Zie nu de foto´s, wat een prutswerk. Degene die dit gedaan is een poetser en geen detailer. Het is iemand geweest die uit was op snel wat geld verdienen en geen liefde heeft voor het vak. Jammer op zo´n mooie auto is het juist zo mooi werken. Als ik jou was zou ik eerst naar de spuiter gaan om de los zittende blanke lak laag te laten herstellen. Mag aannemen dat dit onder de garantie valt. Daarna auto goed wassen en met APC en een kwast alle hoekjes goed uitwassen. Na het wassen goed drogen en opnieuw beginnen. Start met een milde klei, daarna licht polijsten, voeden en als laatste een goed wax opbrengen. Geloof me, je zal versteld staan van het resultaat. Volgens mij heeft de lak een mooie metallic in zich. Is de auto goed gewaxt, dan zal dit er in de zon prachtig uitzien.
Vergeet alle verhalen over jaren garantie en een pantser op je lak. Vergeet beloftes zoals dat het zuur in vogelpoep je lak niet meer zal beschadigen en vergeet de belofte dat water voldoende is om je auto weer te laten glinsteren. Er is geen enkel producten op de markt wat je lak zo goed beschermd dat je vogelpoep kan laten zitten. Het inwerken zal door een goede wax/sealant vertraagd worden, maar uitbijten zal het nog wel. Ook als je auto goed in de wax staat zou ik de twee emmer methode aanraden met een milde autoshampoo. Wil je je auto mooi houden, dan moet je aan de bak met glaze en wax en/of sealant.
De genoemde garantie, daar twijfel ik ook over. Wat wordt er gegarandeerd, dat de auto blijft glimmem? De auto van mijn vader wordt nooit gewaxt, maar deze blijft ook glimmen. Weliswaar een heel stuk minder, maar glimmen doet ie. Wordt de garantie gegeven op het niet meer aan de lak hechten van vuil? Zeker statische vuiligheid is niet te voorkomen, hoe goed je auto ook in de wax staat. Modder en zand zal op een goed gewaxte auto minder snel hechten, maar dat het in een bepaalde mate wel aan de auto blijft hangen is niet te voorkomen. Geeft de garantie je de zekerheid dat de lak niet verkleurd? Mooie belofte, de moderne laksoorten met een laag blanke lak verkleuren niet, in iedergeval niet meer zo als vroeger. Dit waren de monolakken (vooral de rode) zonder blanke lak. Kortom ik snap die garantie niet goed. Wellicht kan iemand dit voor mij verhelderen.