouwens wel kleien voordat je de wax aan brengt, dit komt de standtijd van de wax ten goede, en met kleien haal je ook de rotzooi weg die je niet op het eerste gezicht ziet (maar wel voel)
een goede, en goedkope kleikit is klikje (mother kleikit)

dan ben je zeg maar wel klaar voor het "basic" werk, en ik ben er vrij zeker van, dat je snel "meer" wilt.
dan kan je denken aan een banden gel / trim restorer/interieur reiniger/polish(eventueel srp)

wat je OOK kan doen is de hele mother's reflections kit nemen, deze bevat:

- California Gold Shampoo 1892ml
- California Gold Clay Bar Paint Saving System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
- Reflections Car Wax (bevat milde cleaners om het oppervlak voor te bereiden)
- Reflections Top Coat (een uniek product, bevat géén cleaners, dé toplaag!)
- Reflections Spray Wax (om tussentijds de waxlaag een boost te geven)
- Reflections Tire Care (een mooie diepzwarte zijdeglans voor je banden)

voeg hierbij toe: 1 droogdoekklik voor carrand droogdoek, EN een mittklik voor CC sheepskin mitt

en dan heb je meer producten, kleine dingen als banden gel, en kleien voegt ENORM veel toe aan het totale aanzicht van de wagen!
plus dat er in de "kit" bijna 2 liter!! shampoo zit! daar kan je ongeveer 38 keer je auto mee wassen (zo goed als 1 jaar elke week)

succes met je keuze! zoals je zal merken, zijn er een hele hoop keuze's / combinatie's mogelijk
 
Lijstje nu:

- 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
- Carclean.com - Sheepskin wash mitt
- Chemical Guys - Heavy Duty Orange Degreaser - 473ml
- Chemical Guys - Miracle Dryer
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- Mothers Wax - Reflections Advanced Tire Care - 710ml
- Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
- Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml


Mis ik nog iets om te starten (buiten klei)?
Ik dacht zelf nog aan een cleaner, hoewel de auto nieuw is.
 
Het lijstje blijft groeien :grinning:

Om te beginnen lijkt me dit wel wat. Uitbreiden kan altijd nog.
Wel even een vraag waarom je specifiek de Heavy Duty Orange Degreaser hebt gekozen(?). Naar wat ik begrepen heb, is dat best sterk spul. Waarvoor wil je dat gaan gebruiken?

Voor de (toekomstige) uitbreidingen misschien nog iets als Poorboy's World Trim Restorer voor je trims.
Evenzo Poorboy's Natural Look voor je interieur.
 
Jaja, lijstje is ietwat uitgebreid ,^^

De Heavy Duty Orange Degreaser is puur voor de banden zelf schoon te maken. Ik las op het forum over APC's. Dus ik dacht deze mee te bestelen om zo af en toe de bandjes een beurtje mee te geven..:s

Hoe kun je trouwens de Reflections Advanced Tire Care het beste aanbrengen? Kwast of doekje? Weet iemand dat?

We hebben trouwens ook nog een Hyundai staan van 1999. Ik heb m'n vrouw min of meer beloofd die ook eens onderhanden te nemen tzt. Daar zal uiteraard wat meer werk in gaan zitten, alhoewel de auto kleiner is. Zitten ook wat lakbeschadigingen op.
 
Die degreaser heb je volgens mij niet nodig. Ik gebruik de tyre gel van Meguiars. Die doet het voor mij hartstikke goed, zonder eerst degreaser te gebruiken. Ik breng het aan met een stukje schuimrubber of oude spons. Kleine moeite, groot effect op de auto.
 
Barney zei:
Hoe kun je trouwens de Reflections Advanced Tire Care het beste aanbrengen? Kwast of doekje? Weet iemand dat?
Volgens een reactie bij het product kun je het opbrengen en afnemen met een badstof doek; ik denk dat zoiets voldoet.
Barney zei:
Goed, ik zal de degreaser schrappen. Verder nog iemand goeie tips?
Geen idee hoeveel je er wilde bestellen, maar zorg voor voldoende goede doeken, in ieder geval één voor het kleien (bij de set van Mothers zit er ook één maar die is vrij klein) en één voor het uitpoetsen van de wax en een paar extra doeken zijn nooit verkeerd. En misschien dat iets als Spray & Wipe ook van pas kan komen?
 
Lijstje nu:

- 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
Prima
- Carclean.com - Sheepskin wash mitt
Prima
- Chemical Guys - Miracle Dryer
Carrand doek nemen, iets dikker en toch weer een eurotje goedkoper:
https://www.Carclean.com/product/Ca...preme_Drying_Towel_60x90cm_CAR-40059AS_101257
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Prima!
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Prima!
- Mothers Wax - Reflections Advanced Tire Care - 710ml
Prima!
Deze applicator gebruiken:

https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Flex_Foam_Tire_Dressing_Applicator_FF-100B_101128
- Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
Dodo Juice Fantastic Fur, dé doek voor waxen af te nemen:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Fantastic_Fur_Microfibre_Buffing_Cloth_DJFF1PC_101133
- Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
(misschien een Dodo wax omdat je ook de shampoo kiest?)
 
@Dibbuz

De linkjes werken niet zoals ze horen te werken. Er staat nog een [color]-tag in en wat andere verkeerde dingen. Viel me gewoon op en gaf het aan om je perfecte advies aan te moedigen :D
 
Gefixed, bedankt! Had het niet door.
Ik zou voor de harde wax gaan, Diamond White gezien de langere duurzaamheid en dat de wax zelf ook langer meegaat.
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Diamond_White_250ml__101052
 
Dank voor je tips Dibbuz.
Het setje nadert z'n voltooiing.


Nog even voor mijn goede begrip:

- De Flex Foam Tire Dressing Applicator gebruik ik om de Advanced Tire Care op de banden aan te brengen.
- Om de wax aan te brengen lijkt mij de eerder door mij gekozen Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator een goede optie, of niet?
 
Setje nu (vanalles 1 stuk/exemplaar):

- 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
- Carclean.com - Flex Foam Tire Dressing Applicator
- Carclean.com - Sheepskin wash mitt
- Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
- Dodo Juice - Diamond White - 250ml
- Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
- Lake Country - Badstof Applicator - 100 % katoen - 10x15cm
- Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- Mothers Wax - Reflections Advanced Tire Care - 710ml