• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls zwarte Audi A3 2016: fixable?

PizzaPieter

Detailing guru
18 jul 2020
381
135
Omgeving Apeldoorn
Heren, snelle vraag, Audi A3, 2016 met swirls.

Is dit problematisch of te fixen?

Bijlagen

• 20241104_151439.jpg
    20241104_151439.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 33
  • 20241104_151444.jpg
    20241104_151444.jpg
    234,3 KB · Weergaven: 31
  • 20241104_151457.jpg
    20241104_151457.jpg
    228,1 KB · Weergaven: 31
  • 20241104_151509.jpg
    20241104_151509.jpg
    132,4 KB · Weergaven: 30
  • 20241104_151513.jpg
    20241104_151513.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 30
Er zijn andere redenen dan uiterlijk om een auto niet te kopen
Maar een zwarte is wel een uitdaging als je het niet eerder hebt gedaan
In het ergste geval is afnemen met een doek al problematisch en moet je naar een DAP met een schone zwarte pad uitwijken.

Je maakt het groter dan het is, het is maar een zakdoek. :p

@PizzaPieter Heb je de DAP nog, of heb je die verkocht? Met de DAP moet het goed te doen zijn in combinatie met de juiste pads en polijstmiddelen.
Hi Cordoba, de DAP heb ik niet meer, wel een andermerkig excentrisch polijstmachine.

Deal is nog niet rond en de verkoper bood een polijst- en waxronde aan. Mogelijk is dat makkelijk.

Swirls leken er al op te komen als je er alleen naar keek...

Als je hier op het forum even rond snuffelt, zul je lezen dat die polijstronde in de praktijk vaak geen polijstronde maar een rondje glaze is (en dus na een paar weken is het effect verdwenen). Ik denk dat het slimmer is om bij een echt detailbedrijf in je omgeving een schatting te vragen was een polijstbeurt voor een A3 gaat kosten, en dit voorleggen aan de verkopende partij. (Op die manier creëer je extra onderhandelingsruimte in de prijs). Als je aangeeft dat je zelf zorgt dat die swirls opgelost worden, kun je die kosten voor de verkoper dus weghalen (ook al zal de verkoper daar maar een paar tientjes betalen voor de poets-stagiaire), als je met een echte polijstbeurt komt kost dat honderden euro's als je het laat doen.

Als je deze auto ergens binnen kunt behandelen kun je het ook in de winterperiode doen (kerstvakantie?) of anders het voorjaar afwachten en dan aanpakken.

We hebben t heel specifiek gehad over het verschil van polijsten en waxen/glazen en hij gaf duidelijk aan het verschil te kennen en dat t echt om polijsten én waxen ging.

Maar goed, mijn zoon had t geeneens in de gaten dat er swirls op zaten.

Voor mijn idee: binnen wat voor budget range moet ik denken?

De meeste autobedrijven huren iemand of een poetsbedrijf in en betalen typisch iets van 50 euro, maar óf ze polijsten dan alleen met rotary (en bijbehorende hologrammen krijg je gratis retour voor de swirls) en dan zit het waxlaagje er bij inbegrepen. Andere wat vaak gebeurt, is dat wel gezegd wordt dat er gepolijst wordt maar er wordt alleen een verhullende glaze aangebracht.

Voor een beetje polijstbeurt bij een hobbyist ben je al snel 200-300 euro kwijt, en als een auto echt perfect gepolijst moet worden ben je 2 á 3 keer zo veel kwijt. Bij officiele bedrijven heb je het al snel over een bedrag in de orde van 500 euro. Vandaar dat ik ook aangaf dat dit ook onderhandelingsruimte is in de aankoopprijs.