Hallo mensen, enkele weken geleden reeds gedaan maar nog geen tijd gevonden om te posten.
Het was de laatste die nog wachtte nadat de rest van m'n auto's reeds gedaan was. Het betreft een Suzuki SJ410. Dit is de voorganger van de bekendere Samurai; een klein jeepeke dus met een 1000cc benzinemotor met 45pk en dus inmiddels 27 lentes jong.
Ik heb het wagentje inmiddels sinds 97 in m'n bezit. Hij staat nog voor 80% in de originele lak van 1983. Wegens een toenmalig roestprobleem zijn de twee achterste wielkasten terug bijgelast en overspoten. De bache is een jaar of 6 geleden vervangen omdat het originele exemplaar volledig verhard wasen de plastiek ondoorzichtbaar was geworden.
Omdat ik nog geen Dap had tot eind vorig jaar werd hij gewoon gewassen en jaarlijks in de wax gezet. Die wax (eigenlijk sealant : NXT tech wax) hield het gemakkelijk een jaar uit omdat hij enkel buitenkomt bij goed weer en ongeveer een duizend kilometer per jaar bolt.
plan van aanpak :
-gewassen met Megs NXT shampoo.
-gekleid met Megs milde consumentenklei (was eigenlijk nog niet nodig...klei bleef zo goed als zuiver)
- testspot gedaan met SSR1 op wit: gaf geen verbetering...vele swirls bleven aanwezig
-testspot met SSR2 op wit : weer geen verbetering
- testspot met SSR2 op oranje : iets verbetering maar niet veel. Verdomme wat een harde lak is dat zeg! Nu weet ik waarom volkswagen gaat samenwerken met SUZUKI...ze hebben even harde lak :auw De herspoten delen waren gelukkig veel gemakkelijker te corrigeren met SSR1 op wit.
- Ulitmate compound op oranje...gaf heel wat verbetering maar alles ging er niet uit. Ik had toen de Menzena nog niet die ik eerder deze week op die audi gebruikt hebt. Ik zal hem dus nog eens terug moeten doen deze zomer :|
- PB white diamond op zwarte pad
- collinate 915 (mijn lievelingswax) op golden concorso pad.
- trims bijgewerkt met Megs gold class trimdetailer
-glaswerk met megs NXT glascleaner.
-velgen met PB wheelsealent
- banden met Mothers tire shine.
Als deze zomer de bache eraf is gehaald dan zal ik het zaakje nog eens herhalen en ineens de delen onde de bache (rolbeugel) mee aanpakken. Vanbinnen was het plastiek en skai nog netjes zodat hier geen extra werk nodig was
nu nog de foto's : let vooral op de rijkelijk aanwezige swirls en krassen
Het was de laatste die nog wachtte nadat de rest van m'n auto's reeds gedaan was. Het betreft een Suzuki SJ410. Dit is de voorganger van de bekendere Samurai; een klein jeepeke dus met een 1000cc benzinemotor met 45pk en dus inmiddels 27 lentes jong.
Ik heb het wagentje inmiddels sinds 97 in m'n bezit. Hij staat nog voor 80% in de originele lak van 1983. Wegens een toenmalig roestprobleem zijn de twee achterste wielkasten terug bijgelast en overspoten. De bache is een jaar of 6 geleden vervangen omdat het originele exemplaar volledig verhard wasen de plastiek ondoorzichtbaar was geworden.
Omdat ik nog geen Dap had tot eind vorig jaar werd hij gewoon gewassen en jaarlijks in de wax gezet. Die wax (eigenlijk sealant : NXT tech wax) hield het gemakkelijk een jaar uit omdat hij enkel buitenkomt bij goed weer en ongeveer een duizend kilometer per jaar bolt.
plan van aanpak :
-gewassen met Megs NXT shampoo.
-gekleid met Megs milde consumentenklei (was eigenlijk nog niet nodig...klei bleef zo goed als zuiver)
- testspot gedaan met SSR1 op wit: gaf geen verbetering...vele swirls bleven aanwezig
-testspot met SSR2 op wit : weer geen verbetering
- testspot met SSR2 op oranje : iets verbetering maar niet veel. Verdomme wat een harde lak is dat zeg! Nu weet ik waarom volkswagen gaat samenwerken met SUZUKI...ze hebben even harde lak :auw De herspoten delen waren gelukkig veel gemakkelijker te corrigeren met SSR1 op wit.
- Ulitmate compound op oranje...gaf heel wat verbetering maar alles ging er niet uit. Ik had toen de Menzena nog niet die ik eerder deze week op die audi gebruikt hebt. Ik zal hem dus nog eens terug moeten doen deze zomer :|
- PB white diamond op zwarte pad
- collinate 915 (mijn lievelingswax) op golden concorso pad.
- trims bijgewerkt met Megs gold class trimdetailer
-glaswerk met megs NXT glascleaner.
-velgen met PB wheelsealent
- banden met Mothers tire shine.
Als deze zomer de bache eraf is gehaald dan zal ik het zaakje nog eens herhalen en ineens de delen onde de bache (rolbeugel) mee aanpakken. Vanbinnen was het plastiek en skai nog netjes zodat hier geen extra werk nodig was
nu nog de foto's : let vooral op de rijkelijk aanwezige swirls en krassen