• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stimpy's New Ride: Audi A4 1.8T

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
56
Na een korte snelle detail van een paar delen op de Budelmeeting werd het eens tijd om de Audi wat beter aan te pakken, Hij is nog steeds niet klaar, heb alleen de motorkap, zijschermen voor en achter en de achterklep gedaan. Verder de velgen er af gehad, schoongemaakt en de remklauwen zwart geverfd met Hammerite.

De bedoeling was ook om het hart van de remschijf ook te verven/spuiten, alleen waar die knuppels van de Gamma vergeten het spuitmondje van de spuitbus er bij te doen... dus dat gebeurd de volgende keer.

Stappen:

- Achterklep met rode So1o wool pad en Menzerna Fast Gloss, daarna witte kompressor pad en Monello Mezzo gevolgd door Zwart en Monello Finale

- Achterbumper met witte spotbuf en Monello Mezzo gevolgd door zwart en Monello Finale

- Zijschermen voor en achter met gele So1o woolpad en So1o Cut & Cream Polish, gevolgd door de eerdere combo wit/mezzo, zwart/finale

- Motorkap hetzelfde onderhanden genomen als de achterklep, deze heeft na deze behandeling nog steeds RDS (Random Deep Scratches), misschien in de toekomst maar eens wetsanden.

- Alles afgemaakt met Dodo Lime Prime Lite en Dodo Blue Velvet

In een later stadium moet ik de auto nog verder afmaken, voorbumper, dak (wordt een bitch...8o ) en de deuren.

Hier de foto's, zijn gemaakt met een compactcamera die wat moeite had met de zon... :p

100_1054.jpg

100_1055.jpg

100_1056.jpg

100_1057.jpg

100_1058.jpg

100_1063.jpg

100_1060.jpg

100_1059.jpg

100_1061.jpg

100_1062.jpg
 
Nice!!!

Bij de weg: is die Hammerite wel geschikt voor remklauwen, worden die niet te heet???

Duckmole
 
Ik heb op mijn vorige auto, mijn remklauwen in de rode Hammerite gezet.

(wel goed ontroesten en ontvetten)

Dit ging prima! Alleen tijdens sleutel werk, en je kwam er tegen aan, dan spatte het er zo van af.

De remschijven deed ik op precies dezelfde manier, en deze had ik met zwarte Hammerite gedaan.

Bij een volgende keer, ga ik of, een tweede hands setje zoeken, deze laten stralen, en volledig opnieuw spuiten. Of ik doe het op dezelfde manier, alleen hier ben ik nog niet over uit.

Verder, nette auto! :party:
 
Zo heet worden remklauwen nu ook weer niet, en laat het los of wat dan ook, dan haal ik de hittebestendige versie er van. Er zijn er al een aantal die het zo gedaan hebben, en het zit er nog steeds op. Het heetste van de remmen wordt het oppervlak van de remschijf zelf waar het remblok de boel raakt, de rest wordt hooguit warm.
 
mooi hoor, sonniboys staan ook goed .

Hamerite werkt prima voor de remklauwen. Doe dit al jaren zo bij verschillende auto's. Eigen merk van de karwei werkt ook goed. Zit er nu bij mij op.
 
Dat komt omdat de zon er nu op staat, het valt best wel mee vind ik, ik vind het niet misstaan, bij andere kleuren steekt het nog veel meer af. Om alles dezelfde kleur te laten spuiten is mij te duur, of een S4 ombouw, maar dat is nog veel duurder en het is geen S4 ;)
Ik wil 'm eigenlijk zo origineel mogelijk houden (voorlopig, maar wie weet?)
 
Mooie a4!! Vind dit model toch nog altijd 'dikker' ogen dan de huidige a4.
Auto inderdaad lekker origineel laten.
Zou alleen misschien onderkant spuiten inderdaad.

2004/2005 bouwjaar aan de grill te zien denk ik??
 
nee komop hoor, ff serieus geen lexARSE achterlichten..
want het is geen lexus..

gewoon zo houden, niets meer aan doen!
 
Wel makkelijk onderhouden nu die onderkant.
Bij mijn auto is die onderkant dus gespoten in dezelfde kleur als de rest van de auto. Nu er een straat-parkeervak-verf-bijwerken-bedrijf met zijn kar in de zijkant van mijn achterbumper heeft gezeten, wordt dat weer een heel verhaal om te laten herstellen.
 
Mooie wagen Adrie,

Staat er weer netjes bij.
En ik geef je helemaal gelijk, zo orgineel mogelijk houden.
Dat doe ik ook met mijn wagen.
 
Superstrakke A4 Adrie! En die Sonniboy's staan echt mooi. Kleine tip: S4 grille zonder S4 embleem staat ook mooi.
 
stimpy68 zei:
Zo heet worden remklauwen nu ook weer niet, en laat het los of wat dan ook, dan haal ik de hittebestendige versie er van. Er zijn er al een aantal die het zo gedaan hebben, en het zit er nog steeds op. Het heetste van de remmen wordt het oppervlak van de remschijf zelf waar het remblok de boel raakt, de rest wordt hooguit warm.

Afgelopen weekend op de nurburgring geweest :party:
Aangezien ik m'n remklauwen ook met hammerite gedaan heb.
De remmen toen zo misbruikt dat ik de velgen niet kon aanraken.
En de schijven richting paars gingen.. Maar de lak bleef zitten :eek:)
 
Veranderingen zoals Lexus "look" achterlichten op een Audi zijn heiligschennis in mijn ogen :-& En het is door Patrick ook cynisch bedoeld, hij weet maar al te goed hoe ik er over denk ;) Als er al veranderingen op komen dan zullen deze origineel zijn en geen after market meuk die er niet uit ziet.

Een S4 grill zonder embleem is inderdaad zoiets waar ik aan denk om het te doen.
Die kunststof onderkant heeft ook zo'n zijn charmes, steenslag zie je niet, dus hoeft er niets bijgewerkt te worden ;)

@Emilio: hij komt uit 2003 en ik heb dezelfde mening, dit model (B6) zit er dikker uit, dat heeft denk ik ook te maken met de achterlichten in combinatie met brede wielkasten. Zeker met de uitlaat aan beide zijden zoals bij mijn 1.8T vind ik het een zeer mooi kontje :heart_eyes:

Een van de enige niet originele zaken die ik er aan wil doen, heeft te maken met de uitlaatpijpen, deze wil ik laten vervangen door dikkere exemplaren zodat het de uitsparingen in de bumper beter vult, heeft dus alles te maken met looks. De dikte van de pijpen zal dan alá een Milltek uitlaat systeem worden.

@Erik: Kijk, zo zie je maar weer dat het best wel wat kan hebben! :)^