• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stippen na spuitwerk

wsnbm

Detailing addict
22 aug 2017
20
60
47
Hallo,

3 maanden geleden is de motorkap gespoten, na het wassen kwam ik een aantal stippen in het lak tegen en een ander vormpje.
Dit krijg je niet weggepoetst.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn en kan ik ermee terug naar de spuiter?

Txs.
5.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet echt goed zien wat het precies is. Op de derde foto lijkt het een kratertje (steenslag) en op andere foto's weer een spierwit vlekje.

Op de laatste foto kan ik ook niet zien wat het is, aangezien de hele kap onder de swirls zit. :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Moeilijk te zeggen/zien wat dit precies is, het zou een schade aan de blanke lak kunnen zijn. Wat me wel opvalt is dat de motorkap behoorlijk onder de krassen zit, dit ziet er uit alsof er met een rotary is gepolijst, zonder vervolgstap om netjes te finishen, maar op basis van deze foto's niet met zekerheid te zeggen.
 
Swirls en krassen lijkt me sterk, aangezien motorkap 3 maanden geleden is gespoten en de rotary er nog niet op geweest is.
De auto is zo bij de spuiter vandaan gekomen.
 
Lastig om te zeggen wat die stipjes zijn. Voelt het alsof er iets op de lak zit?

Enneh, je kap zit inderdaad onder de krassen :/ Lijken mij niet per se krassen van een rotary, maar eerder van een (vieze) doek.

Screenshot_20200628-164113_Chrome.jpg
 
Stukje afplaktape naast de vlek en dan scherpstellen op dat stukje, dan zie je beter het verschil
Rondjes lijken van vloeistof. Swirls zijn van fysiek contact (wassen / afvegen)
 
die vlekjes lijken wel op uitwerpselen van een of ander insect, maar die zou je dan wel moeten kunnen wegpoetsen lijkt me. Als het voelbaar is op de lak, dan denk ik dat het toch ingebrande poeprestjes zijn..
 
die vlekjes lijken wel op uitwerpselen van een of ander insect, maar die zou je dan wel moeten kunnen wegpoetsen lijkt me. Als het voelbaar is op de lak, dan denk ik dat het toch ingebrande poeprestjes zijn..

Bedankt!
Stel dat het ingebrande poeprestjes zijn, zijn die nog weg te poetsen?
 
Polijstbanen zie ik er niet in, alleen gewoon swirls. In 3 maanden kan een motorkap de nodige swirls oplopen...
En is de hele motorkap destijds gespoten? Of slechts gedeeltelijk? Dan kunnen die swirls plaatselijk ook veel ouder zijn.
De witte vlekken kan ik niet plaatsen. In de laatste foto zou ik zeggen dat ik een "etching" zie, oftewel iets zoals vogelpoep dat is ingebrand.
 
Je motorkap ziet er behoorlijk bekrast uit, voornamelijk swirls, ik vermoed door te wassen?

Op de 2de foto lijkt het wel op een steenslagje (ik zie trouwens wat roest/lichte oxidatie aan de rand van je motorkap), uiteindelijk weet ik niet wat er precies is gebeurd met je motorkap, wat was er aan de hand waardoor deze herspoten is?
Daarnaast lijkt het mij erg moeilijk om dit na 3 maanden te gaan verhalen op de spuiter, deze zal zeggen dat het door slecht onderhoud is of dat je eerder terug moest komen, er kan op 3 maanden tenslotte veel gebeuren als je dagelijks met de auto rijdt.