• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen na SmartOne en Kenotek ShowroomShine

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo,

Ik heb vandaag de eerste x SmartOne gebruikt..
Auto goed gewassen, gedroogd en daarna de SmartOne verneveld op de lak uitgewreven met een mf doek en laten hazen.

Als hij voldoende gehazed was heb ik hem afgenomen met een propere nieuwe mf doek..

Nu heb ik weeral hetzelfde fenomeen als bij de Kenotek Showroomshine..

Op de horizontale delen (motorkap en dak) blijven vegen achter die bruin kleuren op mijn zwarte lak..

Wat zou dit toch kunnen zijn? Voort is de lak wel spekglad..

Na een paar keer hevig heen en weer te vegen verdwijnen ze wel..

De lak was ook koel.

Volgende keer ga ik het toch op foto proberen vast te leggen..

Mvg Nico

Producten met carnauba in, verwerkt in te koude temperaturen vermoed ik.

Ik had hetzelfde probleem met QD+ (maar dat had ik ook in de zomer), de reden waarom ik het nooit meer heb gebruikt, werkt gewoon te moeilijk voor wat het is.

tips:
-Te koud (zoals BK zegt)
-Niet vernevelen op de lak zelf maar via een Microfiber pad (Even Coats!)
-Niet laten hazen, gelijk uitwrijven wil soms goed helpen. BIj QD+ werkt dat als een tierelier.

Te koud denk ik niet. Op de flanken heb ik geen problemen. De kenotek showroomshine heb ik verleden jaar gebruikt in de zomer en dit gaf ook strepen.

Dibbuz zei:
Het kan ook een combinatie van zijn natuurlijk.
2 weken geleden heb ik hem in de collinite 915 gezet. Bij de showroomshine van kenotek stond de wagen in de natty's blue of dj blue velvet. Bij mijn weten bevat de showroomshine geen carnauba en de smartone wel.