• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoomreiniging??

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
ik kom bij een aantal, volgens hun website, professionele poetsbedrijven tegen dat ze de auto met stoom of droge stoom van buiten reinigen. Ideaal want het is ook nog eens desinfecterend...:confused:

Ik had er nog nooit van gehoord. Iemand ervaringen mee? Is dat wat of weer een nieuw marketingverhaal?
 
Best knap dat droge stoom
Als je bedenkt dat stoom een ander woord is voor waterdamp

Van Wikipedia:
Indien natte stoom verhit wordt, dan zullen allereerst deze waterdeeltjes verdampen. Bij voldoende verwarming wordt de stoom dan droogverzadigd.

Ik las elders dat je dan stoom boven de 100 graden hebt, vaak 500-600 graden... Nou dat lijkt me nietbecht gezond voor je lak.
Maar ook gewoon natte stoom om de auto te reinigen wordt gebruikt. Ik heb ervalleen nig nooit van gehoord. Als ik dan de prijzen zag wat een "beurtje" kost... Kun je hoop materiaal bij CC voor scoren.
 
Stoom dat uit zo'n machine komt heeft geen temperatuur 500-600 graden als het je auto raakt
Is dan bijna alle temperatuur kwijt
Dus kan geen kwaad als je maar niet 3cm er vanaf gaat zitten
 
Stoomreiniger werkt perfect
Kijk eens op YouTube bij ride and shine detailing
Zit in het pand achter carclean die heeft een filmpje van audi r8 waar hij de wielkasten mee doet net nieuw


Dit is dat filmpje als het goed is
 
  • Leuk
Reactions: mulders
Je hebt poetsbedrijven die alles op lokatie doen en dan met een stomreiniger de auto "wassen". Bij alle voorbeelden en dergelijke, zie je dat ze een doek en stoom langs de lak trekken en de boel zo reinigen, maar je ziet nooit een vieze auto. :)

Het marketingverhaal is dan dat het maar maximaal 6-12 liter water kost om de auto te reinigen.
 
Ik weet het niet... er word beweerd dat je met stoom krasvrij kan wassen, en ik zie toch een hoop professionele detailets die kant op gaan.

Ik ben lichtelijk sceptisch, maar het is niet of ik kan bewijzen dat het niet zo is.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
+1 voor @Zluytr

Inderdaad zie je wat meer een opmars in het stomen. Lijkt mij ook omdat je dan geen gedoe hebt met milieu-eisen en dergelijke.

Ik pak nog gewoon lekker de tuinslang en de rest van de goodies, haha! Denk dat als een auto volgescheten is met modder en dergelijke, dat stomen ook niet zo makkelijk is.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en M3fan
Het lijkt mij best een goede optie. Als ik zie hoe makkelijk mijn stoomreinigertje (Kärcher SC3) gehakt maakt van aangekoekt vet en vuil in de motorruimte en deursponningen, dan zal het normale vuil op de auto ook geen probleem zijn. Alleen moet je dan wel een flinke stoomreiniger hebben, want met die van mij ben je 3 dagen bezig, schat ik zo.
 
1 liter water wordt 1700 liter stoom
Dus 6 liter water wordt dus omgerekend 10200 liter stoom
Moet je makkelijk een auto mee kunnen doen
 
Stoomreiniger werkt perfect
Kijk eens op YouTube bij ride and shine detailing
Zit in het pand achter carclean die heeft een filmpje van audi r8 waar hij de wielkasten mee doet net nieuw


Dit is dat filmpje als het goed is
Weining stoom te zien in dat filmpje. Wel ongelooflijke glans
 
Ik had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Net zoals Quantoxx pak ik nog lekker de HD erbij. Maar op zich heeft het volgens mij wel potentieel. Wat is de kost om zo'n stoomreiniger aan te schaffen dan? Is dat een grote kost?
 
Wel net wat ik dus dacht maar was niet zeker. Ik denk dat het voorlopig nog niet snel voor de portemonnee bedoeld zal zijn voor de amateur zoals mezelf of de betere hobby-detailer.