• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stof 'ruwer' geworden na reinigen

Juvke

Detailing trainee
27 apr 2012
22
32
Hoi allemaal.

Ik zit met een klein probleempje waar ik toch wat last met heb .
Ik heb voor een kennis zijn hoedenplankdragers van zijn Golfje moeten reinigen. Deze zijn uit stof vergelijkbaar met een vloertapijt of de deurpanelen.
Proper zijn ze wel, maar na het reinigen met verdunde apc en deze in te borstelen is de structuur van de stof wat veranderd.
De stof is van uitzicht nu veel ruwer. Deze is precies opgewold (weet niet of ze in.Nl dit woord kennen? :D)
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Zal zsm proberen foto's te plaatsen om het wat te verduidelijken.

Alvast bedankt!

In het verleden heb ik hier wel eens een tondeuse voor gebruikt. Met succes.
Je hebt waarschijnlijk iets te hard met een doek of borstel gewreven.

Bij ons noemen we dat pillen.
Kennelijk heb je een wolkam nodig

Wolkam kan gebruikt worden om uw gebreide dingen terug mooi te maken.
Het maakt een opgewolde trui terug zo goed als nieuw.
Niet te verwarren met een mohairborstel om harige truien terug op te borstelen.

Tondeuze zie ik niet meteen zitten aangezien het geen stukken van mijzelf zijn :D

Die wolkam kan ik wel eens proberen..is zien of ik deze ergens op de kop kan tikken..bedankt voor de info!

Nog een tipje, bij de blokker kun je een pluizen scheer apparaat halen van Philips, is bedoeld voor stoffen kleding welke pluist. Heb het op 1 jas en 1 trui gedaan nu en werkt uitstekend.