• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sticker plekken

hoomer

Detailing rookie
17 nov 2008
30
0
hallo heb een paar maandjes terug voor de vrouw een roze ford focus gekocht dit was een ex lease wagen van essent die dus ook met essent stickers was bestickert nu de vraag valt dit er nog uit te krijgen? :s
 
Ik weet niet precies hoe, maar zoek even in de show offs / projecten. Er was ooit iemand die met een witte bestelbus bezig is geweest waar ook stickers op hadden gezeten
 
You rang ?!

Volgens mij was ik dat.

Zie hier voor de voortgang en hier voor het eindresultaat.

Ik weet niet of je bedoeld dat er nog lijmresten op de auto zitten of dat er sprake is van oxidatie van de lak op plekken waar de stickers niet gezeten hebben.
In het eerste geval heb ik de meeste lijmresten weggekregen met 1:10 verdunde Meguiars All Purpose Cleaner (APC). Hiermee kreeg ik de meeste lijmresten weg. Mocht het niet lukken dan kun je nog wat minder verdunnen (bijvoorbeeld 1:4). De laatste restjes heb ik met kleien weggekregen. Wel gelijk met veel water naspoelen en nieuwe bescherming aanbrengen: deze is namelijk geheel verdwenen na de APC.
Er bestaat ook nog zoiets als Body Solvent. Hier heb ik zelf geen enkele ervaring mee, maar het is nog een paar stapjes krachtiger dan APC (P.S. de APC van Poorboys World schijnt ook zeer goed te zijn en is ook in een kleinere verpakking verkrijgbaar.

Als er sprake is van oxidatie (de plekken waar de stickers gezeten hebben zijn altijd afgeschermd geweest van de elementen en dus niet verweerd) zul je denk ik toch moeten gaan polijsten. Je zou in eerste instantie kunnen proberen of een stappenplan (daarover zijn verschillende topics op het forum, maar deze zou je al een heel eind op weg moeten helpen) uitkomst biedt. Het zal in ieder geval de oxidatie behoorlijk verminderen en misschien krijg je het wel helemaal weg. Anders zit er denk ik niets anders op dan (machinaal) polijsten.

Veel succes.

P.S. Je zou Tim ook nog eens om advies kunnen vragen. Hij kan je zeker een goed advies geven. :)^
 
het zijn idd oxidatie plekken heb de auto al onder handen genomen met poorbey's polish maar dat maakte met het handje weinig verschil

misschien dat er mensen zijn met een polijstmachine die me hiermee kunnen/willen helpen ????o:) o:)