• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Trouwens, mijn stiefvader heeft de rechtsbijstand verzekering van ons benaderd. Die gaf aan dat het waarschijnlijk kansloos word als ik hun officieel wil aanklagen. Wanneer ik er een zaak van zou willen maken zou ik weinig kans maken werd mij verteld na zij het hele verhaal hebben gehoord over wat er was gebeurd.
 
Voor een autoambulance heb je een rijbewijs E nodig. Huur gewoon een oprijwagen die je met rijbewijs B mag besturen. Kan je ook 120 km/u rijden. Rijdt ook gewoon beter dan met een aanhanger.
 
Ik heb even je andere topic doorgelezen over het geluid

erikjeeh;317982 zei:
Vanmiddag langsgeweest bij Broekauto te Waalwijk. Een Subaru 6 sterren dealer. Samen met 't hoofd van de werkplaats een rondje wezen rijden. Gelukkig deed het geluid zich voor. ...

erikjeeh;320216 zei:
Gister heb ik mijn auto weer opgehaald bij de dealer in Waalwijk. ... !

Kortom, vooraf heeft de dealer niets gemerkt ....
En dan rijdt een bandenboer 'm naar de gallemiezen

Ik ruik rook ....
 
Jezus Erik, wat een verhaal, vooral omdat je veel tijd en moeite hebt gedaan om een goede wagen te vinden, die achteraf gezien toch niet zo goed was. Maar je bent nu zo ver, dat ik zelf ook zou doorzetten. Hopelijk blijft het bij de revisiekosten en wacht je hierna een minder tumultueuze periode.
 
NHke;320851 zei:
Slik.. Het klinkt zoiezo niet gezond.. Ik zou zeker naar die garage terug gaan!
Wat altijd handig is, is een dashcam.. Zo kun je netjes nagaan wat de dealer enzo met je wagen doet als hij een ritje maakt..

Toen ik eens op onderhoud ging, toen leverde ik mijn wagen af met een gemiddeld verbruik van 7.5l.. Toen ik hem weer ging ophalen stond het gemiddeld verbruik op 9+l en er was amper 15km met gereden.. ]-0
Ik wil niet weten hoe de monteur ermee geragd heeft met koude motor.. Helaas had ik mijn dashcam toen nog niet..

Misschien heeft de monteur er niet harder dan 40 mee gereden: stilstaand stationair laten draaien is niet zo goed voor je brandstofverbruik.Veel garages laten een auto een poosje stationair draaien om de motor warm te laten worden, of de olie wat op te warmen zodat ie makkelijker wisselt. Ook voor goede een uitlaatgasmeting(APK) moet de motor warm zijn. Kortom alleen op basis van je verbruik stellen dat een monteur er mee heeft gescheurd is een beetje voorbarig. Als je zaken als gemiddeld gereden snelheid ook flink omhoog geschoten zijn is het andere koek.

Erik balen, ik hoop dat er iets te regelen is met het bandenbedrijf. Ik weet niet of je ze al gesproken hebt, anders kun je aangeven dat je op verschillende autofora gaat navragen of meer mensen bij dit bedrijf een vergelijkbare ervaring hebben. Dat kun je natuurlijk alleen doen, als je de naam van het bedrijf op de verschillende fora noemt, en daar zullen ze niet blij mee zijn.
 
Gemiddelde snelheid zegt evenmin niks. Ik kan met 70 (mijn gemiddelde snelheid) behoorlijk trappen hoor, zeker als je in versnelling 1,2 of 3 blijft.


Oerigens is het stationair verbruik van mijn Fiesta 0,6 liter per uur, aldus de boordcomputer.
 
Van een keer trappen loopt een motor niet gelijk uit zijn lagers, ook niet als die nog koud is. Denk dat die toch wel aan bonken had gelopen, maar het komt nu zo uit bij de dealer.
 
Feit blijft dat je niet weet wat er gebeurt is. Misschien dat de monteur de oude banden even heeft opgerookt met een paar lekkere donuts. Paar minuten 7000 toeren zonder goeie koeling kan zo het einde zijn hoor.
 
Misschien leuk als side-note. Dat 944 blok wat ik in mijn showoffs had gewisseld. Daarvan waren de lagers ook gaar. En dat blok liep prachtig, werkelijk geen foute omwenteling te ontdekken. Tot dat op een gegeven moment de drijfstangen er aan de buitenkant uitstaken. Terwijl hij wilde wegrijden bij een pompstation..
 
Precies...misschien is dit gewoon bad ongeluk geweest en zijn de drijfstanglagers eruit gelopen of een spun bearing..Verkeerde tijd en moment bij de banden boer.
Ben benieuwd wat eruit gaat komen wanneer je hem eventueel laat reviseren. Porsche boxer motoren gaan ook rond 180k op voor revisie sommige eerder, andere later. Maar dat zijn lucht gekoelde blokken die krijgen andere klappen te verwerken. Daar is ook standaard lagers vervangen e.d.

Een lager loopt er niet zo maar uit. Moet vooraf echt meer gebeurd zijn, olie kanaal verstopt met een olie loss al gevolg etc je kunt het zo gek niet bedenken. Succes met de afwikkeling.
 
Inmiddels zijn er al een aantal voorderingen. Morgen ga ik de auto ambulance ophalen. Waarschijnlijk wil ik maandag richting groningen rijden. Inmiddels is NMB op de hoogte en ik mocht de auto maandag langsbrengen bij de buren ( ook een auto bedrijf ) aangezien zij zelf gesloten zijn.

Naar verwachting zal het ongeveer 14 dagen duren. Ik heb ze netjes gevraagd om foto's te maken van schade die ze tegenkomen. Dit was geen probleem, voor de zekerheid moest ik hiervoor een briefje op de stoel achterlaten zodat het niet vergeten word.

Ik ben erg benieuwd hoe het straks is, als hij helemaal klaar is. NMB neemt in ieder geval als zij dingen tegenkomen contact op.

Kan niet wachten tot ik hem weer op kan halen! :-D
 
Leuk om te horen dat alles vlot verloopt.
En zo een nieuw blok wilt eigenlijk toch iedereen dus daar zal je van kunnen genieten deze zomer.
 
Ongelofelijk weer dit verhaal. Exact de reden waarom ik bij mijn vorige auto (IS200) er ook altijd bij bleef als er wat mee werd gedaan.

Wat ik nog zeker zou doen is dit voorval melden bij de BOVAG. Hoewel het misschien niet direct helpt in het schadeloos stellen van jou is het niet geheel onbelangrijk om dit soort dingen te melden bij een dergelijke overkoepelende organisatie.

V.w.b. juridisch gezien: zolang je niet hard kan maken dat 1) het geluid er nog niet was voordat je de auto afzette bij de garage en 2) niet kan bewijzen dat ze een testrit hebben gemaakt waarin exorbitant rijgedrag is vertoond heb je geen poot om op te staan. In het Nederlands recht gaat het er veelal om dat je bewijst hoe het tot stand gekomen is en waardoor. Op het moment dat jij nu dus niet kan bewijzen dat ZIJ een proefrit hebben gemaakt waarin de auto slecht gebruikt is kan je het ten alle tijden vergeten. Als je het meld bij de BOVAG zijn zij misschien wel bereid je nog te helpen, ze kunnen ten alle tijden contact opnemen met de desbetreffende garage om ook hun kant van het verhaal te horen. Ik neem aan dat als zij horen dat er een proefrit is gedaan bij een bandenwissel dat ze ook wel begrijpen dat er iets niet pluis is, en dat ze mogelijkerwijs een advies tot schikking kunnen geven.

Wel super om te lezen dat je gewoon doorgaat en je kop er niet bij laat hangen. Hopelijk is je auto straks weer straks volledig hersteld en kan je er weer lekker van gaan genieten!
 
yorick;321362 zei:
... V.w.b. juridisch gezien: ... heb je geen poot om op te staan. ... en dat ze mogelijkerwijs een advies tot schikking kunnen geven. ...!

Een schikking is minstens anderhalve poot.
De verklaring over het proefrijden is er al, de rest is risico-acceptatie
Procederen is helemaal niet aan de orde want de garage is verzekerd.

My2cnts
 
Ik weet niet hoe het komt maar ik moest spontaan aan jou denken:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1605528/2013/03/29/Mechanieker-crasht-Mercedes-van-830-000-euro-tijdens-testrit.dhtml
 
Gister met mn vriendin samen naar Broekauto gereden om de Subaru alvast thuis te zetten. Hij staat inmiddels op dr vertrouwde plekje te wachten om morgen richting Groningen gebracht te worden. Inmiddels ook de autoambulance staat thuis. Vanmiddag briefjes uitprinten of ze de auto niet willen wassen en op diverse plekken ophangen/neerleggen. Morgen vroeg vertrekken we richting het noorden.

DD15C0EA-2A52-4ACB-B53C-239BF1785C7D-854-0000012FEC5F6F24_zps883fa425.jpg
 
Inderdaad succes morgen erik, en nu is het onderhand dan maar te hopen dat dit zo'n beetje het laatste is.