• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls in de lak NA een Teflon behandeling?!

LB, Lexusfreak en anderen,

Het lijkt mij leuk om eens aan zo'n clinic mee te doen en meer te leren over detailen. Maar voor mijn Benz wil ik toch graag zo'n teflonbehandeling hebben. Mijn andere auto (Alfa) zit ook onder de swirls, en het lijkt mij leuk om die zelf eens in behandeling te nemen. Het is een lease-auto, dus ik ga daar geen dure teflonbehandeling aan spenderen! ;)
 
280CE zei:
..... Maar voor mijn Benz wil ik toch graag zo'n teflonbehandeling hebben.

Doe jezelf en de lezers hier een groot plezier en ga in de dit forum op zoek naar informatie.
De meesten onder de leden zullen de prijs van de teflonbehandeling niet op vinden wegen tegen de kwaliteit.
Overhaast zo'n uitgave, met grote kans op teleurstelling, niet.

Hans
 
280CE,

Dat hele teflon verhaal echt zonde van je centen.............die blijft echt geen 3 jaar zitten, onmogelijk.
Je moet zeker wel elk jaar je auto komen brengen voor inspectie? Mag jij raden wat ze gaan doen.............. :-" pcies.

Ik begrijp niet dat je na zoveel narigheid nog iemand aan je pracht auto laat zitten, ga het gewoon zelf doen!
Veel leuker, en de aanschaf van spullen is helemaal niet veel duurder dan een polijst en teflon beurt.
Als je de spullen eenmaal hebt, kun je daar jaren mee voort.
Met een DAP500, waarmee je echt niet fout kunt gaan, juiste materialen en mischien een beetje onderricht lach je iedereen uit.
Als je hier op het forum vraagt of iemand je op weg wil helpen met de DAP500 is er vast wel iemand genegen om dat te doen of je een kleine demonstratie te geven.
 
Ondanks dat ik er geen onderzoek naar gedaan heb, ben ik er van overtuigd dat een teflon behandeling niet beter is dan een goed uitgevoerde behandeling met een goede sealant en/of wax. Teflon is een bekende naam en wordt "misbruikt" door marketing afdelingen van verschillende fabrikanten van poetsproducten. De naam teflon verkoopt gewoon goed. Mensen zijn er door bijvoorbeeld de Tefal pannen mee bekend, maar of het daadwerkelijk wat extra´s geeft op je auto, daar heb ik zo mijn twijfels over. Wat betreft de kwaliteit van behandelen zou ik eerder de lease-auto een teflon behandeling geven en de eigen auto behandelen volgens het 5 stappen plan, met de glaze en sealant/wax. Ik heb lol in het detailen en heb er wat centjes en tijd voor over. Een ander besteed zijn geld en tijd anders. Iedereen voor zich.
 
Een oltimer waar je hele ziel en zaligheid inzit..............no way dat er iemand aan mag zitten.
 
door schade en schande wordt men wijs,
Je zou toch denken door je ervaring en de info die je hier en op andere fora vindt met betrekking tot teflonbehandelingen dat je een alternatief zou kiezen, uiteraard ben je vrij in je keuze.

Ps houd ons op de hoogte van de nieuwe behandeling.
en ben ik nog steeds nieuwsgierig uit welke hoek je komt
 
RedCat zei:
Doe jezelf en de lezers hier een groot plezier en ga in de dit forum op zoek naar informatie.
Dat heb ik gedaan, maar de search levert weinig meer resultaten op dan mijn eigen topic. ;)
 
Ik bedoelde niet dat je op dit forum moet zoeken naar informatie over Teflonbehandelingen. :no
Ik bedoelde dat als je op dit forum wat rondsnuffelt, dat je zeker dingen tegen zult komen die beter zijn dan....

Er zijn op dit forum mensen met jarenlange ervaring die professioneel bezig zijn.
Als die aangeven dat je misschien geen teflon moet willen is het misschien goed nog even te wachten.
In die tijd kan je hier dan rondneuzen en meelezen.

En als je dan nogsteeds teflon wil, zien wij graag foto's en lezen we graag van de ervaring
(al is het maar voor de zoekfunctie) ;)

Hans
 
280CE zei:
Dat heb ik gedaan, maar de search levert weinig meer resultaten op dan mijn eigen topic. ;)

Zoek even op pro-tech

Bijv: https://forum.Carclean.com/cc_postst4184/Protech-behandeling-beter-dan-zelf-doen.aspx
 
RedCat zei:
En als je dan nogsteeds teflon wil, zien wij graag foto's en lezen we graag van de ervaring
(al is het maar voor de zoekfunctie) ;) Hans

ik zal zeker foto's plaatsen als het is gedaan. Maar eerst wil ik mij eens wat meer verdiepen in de mogelijkheden. Lijkt mij wel zo verstandig, voordat ik weer zoiets laat doen aan mijn auto.
 
280CE, als ik jou was zou ik, hoe zuur ook, mijn verlies nemen en de auto laten detailen bij iemand die het wél kan. Volgens mij kan het bij Carclean zelf, en anders zijn er genoeg op het forum die het ook goed kunnen. Misschien vind je het daarna zo leuk dat je het zelf wilt gaan doen.

Teflonbehandelingen/Pro-Tech zijn vrijwel nutteloze behandelingen.
 
Arfman zei:
Teflonbehandelingen/Pro-Tech zijn vrijwel nutteloze behandelingen.

Het zijn op zich geen nutteloze behandelingen, tenzij het polijstwerk goed uitgevoerd word.
De teflon, wat niet meer of minder is dan een goede Sealant, zal, als je je auto netjes onderhoud een jaartje blijven zitten en moet dan opnieuw aangebracht worden.
280CE heeft gewoon de pech gehad dat er met het polijstwerk met de pet naar gegooid is, dat kost nu eenmaal tijd en wat vakmanschap en is niet in 2 uurtje klaar. Die glaze erop aanbrengen is het werk niet.........
De glans wordt bepaalt door de kwaliteit van het polijstwerk.
 
Rolf zei:
Het zijn op zich geen nutteloze behandelingen, MITS het polijstwerk goed uitgevoerd word.
De teflon, wat niet meer of minder is dan een goede SEALANT , ....
;)

280CE zei:
..... Maar eerst wil ik mij eens wat meer verdiepen in de mogelijkheden. ....

Kijk, dan is de boodschap over gekomen. :cool:
In 't midden van 't land zijn voldoende detailers met ervaring (sorry, ik ben beginner)

Hans
 
@ charles,

De kritische reacties ten aanzien van behandelingen met Teflon of Protech zijn ingegeven door het feit dat met een beetje inspanning iedereen met wat geduld zelf een vergelijkbaar resultaat kan behalen tegen een betere prijs en met de garantie dat je dan ook zelf kunt onderhouden.

Als je het zelf wilt doen vindt je op dit forum genoeg informatie. Al doende zul je er meer van begrijpen en de eisen bijstellen. Je kan zelf kiezen hoe ver je gaat omdat je begrijpt wat je aan het doen bent.

Uitbesteden heeft zijn voordelen, maar het nadeel is dat je afhankelijk bent van wat de "behandelaar" nastreeft. Dat laatste zal sterk afhankelijk zijn van zijn kennis en ervaring en met een beetje pech ook van zijn winststreven.

Hans