• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

strip down voor het verwijderen van oude waxen?

roybmwe38

Detailing trainee
18 jul 2019
17
45
Hallo allemaal,

Ik wil mijn auto gaan polijsten maar daarvoor wil ik alle oude waxen van de auto verwijderen. Na wat zoeken kwam ik poorboys strip down tegen. is dat voldoende om i.c.m kleien om met verse lak te beginnen? Nu zitten er waxen van wasstraten enz op.
 
Als je de auto wast en kleit dan verwijder je met polijsten de laatste overgebleven waxresten. De auto hoeft niet vrij te zijn van wax voordat je gaat polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en roybmwe38
Ok bedankt, ik dacht dat de oude wax het nieuwe polijst zn werking niet goed zou laten doen. De strip down is dus niet nodig? Is dat alleen bij zwaar vervuilde auto's?
 
Als je de auto wast en kleit dan verwijder je met polijsten de laatste overgebleven waxresten. De auto hoeft niet vrij te zijn van wax voordat je gaat polijsten.
was het niet zo dat als je gaat polijsten de wax uw pads vlugger laat vollopen waardoor ze niet meer gaan cutten?
heb dat ooit is ergens gezien bij ammo nyc
 
Een waxlaag is niet een dikke laag boter wat je op je lak smeert. ;) Deze laag is flinterdun, tenzij je gaat polijsten over een dikke waxlaag die je nog niet uitgewreven hebt.
 
hatseflats weer iets bijgeleerd :yum nu heeft naar mijn mening en ervaring elke detailer wel zijn overtuiging natuurlijk

ik zelf bvb heb altijd alles gestript maar dit kost natuurlijk weer extra tijd wat weer nadelig is als je krap zit qua tijd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar komen we maar op 1 manier achter. Ik maak er toch een foto verslag van. Nu we toch bezig zijn raden jullie een zeep aan om te wassen? Heb nog mequiars nxt over. Die heeft geen wax oid erin verwerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoeveel pads er gebruikt worden, maar ik heb er minimaal vier als ik een rondje loop om de auto.
En dan staat er naast de auto nog de padwasher, waardoor ik eigenlijk geen last heb van "vollopende" pads.

Nu zitten er waxen van wasstraten enz op.

Voor TS, als je het hebt over waxen van de wasstraat, dan hoef je niet bang te zijn dat die er heel erg vast op zitten. Over het algemeen is die bescherming wel weg na paar keer goed wassen. Of je rijd met het kaalste programma door de wasstraat, dan zijn ze er ook af. Was dan ook gelijk denk ik de laatste keer in de wasstraat??
 
Laatst bewerkt:
was het niet zo dat als je gaat polijsten de wax uw pads vlugger laat vollopen waardoor ze niet meer gaan cutten?
heb dat ooit is ergens gezien bij ammo nyc

Daar heeft die kerel het samen met Kevin Brown inderdaad eens over gehad. Ergens een hoofstuk van de 'training academy' serie dacht ik.

Maar volgens mij ging dat over een soort mow down techniek waarbij je eerst de bovenliggende 'vervuiling' oppikt met een microvezel pad. Daar lieten ze zien dat een verse laag wax wel degelijk verschil maakt.

Zoals hierboven genoemd maakt het denk ik weinig uit bij een oude wax na wassen, kleien en dergelijke.