Wat een baalweken achter de rug. Het is begonnen 2 weken geleden met een stevige knal tegen de rechtervoorvleugel. Bleek steenslag te zijn, een kap tot in het metaal. En dat net op een plek die dadelijk in het oog springt. Niet fijn. Steen was nog zo vriendelijk geweest om verder te rollen over de carrosserie en nog verdere krasjes te zetten.
Dus op naar de garage om eens te kijken hoe ze het kunnen herstellen. Ze vonden het dom om te herstellen want als ik opnieuw buiten rijd, krijg ik toch dadelijk weer steenslag. Euh ...? Voorvleugel herspuiten zou bijna 700 EUR kosten . Wel hebben ze een lakstiftje waar ze de steenslag snel mee 'corrigeren' terwijl ik er ben. Een hopeloze 'herstelling', thuis heb ik dat er dadelijk afgehaald. Er hing meer op de omringende lak dan in de steenslag. En de herstelling is veel donkerder dan de oorspronkelijke lak. Dus herspuiten of er mee leren leven, moeilijke keuze. Ik heb ook wat schrik voor kleurverschil bij herspuiten, maar kan ook zijn dat ik me zorgen om niets maak.
Dit weekend de auto nog eens laten blinken, zie ik plots dat er een 4-tal deuken in mijn dak zitten (lijkt op hagelschade). Asjemenou, hoe komt dat er in? Auto is 4 maanden oud en nog geen hagel gezien. Staat immers meestal binnen of buiten, ver van vallende objecten.
Nu vraag ik me af hoe ik dat moet laten herstellen. Ik heb liefst niet dat ze mijn dakbekleding losmaken (rammeltjes en schade, weet je wel), maar als ze de deuken er uit trekken, heb ik meer kans op krassen door het lijmen. Dilemma dus Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ook zag ik na het wassen (onder een led lamp) iets wat op marring lijkt. Erg vreemd, want ik heb sinds mijn full detail eind september de auto nog maar een 3-tal keer gewassen, volgens de 'regels van de kunst'. Ik begrijp het niet, lak kan toch niet zo delicaat zijn? Ik foam zelfs altijd (zonder hoge druk) om zo veel mogelijk vuil er al af te weken. Nog iemand zo'n ervaring met estoril blauwe lak van BMW?
Het enige positieve is dat het een hobby is om de auto piekfijn te houden, dus ik weet weer wat gedaan. Jammer alleen dat het weer niet meer meezit voor werk in een onverwarmde garage ...
Dus op naar de garage om eens te kijken hoe ze het kunnen herstellen. Ze vonden het dom om te herstellen want als ik opnieuw buiten rijd, krijg ik toch dadelijk weer steenslag. Euh ...? Voorvleugel herspuiten zou bijna 700 EUR kosten . Wel hebben ze een lakstiftje waar ze de steenslag snel mee 'corrigeren' terwijl ik er ben. Een hopeloze 'herstelling', thuis heb ik dat er dadelijk afgehaald. Er hing meer op de omringende lak dan in de steenslag. En de herstelling is veel donkerder dan de oorspronkelijke lak. Dus herspuiten of er mee leren leven, moeilijke keuze. Ik heb ook wat schrik voor kleurverschil bij herspuiten, maar kan ook zijn dat ik me zorgen om niets maak.
Dit weekend de auto nog eens laten blinken, zie ik plots dat er een 4-tal deuken in mijn dak zitten (lijkt op hagelschade). Asjemenou, hoe komt dat er in? Auto is 4 maanden oud en nog geen hagel gezien. Staat immers meestal binnen of buiten, ver van vallende objecten.
Nu vraag ik me af hoe ik dat moet laten herstellen. Ik heb liefst niet dat ze mijn dakbekleding losmaken (rammeltjes en schade, weet je wel), maar als ze de deuken er uit trekken, heb ik meer kans op krassen door het lijmen. Dilemma dus Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ook zag ik na het wassen (onder een led lamp) iets wat op marring lijkt. Erg vreemd, want ik heb sinds mijn full detail eind september de auto nog maar een 3-tal keer gewassen, volgens de 'regels van de kunst'. Ik begrijp het niet, lak kan toch niet zo delicaat zijn? Ik foam zelfs altijd (zonder hoge druk) om zo veel mogelijk vuil er al af te weken. Nog iemand zo'n ervaring met estoril blauwe lak van BMW?
Het enige positieve is dat het een hobby is om de auto piekfijn te houden, dus ik weet weer wat gedaan. Jammer alleen dat het weer niet meer meezit voor werk in een onverwarmde garage ...