• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticky paint, wat is handig om te doen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Momenteel zijn we bezig met een Carolla uit 2006.

Op de foto zie je dat de Mezzo i.c.m. de PRO900 erg moeilijk is af te nemen met IPA 1:1. Is er een betere manier om te ontvetten?

IMAG0801.webp

Met de DAP900 is het ook vrij lastig om het polijstmiddel af te nemen. We werken in de schaduw. Ik heb ook het idee dat de pad hier te vol is (8x dotjes polijstmiddel aangebracht).

Zou sowieso een beetje Finale bij de Mezzo doen, af en toe een spraytje Spray&Wipe tijdens het polijsten.
Met sticky paint is het gewoon klooien. Als je andere makkelijker te verwerken producten hebt (M7 Show Car Glaze, M80 o.i.d.) kan je dat ook proberen voor de verwerking.

Even wat extra olieën aan toevoegen, door zoals Dennis reeds meld wat extra finale te gebruiken. Of een glaze, ikzelf gebruik er gloss it evp pad prime voor. Afnemen met IPA op sticky paint is ook geen aanrader, je kan beter afnemen met spray and wipe. IPA droogt de polish alleen maar verder uit.

Polijstresten op sticky paint krijg je soms ook verwijderd door met een nieuw dotje polijstmiddel een razendsnelle pass te doen over de delen waar polijstmiddel op vast is geslagen, vaak krijg je het daarna wel weg.

Ik ga het eens proberen met 2 dotjes mezzo en 1 dotje finale en dan om de 2 passes een beetje spray en wipe. Misschien de tip van Tim ook nog even doen.

Ik ben met de PRO900 en mezzo op oranje bezig en mn assistent met de DAP900 wit en finale. Is het dan niet dubbel werk dat ik mijn polijstrestant blijf afnemen? Het resultaat blijft verder goed.
Dus dat ik polijst en niet afneem maar dat hij nadat hij er met finale overheen is geweest met IPA afneemt?