• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Taal- en spelfouten op de site gevonden? Meld ze in dit topic!

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.722
193
54
Bergentheim (Overijssel)
@Dibbuz of @Tim
Dank voor het wijzigen; leest een stuk duidelijker.
Alleen de tekst "werk van boven naar beneden" bij de snowfoam brengt nog steeds vraagtekens bij mij op: snowfoam breng je toch van beneden naar boven aan?
Edit: even gekeken bij omschrijving van de Monello Artico Snow Foam: "Werkt het best met een foamlans en een hogedrukreiniger. Simpelweg van beneden naar boven inschuimen, laten inwerken en grondig afspoelen. Daarna is uw voertuig klaar voor een veilige wasbeurt."

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.040
193
41
Volgens 26JPN is bij hun foam juist van boven naar beneden:

Directions for Use​

• Add 50ml of snow foam and 450ml of warm water to a foam lance bottle. Shake to mix the product to the water.
  • Adjust the feed rate to suit the level of foam required for the job at hand.
  • Working from the top down, foam the entire exterior of the vehicle, including the wheels, glass and trim.
  • Allow to dwell for five minutes, then rinse off thoroughly with a pressure washer.

En het is een beetje vreemd als onze handleiding anders is dan die op de verpakking. Dan krijgen we daar vragen over.

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.722
193
54
Bergentheim (Overijssel)
@Dibbuz
ik snap nu dat je de handleiding aanhoudt gezien de uitleg van 26JPN, maar uiteraard krijg je vervolgens de vraag: moet je snowfoam nu van boven naar beneden of van beneden naar boven aanbrengen??
(Naar mijn weten wordt altijd aangeraden van beneden naar boven; zie ook Tim zijn opmerking)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.040
193
41
We krijgen of de vraag of het nu van beneden naar boven moet of waarom de handleiding op de fles niet overeen komt met wat op de website staat. Wellicht is dit juist hele speciale foam die van boven naar beneden moet. Ik zou zeggen probeer het eens :cool:

Idua78

Detailing guru
22 aug 2020
124
105
Boskoop
Je bent er 1 vergeten @Kees-sw ook bij de Bug & Grime klopt er wat niet knipoog .

Hoewel de 26JPN Bug & Grime een snelwerkende en krachtige reiniger is, is het nog steeds veilig voor wax, sealant en coating. Zodra je de Bug & Grime op het oppervlakte aanbrengt, begint het gelijk te werken en worden insecten, vuil en roet verzacht, waardoor ze vervolgens veilig schoongemaakt of weggespoeld kunnen worden.

Moet volgens mij zonder de -te, de komma na verzacht twijfel ik of die ook weg kan.

Laatst bewerkt door een moderator:

SpeeDJ

Lady of Bling
Medewerker
15 mei 2008
488
65
Een nieuw merk toegevoegd aan het assortiment, n.l. 26JPN, echter wat lees ik bij de snow foam:

Handleiding
Werk van boven naar beneden en schuim de hele buitenkant van het voertuig, inclusief de wielen, het glas en de bekleding
Dan gaan bij mij de wenkbrauwen fronsen.....

En bij de Glass Polish:
Handleiding
Poets het glas tenslotte af met een schone microvezeldoek, Je kan dit doek eventueel een beetje bevochtigen
dit wijzigen in: de

Vervolgens de Leather Cleaner:
Omschrijving
De 26JPN Leather Cleaner is een milde op waterbasis formule die zeer efficiënt is in het reinigen van de meeste soorten leer, vinyl en synthetische oppervlakken. De Leather Cleaner maakt gebruik van van een complexe mix van oppervlakteactieve stoffen en detergenten om gemakkelijk vuil, zweet, olie en vele andere soorten vuil te verwijderen. Dit soort vuil kan je interieur beschadigen of er verouderd uit doen zien.
oppervlakteactieve wijzigen in: oppervlakte-actieve
En de Leather Conditioner:
Omschrijving
De 26JPN Leather Conditioner is een voeding voor je leer met een unieke formule van Jojoba olie en avocado-olie in combinatie met bijenwas en carnaubawas. Het resultaat van deze formule is zachte soepele leersoorten die hierdoor niet zullen uitdrogen en scheuren.
De 26JPN Leather Conditioner hydrateert en beschermt leer in één simpele stap. Het penetreet het lederen oppervlak om deze te hydrateren, dit vormt dan een beschermende barrière. De combinatie van essentiële oliën en natuurlijke wassen zorgen voor een niet-vette finish op het leer.

dit woord kent mijn vrouw zelfs niet.... ;)
dit woord kent mijn vrouw zelfs niet.... ;)

Hahahahaha!

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.722
193
54
Bergentheim (Overijssel)
Wellicht is dit juist hele speciale foam die van boven naar beneden moet. Ik zou zeggen probeer het eens :cool:
Die uitdaging durf ik wel aan : binnenkort maar een flesje bestellen en wachten op een werkbare buitentemperatuur! (dan meteen een vergelijkingstest, wat reinigingskracht betreft, met andere snow-foams maar uitvoeren)

tinus

Detailing guru
18 jul 2008
1.986
170
Bilthoven
20210124_201409.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

SpeeDJ

Lady of Bling
Medewerker
15 mei 2008
488
65
+
bij de Fantastik Hybrid Wax 100m is de letter l weggelopen; 100 meter wax-potjes past niet in die jerrycan. ;)
(even buiten beschouwing gelaten dat de lege jerrycan 279,- minus 151,- een prijs heeft van 128 Euro! :eek:)
Hahaha wie moois wil hebben, moet pijn lijden (in de beurs)! Is aangepast, bedankt!

• Leuk
  • Grappig
Reactions: Kees-sw en Tim

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
3.783
193
Utrecht