• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superieure wet look

Sinaasappelhuid komt door de manier van spuiten, bij fabriekslak is het minder maar je ziet het veel meer als het overgespoten is. Het vloeit niet zo mooi uit.
Voor een show auto doen ze dan ook 6 lagen blanke lak, schuren er vervolgens 3-4 vanaf en dan polijsten tot hoogglans, dan heb je echt een volledig strakke lak.
 
Ik ben het met Dibbuz eens, een wax kan wel glans en diepte toevoegen mits de lak goed gereinigd en gepolijst is! Zonder dat kan je net zo goed een 6 euro wax erop zetten :)
 
Moet je dit persee doen met een rotary voor optimaal resultaat of lukt dit ook met een excenter?

En is het dan goed met de volgende stappen

-wassen met nxt
-kleien
-wassen met nxt
-m83
-m80
-nxt techt wax
-dodo juice soft orange of m16
 
Als je met de excenter bijna alles swirls eruit krijgt en je verder geen diepere krassen hebt dan is die excenter prima.
Zou je de rotary gebruiken dan zou je er meer afhalen dan noodzakelijk is. Bedenk altijd, lak gaat er nooit meer bij. (uitgezonderd overspuiten uiteraard)
 
Als je geen Almera met swirls van hier tot Tokio voor je neus hebt, waar ook nog eens diepe krassen van schuursponsjes in terug gevonden kunnen worden dan kan je met een excenter prima vooruit!

Met een rotary kan je ook besparend werken, alleen je moet dan een pad nemen met veel minder cut en een lichter polijstmiddel. Als je bijvoorbeeld een groene pad met SSR1 pakt dan haal je er nagenoeg niets vanaf. Maar pak je een oranje pad + SSR2.5 dan haal je er veel meer af dan diezelfde combo op een excenter.
 
Bedankt voor de perfecte uitleg Dibbuz!:
Tim, geen trauma krijgen hoor van de Almera! Hij is bijna wet ook.

@ Danny, ik vind je lak best heel mooi hoor! Iedere kleur heeft toch z'n charme. Het fonkelt weer op een andere manier spectaculair.
Vaak dit soort kleuren knallen meer in de zon en op heldere dagen.
De wetlooks tonen weer meer op donkere dagen/schaduw. Is mijn mening dan (wie ben ik om te zeggen wat mooi is natuurlijk).
 
@ dibbuz en of tim

Zijn die stappen die ik net opnoemde een goed plan om nog een betere wetlook te krijgen of heb je er een toevoeging ofzo nog bij?

@ladybug
dankje :schaam
als de zon erop schijnt dan is de kleur qua kleur op zijn best
qua glans zeg maar het spiegelen is het wel mooi als ik in de spiegel kijk aan de kant van waar de schaduw is. Dan spiegelt hij erg mooi en is het jammer dat, dat niet altijd zo is.
 
Is ook maar net hoe je de foto neemt. En hoe je lak licht absorbeert t.a.v. een foto.
Soms krijg je een bepaald effect niet goed gefotografeerd. Maar tis wel te zien dat je auto mooi is!
Hij sparkelt weer meer op de vierkante cm.
Dat je goed bezig bent is wel te zien, hij staat er prachtig bij. Ik zou haast zeggen. Het is niet helemaal wet look.
Maar wel helemaal Danny look, en eerlijk gezegd... als ik moest zeggen wat er mooier is. Dan wordt het heeeel moeilijk kiezen!!!
 
Heb gisteren de Poorboy's SSR serie getest, en afgewerkt met Black Hole, EX-P en CG Butter Wet Wax. Resultaat is ook niet verkeerd al zeg ik het zelf.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zie hier voor review en foto's van het resultaat.

Hier het SSR verslag.
 
ladybug zei:
Is ook maar net hoe je de foto neemt. En hoe je lak licht absorbeert t.a.v. een foto.
Soms krijg je een bepaald effect niet goed gefotografeerd. Maar tis wel te zien dat je auto mooi is!
Hij sparkelt weer meer op de vierkante cm.
Dat je goed bezig bent is wel te zien, hij staat er prachtig bij. Ik zou haast zeggen. Het is niet helemaal wet look.
Maar wel helemaal Danny look, en eerlijk gezegd... als ik moest zeggen wat er mooier is. Dan wordt het heeeel moeilijk kiezen!!!
:schaam
 
Die echte showautowetlook is bijna niet te krijgen doordat je lak nooit zo glad is als een showauto. Haal gewoon het max. eruit en volgens mij zat je al aardig in de richting!
 
Haal ik dan zo het max er al uit?

-wassen met nxt
-kleien
-wassen met nxt
-m83
-m80
-nxt techt wax
-dodo juice soft orange of m16

Of moet er nog een toevoeging bij of een product worden verranderd?
 
Als je op deze manier geen swirls/hologrammen meer hebt dan is dit tegen het max. aan ja. Als het hiermee niet lukt lukt het met iets anders ook niet.
 
ben ik weer:party:


heb ff alles gelezen, en zo zie je dat ieder zijn methode heeft.

als ik een hele auto heb gekleid dan was ik hem altijd na, ookal haal je met een MV het residu af je houd toch altijd vuil over op de lak. ok ok ben misschien een beetje extreem maar die 2e was beurt geeft mij ff dat extra'tje.

je noemde in je lijstje een rits producten, en die zien er goed uit hoor. en of je als eind de M16 of de dodo orange gebruikt dat is geheel aan jou. gewoon ff uit proberen wat je fijner vind.

ik had in m'n lijstje van wax de techwax gezet. na de m21 gebruik ik soms de techwax..ik heb dat bv gedaan op een gras maai machine...:D ja ik poets vaak ook andere dingen dan auto's vandaar. gezien dit soort objecten veel meer onderheven zijn aan vuil/ smeer en andere zaken is een goede sealant laag nodig vandaar mijn voorkeur naar deze mix.hier ff een paar foto's:D

poetsprojecten029.jpg

poetsprojecten028-1.jpg

poetsprojecten021.jpg

poetsprojecten020-1.jpg



Ladybug@ met de UQD of de gewone QD van meguiars strip je je wax niet hoor, wel had ik ff moeten vermelden dat je niet gelijk na het waxen het moet doen. ik laat de wax altijd ff 20 min uit ademen, en dan wipe ik hem ff na.



gr cees;)
 
Owke dus voor de mooiste resultaten dus eerst wassen, kleien, machinaal poetsen, waxen voor het mooiste resultaat.
Owke dat wordt maar eens wat proberen :D
 
Grappige discussie dit. Gisteren toevallig een leuke discussie gelezen op Meguiarsonline.com over waxen, en of een wax van bijvoorbeeld van 5000,- euro beter is dan een wax van 25 euro (vergelijking Zymöl/Meguiar's, en de Zymöl in kwestie is een levenslang navulbaar). Okay het is op een Meguiar's forum. Maar als de "guru" Mike Philips het aandurft om iedere Meg's wax tegenover een dure wax te zetten, dan wil dat nog wel wat zeggen.
Zijn argument: Alles staat of valt met de voorbereidingen, een goede ondergrond, dus gereinigd zoals het hoort. Je zal dan zien dat je geen verschil ziet tussen een goedkope of dure wax. Mensen zullen het verschil "zien", maar dit is subjectief, beauty is in the eye of the beholder. Oftewel in dit geval: een duurdere wax is altijd beter, tenminste dat denkt men, maar is in de praktij vaak niet zo...
Alleen met glansmetingen e.d. is een daadwerkelijk verschil te meten. Een laklaag met sinaasappel effect zal altijd minder glanzen dan een perfect gladde lak, simpelweg door de spreiding van het licht zoals Dibbuz al aangaf.

Verschillen in waxen zit 'm hoofdzakelijk in duurzaamheid, opbrengen en afnemen e.d.
Dure waxen zijn een marketing gimmick, net zoals de hoeveelheid carnauba in een wax, 70% carnauba is zo hard als beton, en er is een wax met meer dan 70% carnauba 8-()) Dat kan dus niet, het zal hooguit 30 - 35% zijn, maar door een slimme rekentruc komen ze aan meer dan 70%.
Als je een keer niets te doen hebt, dan moet je maar eens wat dingen lezen over carnauba e.d. Dan kom je al snel tot de conclusie dat je bij sommige dure merken voor de naam betaald en dat de claims die ze maken niet helemaal kloppen over het gehalte carnauba. :-"

Leuk artikel: http://www.autogeekonline.net/forum/auto-detailing-forum/9929-pinnacle-souveran-how-much-carnauba-2.html