• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls in de lak NA een Teflon behandeling?!

aron225 zei:
ik hoop dat dit echt goed af gaat lopen.

Je wilt niet weten hoe zuur ik er zelf van ben. Zelfs mijn oma van 91 zal zien dat dit niet klopt, dat dit prutswerk is. Maar juist daarom ben ik er van overtuigd dat het goed zal aflopen. Niemand kan dit ontkennen, geen leverancier kan voor dit probleem zijn kop in het zand steken.

Allereerst zal die bladdering in de verf (motorkap) moeten worden opgelost. Vervolgens inderdaad de hele auto opnieuw polijsten, en in de teflon zetten.

Zelf heb ik de ervaring niet, de spullen niet, en om eerlijk te zijn ook het geduld niet om het te doen. Een beetje bijhouden als het straks klaar is, vind ik geen probleem, maar van scratch af aan dit aanpakken gaat mij te ver. Daarbij is dit overduidelijk garantiewerk.
 
Met alle respect, dit is geen poetsen/detailen, dit is auto onwaardig de auto verprutsen.

280CE zei:
Vandaag heb ik foto's gemaakt. Kijk en oordeel zelf.

Allereerst was de auto echt te smerig voor woorden. Dit zijn foto's van NADAT ik hem zelf bij bedrijf x met de tuinslang en een zachte borstel heb schoongemaakt.


maar wat jij zelf hebt gedaan voegt eerlijk gezegd ook niet veel toe, swirls ontstaan ook door het gebruik van een borstel, hoe zacht deze ook is, de vlekken die daarbij te zien zijn lijken wel kalkvlekken..... was de auto daar luchtgedroogd, of gedroogd met een doek ????
 
Lexusfreak zei:
Met alle respect, dit is geen poetsen/detailen, dit is auto onwaardig de auto verprutsen.




maar wat jij zelf hebt gedaan voegt eerlijk gezegd ook niet veel toe, swirls ontstaan ook door het gebruik van een borstel, hoe zacht deze ook is, de vlekken die daarbij te zien zijn lijken wel kalkvlekken..... was de auto daar luchtgedroogd, of gedroogd met een doek ????


Hier schrok ik ook van ! nooit een borstel gebruiken ! maar een Washmitt met 2 emmers (+ Gritt Guard)



Wat een vreselijke gebeurtenis dit zeg ! :confused: na het zien van die foto's kreeg ik zowaar tranen in m'n ogen !
 
Lexusfreak en Sjors-V6, ik begrijp jullie bezorgdheid, maar ik kan jullie verzekeren dat ik de borstel nauwelijks heb gebruikt om het vuil er af te krijgen. Juist omdat ik zo voorzichtig en zuinig ben met autolak. Ik gebruik zelf een microvezel handschoen voor het reinigen, en inderdaad twee emmers water. De borstel kreeg ik aangereikt bij en door bedrijf x.

Wat ik met de borstel heb gedaan, heb ik in rechte streken gedaan. De swirls zijn cirkels, en voor zover ik kan beoordelen zitten ze onder de teflonlaag.
 
Nog even een extra opmerking buiten het feit dat het betreffende bedrijf broddelwerk heeft geleverd... Vergeet die teflon laag de volgende keer, zo goed is die nu ook weer niet. Een echte autoliefhebber vertroeteld zijn auto lekker met een glaze en wax e.d. :heart_eyes:
 
280CE zei:
Lexusfreak en Sjors-V6, ik begrijp jullie bezorgdheid, maar ik kan jullie verzekeren dat ik de borstel nauwelijks heb gebruikt om het vuil er af te krijgen. Juist omdat ik zo voorzichtig en zuinig ben met autolak. Ik gebruik zelf een microvezel handschoen voor het reinigen, en inderdaad twee emmers water. De borstel kreeg ik aangereikt bij en door bedrijf x.


Dan wil ik het graag met respect anders gaan stellen, vergeet heel bedrijf X, accepteer het verlies, en ga voor de juiste detailing producten en advies naar Berkel en Rodenrijs, oftewel naar Carclean.

Ergens op het forum staat een heel verhaal over Teflon, als ik het me goed herriner heb je een behoorlijke hitte (enkele 100den graden) nodig om teflon aan te brengen, en bedrijf X creert dit wel even met de hand :weetniet

Neem het advies van Stimpy ter harte aub, en laat de ubberbenz weer trots en statig door het landschap glijden mmmmmm W123 :heart_eyes: ik heb er heel erg leuke herinneringen aan..... (we hebben er 3 gehad een 200D uit 82 een 300TD automaat uit 84 een 240D uit 84) allen in bezit geweest tussen 1987 en 1994
 
stimpy68 zei:
Vergeet die teflon laag de volgende keer, zo goed is die nu ook weer niet. Een echte autoliefhebber vertroeteld zijn auto lekker met een glaze en wax e.d. :heart_eyes:

Bedankt voor het advies, en ik begrijp jouw standpunt als car detailing fanaat, maar ik ben dat zelf gewoon wat minder. Ik heb nu eenmaal gekozen voor zo'n teflonbehandeling, omdat ik juist kies voor meer gemak en minder werk. Voor mij is het goed. Zou het goed moeten zijn, bedoel ik...
 
Het resultaat ziet er niet echt uit om vrolijk van te worden, op een paar foto's van de roosters en rond de koplamp lijkt het mij dat er niet goed uitgepoetst is, maar dan hou je nog de druppels en de swirls over.
Over het ontstaan van de druppels en swirlskan alleen het poetsbedrijf uitsluitsel geven oor ons blijft het raden.

Ik persoonlijk zou me afvragen of ik mijn auto bij zo'n bedrijf zou willen achterlaten om de door hun veroorzaakte problemen op te lossen, ik zou er op aan sturen de kosten van de teflonbehandeling terug te krijgen met een financiele genoegdoening en vervolgens op zoek gaan naar een detailer die je auto met plezier weer swirlvrij maakt.
Vervolgens zelf het onderhoud doen met goede spullen, ik weet niet wat de teflon behandeling je gekost heeft maar weet bijna zeker dat je er een heel aardige collectie voor kan samenstellen
 
stijntjeraes zei:
Vakwerk zo te zien.Jammer echt jammer zonde van het geld.Hopelijk heb je alles op faktuur.
Zie mijn post van vrijdag 9 april 2010 8:59:55.
*edit @ 23:06* het staat overigens wel op de factuur inderdaad.
 
280CE zei:
Accepteer mijn verlies? Dat meen je toch niet echt, mag ik hopen?

Nee natuurlijk niet, anderzijds en nu ga ik compleet op jouw verhaal af, die mensen zullen het alleen maar erger gaan maken..................vanuit dat oogpunt zeg ik accepteer het verlies oftwel "beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald"
 
Heel spijtig, maar moet het helaas een zijn met Lexus hierboven.
Als ik jouw auto zo zie, ben ik bang dat ze het niet veel beter kunnen maken. Ik zou inderdaad vrezen voor een nieuwe poging bij die winkel.
En het allerergste is dat jij dan nog immer een lelijke auto zult hebben, terwijl je zo je best hebt gedaan deze super mooi te laten worden.

Ik denk ook dat je langzaam aan moet gaan denken aan zelf doen. Je stelt zeer hoge (maar absoluut acceptabele) eisen aan de kwaliteit en uitstraling van jouw auto. De partij die je auto nu be(mis)handeld heeft is met zekerheid niet in staat te voldoen aan jouw verwachtingen.

Ik zou denk ik de auto zorgvuldig wassen volgens de hier op het forum beschreven methodes en met die prachtige auto naar het bedrijf rijden, deze in de zon te parkeren en vervolgens en direct en zonder afleiding het kantoor van de eigenaar/bedrijfsleider binnen wandelen en hem vooral vragen even mee te lopen om hun prachtige werk te bekijken. Daarna vragen aan hem hoe hij voorstelt dat op te lossen.
Hierbij nauwgezet de door hun te nemen stappen bespreken en een datum afspreken.

In de tussentijd heb jij dan wellicht gelegenheid om je te bekwamen in de methode van het voorbereiden van de laklaag en vervolgens het juist aanbrengen van een Teflon-laag. Hierdoor kun je dan zo goed mogelijk controleren hoe ze het doen.

Dit laatste heb je nodig, want de afspraak moet zo zijn dat zij het op (indien mogelijk) een (1) dag uitvoeren. De dag dat jij de auto aflevert heb jij dan vrij en blijf je er vrolijk bij. Saaie lange dag, maar dan kun je e verduveld goed controleren.

Het spuitwerk hebben zij uitbesteed aan een ander. Da's mooi, maar zij zijn daar dus voor verantwoordelijk.
 
Zie nu de foto´s, wat een prutswerk. Degene die dit gedaan is een poetser en geen detailer. Het is iemand geweest die uit was op snel wat geld verdienen en geen liefde heeft voor het vak. Jammer op zo´n mooie auto is het juist zo mooi werken. Als ik jou was zou ik eerst naar de spuiter gaan om de los zittende blanke lak laag te laten herstellen. Mag aannemen dat dit onder de garantie valt. Daarna auto goed wassen en met APC en een kwast alle hoekjes goed uitwassen. Na het wassen goed drogen en opnieuw beginnen. Start met een milde klei, daarna licht polijsten, voeden en als laatste een goed wax opbrengen. Geloof me, je zal versteld staan van het resultaat. Volgens mij heeft de lak een mooie metallic in zich. Is de auto goed gewaxt, dan zal dit er in de zon prachtig uitzien.

Vergeet alle verhalen over jaren garantie en een pantser op je lak. Vergeet beloftes zoals dat het zuur in vogelpoep je lak niet meer zal beschadigen en vergeet de belofte dat water voldoende is om je auto weer te laten glinsteren. Er is geen enkel producten op de markt wat je lak zo goed beschermd dat je vogelpoep kan laten zitten. Het inwerken zal door een goede wax/sealant vertraagd worden, maar uitbijten zal het nog wel. Ook als je auto goed in de wax staat zou ik de twee emmer methode aanraden met een milde autoshampoo. Wil je je auto mooi houden, dan moet je aan de bak met glaze en wax en/of sealant.

De genoemde garantie, daar twijfel ik ook over. Wat wordt er gegarandeerd, dat de auto blijft glimmem? De auto van mijn vader wordt nooit gewaxt, maar deze blijft ook glimmen. Weliswaar een heel stuk minder, maar glimmen doet ie. Wordt de garantie gegeven op het niet meer aan de lak hechten van vuil? Zeker statische vuiligheid is niet te voorkomen, hoe goed je auto ook in de wax staat. Modder en zand zal op een goed gewaxte auto minder snel hechten, maar dat het in een bepaalde mate wel aan de auto blijft hangen is niet te voorkomen. Geeft de garantie je de zekerheid dat de lak niet verkleurd? Mooie belofte, de moderne laksoorten met een laag blanke lak verkleuren niet, in iedergeval niet meer zo als vroeger. Dit waren de monolakken (vooral de rode) zonder blanke lak. Kortom ik snap die garantie niet goed. Wellicht kan iemand dit voor mij verhelderen.
 
Vanmorgen bij "bedrijf x" langsgeweest, mijn verhaal verteld en een voorstel neergelegd tot vergoeding van de schade. Om een lang verhaal kort te maken: ik krijg van bedrijf x een financiële compensatie waarmee ik tevreden ben. Voor mij is hiermee de zaak opgelost. Opgelost in die zin dat ik met dit geld naar een specialist in car detailing zal gaan, om de behandeling in zijn geheel opnieuw te laten doen.

Ik dank jullie allen voor de reacties met tips, informatie en steun!
 
Kunnen we je echt niet overhalen het zelf te gaan doen. Het is zo leuk, probeer het eens door deel te nemen aan één van de clinics.
 
Tof dat hun nu je in ieder geval financieel tegemoet zijn gekomen, Tof dat je nu een mede detailer zoekt en hem dit vertrouwen schenkt, Jammer dat we je niet tot een mededetailer kunnen bekeren ;) :)^
 
nog heel even wachten, en de wagen naar diventa bella brengen..

is gewoon de beste keuze, en toch tof dat het bedrijf zover is gekomen.
ik heb mensen lachend weg gestuurd zien worden!