• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirl op piano lak B-stijl

goromo

Detailing trainee
7 apr 2014
9
47
52
Besten, Zoals de titel al doet vermoeden heeft onze octavia na een aantal wasbeurten swirl op de B-stijlen die met een soort van pianolak gespoten zijn. Nu is mijn vraag kan ik die net zo behandelen zoals swirl op de autolak ? Daarbij vraag ik me af hoe ik ze kan voorkomen. Ik was de auto iedere keer volgens het twee emmer systeem en gebruik daar bij een meguiars wash mitt. Heb ik nog een vraagje met betrekking tot het wegwerken van een klein krasje. Ik heb een klein krasje van ongeveer 3cm lang en wil deze weg polijsten. Als ik het op dit forum goed gelezen heb moet je altijd na het polijsten een voedende laag (PB black hole) aanbrengen en de boel beschermen met een wax. Normaal gesproken doe je deze stappen over de gehele auto, maar dat lijkt me in dit geval een beetje overdone, toch ? Hoe pakken jullie dit aan ?

Ik doe de B stijl (denk ongeveer hetzelfde materiaal als bij jou) altijd met finale omdat mezzo misschien te zwaar is, in ieder geval finale is genoeg bij mij. Ik heb laatst ook een paar krassen op de lak weggewerkt die op het voorscherm zaten na een garage bezoek :?. Dit heb ik gewoon met alle stappen gedaan maar dan alleen op die plaats, wel het hele zijscherm gedaan. De rest van de auto zag er nog goed uit en ik zag nauwelijks (wel iets) verschil tussen wat ik net had gedaan en de rest van de auto. Gr. Paul

De B stijl inderdaad eerst proberen met een lichte combi, omdat het naar mijn ervaring meestal vrij zacht is. Daarna kan je het inderdaad gewoon behandelen als een lakdeel. Het voorkomen van swirls doe je eigenlijk ook net zoals bij de rest, dus wassen met de 2 emmer methode, maar omdat het meestal vrij zacht is, zal je ook weer eerder swirls krijgen.

Wat betreft de kras, dat kan je zelf het beste beoordelen, als je vindt dat de auto er aan toe is doe je de hele auto, en anders alleen dat paneel.

Bedankt voor de reactie. Aangezien de detailing nog vrij nieuw voor me is, weet ik eventjes niet wat julli bedoel met de termen "finale" en "combi". Helaas ben ik nog niet in het bezit van een DAP, is dit een probleem om dit klusje te klaren ?.

Finale is het lichtste polijstmiddel van de Monello serie, en met combi wordt de combinatie van de pad die je gebruikt en het polijstmiddel die je gebruikt. Met de hand wordt het wel lastiger, maar ik denk dat de B stijl wel zal lukken. De kras verwijderen zal met de hand wel erg moeilijk worden.

goromo;n393040 zei:
Besten, Zoals de titel al doet vermoeden heeft onze octavia na een aantal wasbeurten swirl op de B-stijlen die met een soort van pianolak gespoten zijn. Nu is mijn vraag kan ik die net zo behandelen zoals swirl op de autolak ? Daarbij vraag ik me af hoe ik ze kan voorkomen. Ik was de auto iedere keer volgens het twee emmer systeem en gebruik daar bij een meguiars wash mitt.

Grappig wou net dezelfde vraag stellen:) Bij mij zijn het wel swirls over de gehele B-stijl..

Over dat kleine krasje: Ik begrijp de vraag niet zo heel goed.. Je moet toch nooit gans je auto polijsten, enkel en alleen de deeltjes die beschadigd zijn. Enkel en alleen dat kleine krasje behandelen zoals het moet, lijkt me niet overdone. Als je ganse auto kan doen, kan je toch ook dat mini-plekje doen?:p

Dit heb ik klaargekregen met de handpad en een polijstmiddel: https://forum.Carclean.com/forum/handl...emium-compound . Gewoon wrijven, wrijven, wrijven met de orange handpad. daarna ingestreken met Black hole (ik had niets anders).

In principe polijst je de hele auto als je gaat detailen, omdat je toch altijd nog wat beschadigingen oploopt, en het maakt de lak toch weer mooier. De enige keren dat ik maar een gedeelte polijst, is als de laatste keer niet zo lang gelden is, en er een beschadiging is ontstaan.