• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen bekleding zwart(er) maken

De Deut

Detailing rookie
14 aug 2010
3
0
Beste forummers,

Ik wil mijn zwarte stoffen stoelen / bekleding / interieur weer echt zwart maken.
Ik rij een Audi uit 2002 en de zwarte stoelen zijn een stuk grijzer / faler geworden. De stoelen heb ik reeds gereinigd maar nog niet met het gewenste resultaat.

Ik wil graag jullie tips of ervaringen!

Eerst goed reinigen met een extractor en daarna met zwarte spray aan de slag?
Of wordt het heel lastig om alles weer een mooie diep zwarte kleur te geven?

Thanx voor het meedenken!
 
Zou je even kunnen vertellen hoe je hem hiervoor hebt gereinigd? Extrator?
Zo nee, dat eerst proberen. Tapijtreiniger huren bij gamma/praxis.
 
Met Maquiars all purpose cleaner meerdere malen ingesprayt en met een handdoek schoon gewreven.

Zou een extractor nu nog zoveel verschil maken?
Wil het best proberen maar het moet echt van donker grijs naar zwart...
 
Ik heb hetzelfde maar dan met een Seat Ibiz, de bekleding is een stuk faler dan deze eerst was. Antraciet grijs. Ik heb intussen de auto afgelopen jaar 3 behandelingen gegeven met mijn extractor, maar dit maakt voor de kleur niet uit. De vlekken verdwijnen wel als sneeuw voor de zon en het oogt wat frisser. Maar ik zou graag de bekelding wat donkerder krijgen.
 
Misschien van dat verf proberen waarmee je kleding kleur weer kunt herstellen volgens mij ook al verkrijgbaar bij de grotere etos zaken :rules

Heb vroeger wel eens mijn zwarte spijkerbroeken die verkleurd waren weer pikzwart gemaakt hiermee ;)
 
maar je spijkerbroek deed je in een emmer / wasmachine; gaat je niet lukken met een interieur ( tenzij alles gaat lospielen ) :D
 
mk-us zei:
maar je spijkerbroek deed je in een emmer / wasmachine; gaat je niet lukken met een interieur ( tenzij alles gaat lospielen ) :D

Men neme een groot stuk plastice zeil.

Vervolgens, een paar stevige balken, en een groot vierkant neerleggen en bij voorkeur 1m hoog. Plastic er tussen, en vast leggen.

Bekleding demonteren, en er in leggen, en vol gooien met zwarte verf :D
 
mk-us zei:
maar je spijkerbroek deed je in een emmer / wasmachine; gaat je niet lukken met een interieur ( tenzij alles gaat lospielen ) :D
Opspuiten een idee dan, probeer maar te helpen :ja

Schoenenpoets ... nee doe toch maar niet:D
 
Er zijn kleurstoffen verkrijgbaar die vooral bedoeld zijn voor automatjes enzovoorts, maar wellicht dat die ook op bekleding kunnen werken? AutoSmart heeft er een, Midnight genaamd.

Helemaal geen ervaring mee trouwens, maar had er eens over gelezen.
 
ik ben zojuist begonnen aan het demonterenvan de bekleding in een golf 4.
om dit uit te wassen in de wasmachine.

best een pielwerk de eerste delen, echter word je er snel handig in.
geen schrobber, kwast of extractor kan op tegen het resultaat wat je daarmee haalt.

imho een dagje freubelen waard.

(meteen nieuw schuim waar nodig geplaatst, alles weer als nieuw ! "