• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Zo, we zijn eindelijk weer lekker thuis. Vanmorgen kwam mn oom lekker vroeg aan. Meteen de sub geprobeerd op de aanhanger te zetten. Helaas, vooruit ging hem niet worden vanwege de iets te lage voorbumper. Achteruit ging echter prima. Onderweg wiebelde de aanhanger wel flink. Scheen dat de ix35 dit ook erg had met de caravan er achter.
Al met al weer heel thuis gekomen.

Op de aanhanger:
68CD0503-2898-452A-B269-E2E381641609-1577-0000025A025EE69F_zps022df0c4.jpg


Daar netjes aangekomen:
A7B34FFB-4BCA-4D50-B54E-BE31D934345C-1577-0000025A07D2B699_zps7a19be59.jpg
 
Ja, daar kijk ik ook erg naar uit! Naar verwachting zal 't nu 14 dagen duren voor hij klaar is. Ben benieuwd wat ze nu uiteindelijk allemaal gaan tegenkomen. Briefjes liggen in ieder geval op elke bank/stoel en in de achterbak of ze de auto niet willen wassen + of ze foto's willen maken van de schade.
 
jeetje wat een verhaal zeg, echt balen. Gaat ook direct in de papieren lopen zulke geintjes.

Je hebt in ieder geval wel een goed adres uit gezocht in het 'hoge' noorden

De auto achteruit erop is inderdaad niet zo lekker voor de gewichtsverdeling en het waaide hier ook redelijk hard vandaag (Assen)

daar ben je langs gekomen neem ik aan ?

Mag dit gewicht achter de IX35 ? Kennis van ons hebben ook eentje en daar mag maar 1200 kilo achter

Erg weinig voor zo'n grote auto met diesel motor

Edit: even opgezocht, die auto heeft een 1.7 diesel en mag weinig trekken, benzine en de 2.0 diesel mogen meer trekken
 
Toen ik in der tijd mijn Legacy had ging deze voor de speciale dingen ook altijd naar NMB. Top mensen daar en hebben er echt verstand van!

Pech kun je altijd hebben en krijg je op de koop toe... Geluk moet je altijd weer zoeken en kost geld!

Hopelijk kun je weer snel Roffelen!
 
Balen van die onverwachte schade, maar gaat helemaal goed komen zo te lezen:)^

Mocht je hier in 't Noorden nog iemand zoeken om even proef te rijden...:-" :D
 
@ alle mensen die hier gelijk de garage aanwijzen.

als een auto in goede staat is krijg je die niet direct met een proefritje kapot getrapt. Niet met koude en niet met warme motor. Het is geen porselein....

Proefrijden na het uitlijnen is niks raars. Digitaal leuk en aardig, er zijn meer factoren dan slechts de wielstand die voor een scheef stuur kunnen zorgen. Dit is alleen te testen met een proefritje.

Ik neem aan dat iedereen die een dergelijke auto koopt van tevoren weet geen bonk betrouwbaarheid op wielen aan te schaffen. Daarbij is dit er nog eens een met 2 ton ervaring...
 
Vanmorgen even een belletje gepleegd naar NMB of ze inmiddels netjes de sleutels hebben ontvangen van het bedrijf waar we hem gister hebben neergezet. ( de buren ). Auto stond al in de loods. Motor lag er al uit en de schade was ook al zichtbaar. De drijfstanglagers waren inderdaad kapot. Er scheen een hoop gruis tussen de olie te zitten. Zuiger(s) hadden ook aanzienlijke speling. Monteur was dus al lekker bezig en zou voor mij nog een foto maken van de schade en straks tijdens de opbouw.

Aangezien Erik, de baas daar, niet aanwezig was heb ik verder nog niet gevraagd of hij ook kon zien of er andere dingen aan vervanging toe waren bijvoorbeeld de koppeling. Zal morgen nog eens bellen.

Ik heb het deel wiens schuld het is wel deels afgesloten. Daar blijf ik 't toch raar vinden dat hij precies tijdens een proefrit begint met tikken, terwijl de dealer in Waalwijk 2 dagen daarvoor geen bijgeluid had. Ik heb met de dealer waar het is gebeurd afgesproken langs te komen als ik zeker wist wat het was en hoe het is opgelost. De dealer wilt dus zelf ook betrokken blijven en vind dit dan ook netjes van hun.

Ik weet dat ik straks een nette gereviseerde motor heb en dat ik vanaf 0 km dus weet wat er aan gebeurd is. NMB heeft mij netjes geadviseerd wat mogelijk was en wat ik zelf het beste kan doen. Aangezien ik verder een rustige rijder ben en alleen af en toe leuk optrek waren sterkere internals niet nodig. Daarnaast rijd ik nooit 150+ dus werd mij geadviseerd lekker standaard WRX op te bouwen. Het verschil in prijs tussen standaard en sterkere internals was best flink.

Voor degene die het interessant vinden wat er onder andere allemaal vervangen word:

- krukas
- drijfstangen
- zuigers
- lagers
- nokkenassen
- kleppen
- distributie
- oliepomp
- waterpomp
- bougies
- vloeistoffen

Als ik het zo hier en daar lees schijnt het een fantastische ervaring te zijn na revisie. Helemaal vrij van bijgeluiden. Ik kan dus niet wachten tot ik hem weer kan ophalen.

PS. ze hadden in ieder geval ook gezien dat ze de wagen niet mochten wassen. Dus kreeg de bevestiging dat ze dat dus ook niet zouden doen. Goeie service :-D