• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoomreiniging??

Van alles om het detailen heen, is mijn grootste verslaving om verschillende shampootjes te gebruiken..

Dus voor mij is dit sowieso schelden in de kerk :yum
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover

Wtf is dit??

Wedstrijd snel wassen of zo?? Ook niet tussendoor ff uitspoelen, maar "aan en gaan".

Bij volgende SDD, krijgen we naast polijstbattle ook een was battle met stoom. Wie in twee minuten de hele auto kan wassen met de minste swirls...

Nee laat mij maar tobben met m'n drie emmertjes dan. Veel relaxter en gezelliger.
 
denk dat er wel toekomst in zit,maar ik denk dat coatings en waxen niet goed zullen reageren op de tempratuur van de stoom ? zit er tevens wel aan te denken om 1 stoom reiniger te kopen voor sponningen,en voor tussen de deuren..Iemand die me kan vertellen of dit goed werkt ?
 
Je zag vroeger vaak van die rooie renaults met zo'n gebladerde motorkap... die gedachte komt bij me boven als je met stoom gaat wassen.o_O

Ik houd het wel bij koken met stoom, is soms al lastig genoeg.
 
Zomaar een ideetje:

Bij het werken met stoom merk ik dat de stoom heel gemakkelijk vuil los kan weken. Zou het kunnen werken als je de stoom gebruikt om het vuil los te weken om vervolgens met water (slang/HD) de boel eraf te spuiten. Overigens lijkt me dit sowieso niet geschikt voor auto's met wax, want die smelt dan gewoon weg volgens mij.
 
tenor.gif


Was bezig met de schoonmaak, dat ik dit topic tegen kwam en eens heb afgestoft o_O

Veel al in het topic geschreven, ook veel die hun twijfels hebben uitgesproken. Maar we zijn inmiddels 4 jaar verder, technieken veranderen, misschien meningen ook :p

Ik ben mijzelf toch ook een beetje aan het verdiepen, aan het dromen om voor mijzelf te starten en dan komt het met stoom wassen van de auto ook voorbij. Waarom? Omdat in sommige steden de APV niet toestaat een auto te wassen met een HD, of dat het op sommige plekken gewoon niet kan (een parkeergarage bv). Ook de waterbesparing is een groot voordeel, zowel voor het milieu (en als bedrijf je maatschappelijk verantwoord ondernemen) als het simpelweg mee sleuren van zoveel water als je alleen HD wassen zou doen.

Is er al iemand geweest die het inmiddels al heeft geprobeerd? Een auto exterieur wassen met stoom?

Ik denk dat ik sws zelf ook ga testen of dit werkt, of er schade (swirls) ontstaan en hoe lang ik er mee bezig ben. De auto zou ik dan, zover ik aan info nu kan vinden hier en daar, insprayen met een touchless reiniger, misschien een TFR of APC om het vuil los te laten weken alvorens het stoom proces te starten.

Hoe denken jullie hier over? Wat zouden jullie eventueel aanraden kwa middelen? Denk mee, wees vrij om je mening, ervaring, kennis of gedachten te delen.

Thanx alvast :D

Om het forum "schoon" te houden, ben ik op dit topic verder gegaan, maar als de mod liever een nieuw topic wenst, zet ik alles over :innocent:

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1