• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Ik zou het niet weten of 't ook bij mij gebeurd kon zijn. Ik zou nooit goed gas geven voor ik de motor goed warm heb gereden.

Ik heb onderweg naar broek wel even stil gestaan om een geluidsfragment te maken. Hierbij sta ik langs de kant van de weg, stil, zachtjes met gas te spelen, met een goed warme motor. Op 't eind rij ik weg.

 
Slik.. Het klinkt zoiezo niet gezond.. Ik zou zeker naar die garage terug gaan!
Wat altijd handig is, is een dashcam.. Zo kun je netjes nagaan wat de dealer enzo met je wagen doet als hij een ritje maakt..

Toen ik eens op onderhoud ging, toen leverde ik mijn wagen af met een gemiddeld verbruik van 7.5l.. Toen ik hem weer ging ophalen stond het gemiddeld verbruik op 9+l en er was amper 15km met gereden.. ]-0
Ik wil niet weten hoe de monteur ermee geragd heeft met koude motor.. Helaas had ik mijn dashcam toen nog niet..
 
ik werk zelf ook in een garage en moet dagelijks testrijden, als ik een testritje maar let ik er op dat ik redelijk rij bij een koude motor , en bij een warme motor kan er wel wat meer gas op (hangt er vanaf wat er gehoort moet worden )
onlangs iemand die beweerde bij 180 iets te horen , ja dan moet je even 180 gaan planken , maar tegen dat wij op de expressweg of autostrade zijn is hij al lang warm hoor ,

we hebben onlangs zelf een scooby verkocht en ik moet eerlijk zijn de auto is bij ons mooi in toeren geweest de turbo is goed gebruikt , maar enkel als hij warm was , terug aangekomen op het werk de scooby netjes laten nadraaien , voor de turbo te sparen ,

en idd na een bandenwissel is het niet nodig voor even te gaan planken hoor ,
mochten het nieuwe velgen en speciale moeren of bouten zijn is dit wel altijd eens goed , beter eventjes een blokje om dan een klant die terugkomt met een wiel wat maar half vast staat ofzo ,

maar ik zou toch terug gaan naar de garage eens met de monteur zelf babbelen , etc kijken wat hij zegt ,
ene een dashcam is leuk maar je moet toch kunnen vertrouwen op je garage niet ?

achja ik heb er ook wel zien voorbijkomen met snelheden en toeren uithalen met klanten hun auto's die racepiloten hun job eindigt toch wel eens hoor , alleen spijtig dat ze vaak wat stuk doen aan andermans auto !


ik hoop dat het je lukt voor toch wat schadeclaim te krijgen ofzo ?
en bij een engine rebuilt mss wat upgrades ? grotere zuigers , kleppen , drijfstangen , inlaat aanpassen etc ? je doet het maar 1 maal (liefst toch ) kan je het beter tegoei doen ;)
 
Pfoe wat een ellende... Mooi niet dat een garage bij mij de kans krijgt om proef te rijden hoor. Ik blijf gewoon wachten/kijken bij dit soort dingen, beurtjes en onderhoud doe ik zelf en wat ik niet kan, daar wacht ik op.

Duurt bij de TDI een half uur voordat de olie een beetje warm is (60+ graden), voor die tijd gaan planken kun je net zo goed met stroop in je motor gaan rijden :|~*
 
De motor is al een gereviseerd. Bij 138.000 kilometer. Nu staat de Sub op 209.600.

Ik heb NMB-motoren benaderd voor de kosten voor een revisie. Aangezien het bij de dealer 4-5K gaat kosten. NMB doet niks anders dan Subaru motoren, koppelingen en bakken reviseren.

Voor een WRX revisie inclusief inbouw, uitbouw, btw, blok, distributie gedeelte, vloeistoffen enz zou ik 3000€ kwijt zijn. Hoop geld maar zeker niet te veel aangezien een grote beurt incl distributie al vaak 1000€+ is.

Echter met dit verhaal wil ik morgen naar de dealer waar het probleem is ontstaan, wat er te regelen valt.
 
Das mooi klote voor je erik. Dan ben je zo zuinig op je auto.
Ik hoop voor je dat ze je tegemoet kunnen komen.
Succes ermee.
 
Wat hebben ze gedaan met je wagen dat je bij 138000 al een revisie nodig had?
Dan heb ik "net" mijn distributiewissel gehad..

Proefrijden na bandenwissel? Gelukkig heb ik prima adres en daar hebben ze geen tijd voor ondanks het dikke kolder is, maar ik moet het niet merken ff joyriden dus!
 
Wat voor mij opviel is dat er al geregeld een motor revisie heeft plaats gevonden op zulke kilometer standen. Ik heb meerdere Impreza's bekeken. Zowel met weinig KM, als met meer. En er zaten er wel een handje vol bij die al een revisie achter de rug hadden. Waaronder ook mijn motor. Waarom, dat krijg ik nooit boven tafel. Wel heb ik de factuur van de revisie en weet ik dat het zeker niet bij een onbekende is gebeurd.

Straks gaan we naar de dealer toe waar het gebeurd is, om te kijken of hun tegemoet willen komen. Waarschijnlijk bel ik vanmorgen nog Broekauto op in Waalwijk om te vragen of ze er niet veel meer aan willen doen. Zodat ik mijn auto kan afleveren bij NMB-motoren. Hier heb ik al een gesprek mee gehad, waarbij zij hebben uitgelegd wat voor werkzaamheden ze voor welke prijs doen. Het kwam er op neer dat het blok dan bijna zo goed als nieuw is. Wat mij opviel is dat ook de hele distributie er ook bij zit. Wat al enkele honderd euro kost om te vervangen normaal gesproken.

Ik heb het idee dat ik het kan schudden met een tegemoet regeling. Echter wil ik het wel bespreekbaar hebben gemaakt.
 
Is het misschien een idee om te vragen of iemand van de dealer, waar ze voor 85% zeker zijn wat het probleem is en vermoedelijk weten hoe het komt, mee kan gaan met je?
Dan heb je toch al iets meer steun, ze zijn namelijk "expert" in deze materie.

Verder wil ik je veel succes wensen met de afhandeling hiervan.
En als je het van de andere kant bekijkt: na de revisie rij je terug rond met een nieuw blok waar niemand anders gekke kuren mee heeft uitgehaald.
 
erikjeeh;320603 zei:
Gister ben ik netjes naar m'n plaatselijke dealer geweest om mijn nieuwe bandjes te monteren en netjes het STi stuur recht uit te lijnen. Na de werkzaamheden is de monteur een proefrit gaan maken of alles goed was. .
IK snap dit ( als leek zijnde ) niet helemaal: sinds wanneer moet er een testrit gemaakt worden na het monteren, balanceren en uitlijnen van een auto ?
Gebeurt toch allemaal digitaal etc .... vraag me serieus af hoe sterk je staat daar je hier geen toestemming voor hebt gegeven.
Uiteraard zegt dit theoretisch niks over het feit of het wel of niet al reeds defect was ( wettelijk ), maar lijkt me dat indien geen toestemming hebt gegeven en idd niet noodzakelijk is/was,
je in elk geval sterker staat met je verhaal.
Daarbij: als ie zo verrot klinkt, had niemand bij binnenkomst / naar binnen rijden dit dan al niet kunnen constateren ?
Je hebt er wellicht niks aan, maar dit kwam even als poepen bij me op.
 
De monteur kan zelf ook stukken gereden hebben en het niet willen toegeven hebben. Zou laf zijn maar zou er niet stom van staan..
 
Ik begrijp het, dank voor je uitleg en revisie is op elk moment lekker en deels waardevol voor jezelf en een nieuwe eigenaar bij verkoop als het gebeurd is.
Afgezien van het totale kostenplaatje en je investering weer.

Wat betreft je "ellende" na een paar bandjes eronder leggen.. succes met de afwikkeling maar "proefritjes" maken is natuurlijk wel erg dubieus en jaren 80..
..deden ze nooit met een lada vreemdgenoeg! :no
 
Vanmorgen ben ik richting de garage gegaan om het bespreekbaar te maken wat er nou is gebeurd. Hierbij hebben zij aangegeven dat zij het intern ook gaan uitzoeken en bespreken met elkaar. Of er mogelijk iets is te regelen met elkaar om zo elkaar toch tegemoet te komen.

Daarnaast heeft broekauto in waalwijk inmiddels gebeld dat de diagnose zeker is dat de drijfstanglagers kapot zijn. Een groffe prijsschatting werd gemaakt van ongeveer 4500€. Dit is nog zonder distributie gedeelde. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat ik mijn auto laat verschepen naar NMB-motoren. Dat ze hier mijn motor reviseren.

Ik heb er tenslotte al redelijk wat geld en tijd ingestoken en was nu eigenlijk zo goed als af. Als ik er nu niets meer mee ga doen zou alles weggegooid geld zijn. Achteraf kan ik altijd nog kijken hoe of wat.

Ik ga er lekker een nachtje over slapen. Maar zal 't zeker posten wanneer er iets gaat gebeuren!
 
Dank je voor de aanvulling.
Heel veel sterkte en succes, houd in je achterhoofd dat ook op dit forum mensen met je ellende meeleven
 
En dat doet me veel deugt dat je zie dat er veel medeleven is. Ik blijf het een erg leuk forum vinden!

Ik ben erg blij dat ik hier mn verhaal ook kwijt kon. Voor mij/was het een goede uitlaat klep.
 
Hm, je wordt in ieder geval niet met een kluitje in 't riet gestuurd bij het bewuste bedrijf.

Succes ermee!