• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Poosje geleden `tzelfde probleem gehad met mijn kadett, lagerschalen verdraaid en lekker lopen beuken...

IMG-20120621-WA0005.jpg


Ik heb er maar gewoon een andere motor in gehangen :-b

Veel plezier dalijk met je verse motor!
 
Maarrrrr, is dit nou een schade die door één wild ritje kan ontstaan of is dit slijtage over een lange periode?
Ik heb zelf geen idee, daar heb ik te weinig kennis voor, maar gezien het voorafgaande verhaal wel een interessante kwestie denk ik.
 
"Even" langsgaan nog wel. Als het goed is word het blok wel helemaal als nieuw gemaakt door NMB. Dus ook gereinigd aan de buitenkant.

Ik zou het zelf niet weten hoe of wat of dit ineens is of geleidelijk. Maar als ik NMB mocht geloven zat er ook aardig wat speling op de zuigers.
 
Dit is te danken aan vorige eigenaars en hoe ze af en toe met de auto omgingen ben ik bang.
Is zeker niet van de een op andere dag maar ja joh, het is ook geen rocket-science, in goede handen en komt nu goed met de nieuwe onderdelen maar had ook niet langer moeten duren.. Leg maar naast de nieuwe onderdelen ;)
(Lijkt me heerlijk motoren in elkaar bouwen, heb ooit als meet en regelmonteur/electricien, levensmiddelen-pompen die in koelcellen hun werk deden staan reviseren toen ik uitgeleend was, hoe bedoel je alles aanpakken haha)

Succes en die Sub snort straks weer zoals ooit tevoren!
 
In mijn geval was het een verstopt oliekanaaltje door vuiligheid in de olie, waardoor er niet genoeg gesmeerd werd.
En ik moet er wel even heel eerlijk bij zeggen, dat ik ook nog eens ruim 200 km/h reed toen het gebeurde...
 
erikjeeh;321868 zei:
Zo, we zijn eindelijk weer lekker thuis. Vanmorgen kwam mn oom lekker vroeg aan. Meteen de sub geprobeerd op de aanhanger te zetten. Helaas, vooruit ging hem niet worden vanwege de iets te lage voorbumper. Achteruit ging echter prima. Onderweg wiebelde de aanhanger wel flink. Scheen dat de ix35 dit ook erg had met de caravan er achter.
Al met al weer heel thuis gekomen.
Op de aanhanger:
68CD0503-2898-452A-B269-E2E381641609-1577-0000025A025EE69F_zps022df0c4.jpg

Wat een bak ellende heb je zo. Maar je ellende had nog veel groter kunnen zijn door je auto op deze manier te laden. Volgende keer liever wat plankjes gebruiken om de hoogte te overbruggen maar je auto nooit achteruit laden. Als je dan een slinger krijgt in je aanhanger kun je hem nooit en te nimmer meer corrigeren en gaat het hele spul bij een beetje pech over de kop. Ik rij 100 000 km + per jaar en heb er al vele zien liggen/staan en dat wil je helemaal niet.
 
Je bent niet de enige die vele kilometers op de weg zit. Dit was een prima oplossing zo en wanneer de aanhanger ging slingeren kon mn oom hem netjes corrigeren. Hij had dezelfde problemen met een wel goed beladen caravan, en ligt dus aan de ix35. Ik hoop dat er even geen tweede keer hiervan meer komt.

Vanmiddag even met NMB gebeld. Ook de koppeling zal meteen worden vervangen inclusief toebehoren.

Ik heb voor vrijdag vrij gevraagd om naar het hoge Noorden te reizen:-D
 
Wat een ellende allemaal, hopelijk loopt het goed af.
Enne.. Even de kentekenplaten van de Hyundai en trailer op elkaar afstemmen! :rules
 
erikjeeh;322549 zei:
...... ligt dus aan de ix35......

Pas op hoor Erik, dat het nu goed is gegaan wil zeker niet zeggen dat het in alle gevallen nog te corrigeren is. En dat slingeren is naar mijn idee gewoon natuurkunde, dat werkt bij een I35 echt niet anders dan bij een andere auto. Het is inderdaad niet te hopen dat je nóg eens met die kar af moet reizen naar het Noorden, maar dan zeker met een goed beladen kar.

Nieuwe koppeling ook maar gelijk? Goeie beslissing nu hij toch daar is, maar die Sub mag je de eerste tien jaar niet meer weg doen wil je dat er nog allemaal uithalen.
 
IbizaSigno;322560 zei:
Enne.. Even de kentekenplaten van de Hyundai en trailer op elkaar afstemmen! :rules
Volgens mij heeft een trailer van dit formaat een eigen kenteken. Tot 750 kg een witte plaat gelijk aan de auto.
 
Trailer had een eigen kenteken inderdaad.

@blackpassat: ik weet het, en ik hoop dat ik dat ook de komende tijd niet hoef te doen. Eerst maar eens genieten volgende week. Koppeling lag toch blood. Enige wat er was is dat ze dan een nieuwe moesten bestellen. Maar het bedrag wat ik nu voor een nieuwe betaal was een lachertje omdat je bijna geen extra uren hebt.

Ik word met de dag nieuwsgieriger hoe hij nu zal klinken en rijden!
 
BlackPassat;322561 zei:
... En dat slingeren is naar mijn idee gewoon natuurkunde, ...

+1 bij een dubbelasser is de kogeldruk wat lastig in te schatten
De auto staat met zijn midden bijna gelijk met het midden van de oprijwagen
Maar het zwaartepunt van de auto ligt naar zijn voorkant
Dus bij de combinatie achter de as, en daardoor ontlast hij de kogel

Ik heb een RangeRover als dor blaadje omhoog zien gaan
Welliswaar met een dubbelpaardtrailer erachter, maar toch

En deze gaat gewoon weer lekker op zijn eigen bandjes terug
 
erikjeeh;322549 zei:
Je bent niet de enige die vele kilometers op de weg zit. Dit was een prima oplossing zo en wanneer de aanhanger ging slingeren kon mn oom hem netjes corrigeren. Hij had dezelfde problemen met een wel goed beladen caravan, en ligt dus aan de ix35. Ik hoop dat er even geen tweede keer hiervan meer komt.

Vanmiddag even met NMB gebeld. Ook de koppeling zal meteen worden vervangen inclusief toebehoren.

Ik heb voor vrijdag vrij gevraagd om naar het hoge Noorden te reizen:-D

Daarom ga ik altijd voor een oprijwagen(tje).
Je zal niet de eerste zijn die zo beland;
dsc4276.jpg


En man, wat zou ik dat zonde vinden van zo'n bak!
Maar goed, hij is heel aangekomen, ik ben benieuwd naar de foto's van het werk dat de mannen zullen gaan doen!
 
Volgens mij mag zon passat niet eens zoiets trekken..Toen ik mijn P ging ophalen bij de vorige eigenaar (apk was verlopen), heb ik ook per trailer gedaan. Wel met een landrover discovery ervoor ga het niet gokken met 200 km enkele reis om met de camry te doen..die mag maar 1500 kg trekken.
Veiligheid voorop..Zie nogal veel creaties voorbij zien komen van de badslippers en trainingspakken brigade aka bulgaren, roemenen..die lui knopen alles en achter iedere auto:-"
 
1600 kg mag ie trekken denk ik (TDI) is dus erg krap of te weinig met een solide trailer en een focus. Die laatste zal ook wel iets meer dan 1000 kilo gram wegen.