• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls/hologrammen in chroom

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

De uitlaat van mijn Honda CB50j (brommer) zit vol met swirls, hologrammen en krasjes. Ik heb echt al heel veel geprobeerd:

- Autosol
- Autosol en #00 steel wool
- Autosol en #000 steel wool
- Meg's NXT AMP
- Dremel (heeft sporen achter gelaten, hologrammen)
- SSR1 (D/A)
- SSR2 (D/A)
- SSR3 met cutting pad (D/A)

Foto's:
IMG_2424800x600.jpg


IMG_2427800x600.jpg


Hologrammen door de Dremel
IMG_2437800x600.jpg



Ik zou de uitlaat echt heel erg graag netjes krijgen. Ik ben echt gek op mijn brommer.
Wat kan ik doen om de uitlaat weer netjes te krijgen? Alle ideeën zijn welkom!


Groeten Matthijs
 
Krassen door de Chroom-laag..? Is daar nog wel iets aan te doen ,een echte polijst borstel kan een oplossing zijn. Deze kunnen op een boorkop gezet worden.
 
Of er krassen zijn die door de laag zijn weet ik niet, maar aan de swirls en hologrammen moet toch iets te doen zijn?
Wat is zon polijstschijf precies? Wat voor materiaal, waar te koop?


Groeten
 
De Chrome producten van Mothers of Race Glaze gebruiken samen met een powerball of een cuttingpad van Lake. De normale polijstmiddelen zoals de SSR reeks zijn hiervoor veel te zacht!
 
Matthijs zei:
Of er krassen zijn die door de laag zijn weet ik niet, maar aan de swirls en hologrammen moet toch iets te doen zijn?
Wat is zon polijstschijf precies? Wat voor materiaal, waar te koop?

Groeten

Bij ons dus :) Morgen komt de nieuwe lading Uniballs binnen, inclusief een paar nieuwe speciaal voor metalen en chroom. Zou binnen een paar dagen online moeten staan.
 
Ik zou eerst Tim's oplossing proberen ,wat ik bedoel zijn zware polijst schijven voor blank metaal of geschuurd metaal op te blinken.
Iets wat je eigenlijk pas "ten einde raad" moet proberen.
De powerbal of die van Lake Country werken op het zelfde principe ,maar zullen net iets milder zijn. Ook omwille van het feite dat deze op een boormachine kunnen gezet worden. Je kan dit absoluut niet vergelijken met een DA ,veel krachtiger ,maar genoeg toeren. Een dremel zoals je aangeeft draait dan weer te snel.
 
Chroom is een dunne laag die aangebracht wordt op een ander metaal, het ligt dus als het ware als een laklaag er bovenop, je kan er in principe dus doorheen polijsten als je niet uitkijkt ;)