• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen zichtbaar na het polijsten van een steenslagbehandeling.

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag mijn motorkap gepolijst met Inizio na het behandelen van steenslag.
Toen ik wat dichter naar de lak aan het kijken was, zag ik dat sommige delen van de lak een rare structuur had (vergelijkbaar met banen van een kwast).
Komt dit bij jullie ook weleens voor of is dit een zeldzaamheid?

Alvast bedankt.

Gr.
Bob
 
Ik vermoed dat je je steenslagplekken opgevuld hebt en na het drogen geschuurd hebt? Ik vermoed dan dat je schuurkrassen ziet. Na het polijsten glanst het wel, maar de krassen zijn er niet uit. Dat kan verschillende oorzaken hebben:
  1. Je hebt te grof geschuurd en je moet het afbouwen met een fijnere schuurkorrel
  2. Je hebt te kort gepolijst met je compound
 
Ik heb de verf over de lak gesmeerd (10 bij 10 cm) en daarna meteen gepolijst met Inizio en de Dap900.
 
bs;n388190 zei:
Ik heb de verf over de lak gesmeerd (10 bij 10 cm) en daarna meteen gepolijst met Inizio en de Dap900.

De polijstpad zal dan toch wel in aanmerking komen voor de vuilcontainer lijkt me?