Ben het eens met de stelling dat de voorbereiding het belangrijkst is. Kleien was voor mij jaren geleden de eerste grote ontdekking op dat gebied. Ik kon het verschil nauwelijks bevatten, zo enorm was het. (Vandaar dat ik tot op de dag van vandaag tegen alles en iedereen aan loop te zeuren over het belang van kleien).
Ten tweede, een goed product maakt alle verschil, maar goed kan toch ook nog beter...
Ik was best content met de DC 1&2, maar nu ik de SSR lijn eigenhandig heb getest weet ik dat die beter is. Het werkt nog fijner, en de behaalde resultaten zijn aanmerkelijk beter. De lak is donkerder/dieper en de glans is er dan al volop. Zodanig dat een toevallige passant zal denken dat ie al klaar is. Maar de lak 'voelt' dan toch nog niet af, hoe mooi hij ook is.
Een mooie glaze als Black Hole, met daarover een sealant als EX-P maken het af. Dan heb je al een superglans, eventuele swirls vallen niet meer op (zelfs onder TL) en de lak voelt nog gladder.
Wat je er dan op aanbrengt aan wax is denk ik heel persoonlijk. Glanzen doet ie dan toch al. Maar... de finish is beslist wél anders. Pete's 53 geeft een totaal ander effect als Gold Class, en Butter Wet Wax is wéér anders. Ik ben er van overtuigd dat Dodo Juice ook weer anders zal zijn... Wat mooier is mag je zelf zeggen, da's een kwestie van smaak. De ene maakt de lak donkerder, de ander brengt de metallic of pearlescent deeltjes weer mooier naar voren. De ene geeft de lak een gladde en vrij hard aanvoelende laag, de ander geeft hem zacht en rijk gevoel als je 'm aanraakt. Your choice...
Overigens, nog even over meetbare glans:
Een quote uit de beschrijving van
Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze
Bij onafhankelijke tests op Detailing World is een glansmeter gebruikt om de glans te vergelijken van een machinaal gepolijst paneel vóór en na gebruik van Lime Prime Lite, waarbij een aanmerkelijke verbetering is gemeten. De gemeten verbetering was overigens het dubbele van hetgeen een zekere chocoladekleurige (en –geurende) concurrent wist te bereiken.
Dat maakt me dan toch ook wel weer érg nieuwsgierig... Dodo is er het merk niet naar om BS te verkopen, in tegendeel.