• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Surf City Garage Barrier Reef Wax of toch iets anders?

Mitchel

Detailing trainee
13 feb 2017
25
48
29
Hallo allemaal,

Omdat ik er maar weinig over kan vinden, doe ik het maar even zo. Het is op dit moment de enige wax die ik heb, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vind hem super makkelijk werken, maar ik vind het resultaat niet echt heel bijzonder. Maar misschien denken jullie hier anders over.
Ben eigenlijk opzoek naar een alternatief, prijstechnisch gaat mijn voorkeur uit naar de Natty's Blue als nieuwe wax maar vind de Collinite 915 ook wel interessant alleen qua prijs iets minder.

Alvast bedankt.
 
Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar ik weet dat @Jeroen bijvoorbeeld heel erg positief is over de Barrier Reef, van wat ik heb begrepen is het een goeie wax voor beginners.

Wat je zou kunnen doen is de 845 van Collinite kopen. Als je een DAP hebt is deze wax ook machinaal aan te brengen en qua prijs/kwaliteit zijn er volgens mij weinig waxen die het beter doen dan de 845. https://www.carclean.com/nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_101219?o=pbMTAwMDM3

Je kunt ze dan ook combineren, eerst een laag 845 eventueel met de DAP, en daarna toppen met de Barrier Reef met het handje, indien je waxen als een aangename bezigheid ervaart :p
 
Ben inmiddels een week in het bezit van een DAP, maar heb helaas de tijd nog niet gehad om hem te kunnen gebruiken. Ik lees wel veel goede verhalen over de waxen van Collinite. Maar 2 lagen wax van verschillende merken is ook een optie?
 
Waxen van verschillende merken layeren, dat is veelal mogelijk. Let dan goed op de curetijden en of de 2de wax geen cleanende werking heeft.

Ik kan mij heugen dat bijv. de 845, die velen hier gebruikt hebben, bekend staat als "layerbaar". Echter zit hier, en ik denk dat ik het verkeerde woord in gedachte heb, petroleum in zit en dan is het layeren nog steeds mogelijk, maar je uiteindelijke dikte is dan iers minder omdat dat bestandsdeel iets de boel oplost.

(Ik meen mij te herinneren dat @Aficior mij dit ooit eens uitgelegd heeft?)


Een andere manier was om de ene dag te waxen en de volgende dag pas te layeren.


Greeetz
 
Een dag later nog een laag aan brengen is voor mij een prima optie, de auto's staan meestal toch binnen. Overigens gaat mijn voorkeur wel uit naar een handwax, maar misschien komt dit omdat ik de DAP nog nooit gebruikt heb.
 
Een dag later nog een laag aan brengen is voor mij een prima optie, de auto's staan meestal toch binnen. Overigens gaat mijn voorkeur wel uit naar een handwax, maar misschien komt dit omdat ik de DAP nog nooit gebruikt heb.

Dan nog blijf ik bij mijn standpunt. Ik zou de 845 met de DAP aanbrengen voor het gemak en de uitstekende prestaties van de wax, en dan de Barrier Reef lekker handmatig, op therapeutische basis :cool: