• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starter(s) kitje

Refill

Detailing rookie
2 jun 2012
8
0
Na het voorstellen nu stap 2..

Ik heb het een en ander besteld om de eerste stappen te wagen in het wassen voor gevorderde.
Het gaat dus gebeuren op mijn witte peugeot 206+ (fotos volgen met beter weer)

Tips voor uitbreiding/verandering van mijn kitje zijn welkom ;)
Evenals tips voor het gebruik..

9178b59a.webp

a5145383.webp

Er komt sowieso nog een foamlans, maar even wachten tot deze weer op voorraad is..

Lijkt mij een prima startersset toe! :) Alleen, waar zijn je emmers? Twee stuks met gritguard zijn aan te raden om zo veel mogelijk swirls te voorkomen.

Kijk aan, dat scheelt. ;-) Leek mij ook al wat onhandig om geen emmers te hebben achteraf. Behalve de EX-P sealant van Poorboys zou je er nog voor kunnen kiezen om een pure wax erbij aan te schaffen. Hiermee kun je de EX-P eventueel toppen.

Waar is je washmitt? Samen met de 2-emmer methode en de juiste droogdoek het belangrijkste om nieuwe swirlvorming te voorkomen.

:lol

Op de planning staan nu dus;
- Foamlans + foam (even geduld)
- Liquid wax (welke raden jullie aan?)
- meer mf doekjes
- evt. een klei setje?
- ? :weetniet

Zoveel mensen zoveel wensen, en dat geld dus ook voor je wax.
Zelf zou ik mijn keuze beperken tot Natty's liquid of de Collinite 845.

Bij de volgende bestelling zeker een clay mee bestellen.
Als clay zou ik voor de poorboys clay gaan, hele fijne clay en de spray&wipe heb je zo te zien al.

ik zat een filmpje mbt kleien:-b ,.waarbij de ene helft van de motorkap wel gedaan was en de ander niet.
Bij de helft welke gekleid was gleed het kleidoosje zo van de kap af.

Bizar wat een verschil het maakt..
Ik ga kleien

Mooie start , er zal nog veel volgen nu

Ik zou NIET gaan voor een extra wax , je kan beter eerst wat andere spullen kopen en pas later je EXP gaan aftoppen.

Een grittguard is wenselijk maar moet niet , je kan ook wat meer je spoelwater verversen .

Klei : om te kleien vind ik de S&W eigenlijk te duur , zo zal ie snel op zijn .....

Ofwel neem je dan beter een concentraatje (dodo juice bvb) en losse klei OF je neemt een kleisetje dat je aanvult met een concentraatje voor als het glijmiddel op is....

Voor extra zou ik eerst gaan voor :

klei(set) + eventueel een concentraatje
zachte doekjes
heb je velgen : velgenborstel(s)
een zachte verfkwast om de voorzijde en de moeilijk bereikbare stukjes van de velg proper te maken
wheelwax
goedkope rasta-handschoen (2 euro) voor de velgen
iets om het af te maken : bandenzwart :ja

Nieuwe bestelling weer gedaan.

1x Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
3x Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm
3x Poorboys World - Microfiber Applicator
1x Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
1x Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1x Scratch Shield - Scratch Shield - Zwart

Borstels heb ik, hoewel mijn velgen ook met een doek te doen zijn..
En heb ook nog een oude wasmitt voor de velgen.

Bijna alles compleet dus op de foam na dan.
Binnekort maar eens de stoute schoenen aantrekken en beginnen.
Dus;

Afspoelen>wassen>kleien>polish>lak/resultaat bekijken>ex-p
Correct? En dan een andere x aftoppen met wax, omdat..?

Aftoppen moet niet perse. Je kan ook 2 laagjes EX-P aanbrengen.
2 lagen is om zeker te zijn dat je geen plekje over geslagen hebt en in sommige gevallen geeft het extra diepte aan de galsn (eigen ervaring).
Ex-p is sealant (synthetische wax) en dit is meer voor standtijd dan looks.
Natuurlijke waxen zijn meer voor de looks maar de standtijd is in de meeste gevallen minder lang dan een sealant.

Vandaar dat de meeste eerst een sealant gebruiken (langere standtijd) en na een uithardtijd deze 'toppen' met een wax voor de looks.

Werkmethode ziet er goed uit. Je kan na het polijsten eventueel nog eerst ontvetten met IPA of Eraser..
Of de wagen gewoon wassen om de meeste olien van het polijsten te verwijderen voor een betere hechting van de wax.

Voor gebruik die 845 goed en ik zeg goed schudden,anders krijg je problemen met het uitbuffen. 10 minuten schudden is niet overdreven,liefst nog langer en vooraf even in de zon zetten of in een bakje warm water zodat het wat meer vloeibaar wordt.
Niet in de zon aanbrengen.

Cheers

Refill zei:
Bij de helft welke gekleid was gleed het kleidoosje zo van de kap af.

8o Nooit, maar dan ook NOOIT iets van je lak laten glijden en al helemaal geen doosjes of flesjes !
Zelf zo'n plastic flesje kan door alleen te glijden al een kras veroorzaken die door je blanke lak heen snijdt en niet meer weg te polijsten is. Nu gebeurdt het bij een ander maar dit wil je zelf niet meemaken.