• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tar-x en Eraser

inge

Detailing addict
26 nov 2012
928
65
Vandaag mijn bestelling binnen gehad met Tar-x en eraser. Daar ik beidde nog niet eerder heb gebruikt een paar korte vraagjes (hoop ik). ;-)

1. Kan ik de Tar-x en Eraser verdunnen of moet ik die onverdund gebruiken en welke verdunning kan ik dan het beste gebruiken?
2. In hoeverre tast de Tar-x de wax laag aan? Dan weet ik tenminste als ik die gebruik of ik plaatselijk moet bij waxen (of als ik zin heb de gehele auto maar meteen pak).

Eraser kan je verdunnen maar dan liefst met gedemineraliseerd water
TarX heb ik niet, dus daar zeg ik ff niets over ...

eraser verdunnen heb ik nog nooit van gehoord.
waarom ook? het is niet zo duur en de werking vermindert.
tarx stript je waxlaag (is een oplosmiddel) sealant haal je er ook mee weg, ceramische coating heeft er geen last van.
werkt ook goed voor lijm enz, ook niet verdunnen.

eraser is ook erg fijn om de ramen mee schoon te maken btw:-d

@inge: Wat ik er van weet behoor je het gewoon zo te gebruiken en niet te gaan verdunnen: denk dat dat werking alleen maar achteruit zal gaan
@sammax: denk dat IPA dan een goedkopere oplossing is wat ook erg goed werkt; in tegenstelling dat het lakwerk zal je geen last krijgen van 'schrale' ruiten ( tenminste nog niet ervaren )

Okidoki dus in ieder geval Tar-x onverdund gebruiken.

RedCat met hoeveel verdund jij de Eraser dan?

Gedemineraliseerd water kan ik bij de Hornbach halen, toch? Kom ik volgende week weer langs.

Na het gebruik van Tar X goed wassen! Met alleen spoelen krijg je het niet weg. Spoel daarna je washmitt ook goed uit, anders blijft hij gifgroep:-b

Dank voor de tips mbt Tar-x - zal eraan denken dat wanneer ik het ga gebruiken ik na erna het goed afspoel.

Even om was volgorde van aanpak bij gebruik Tar-x goed in mijn hoofd te stoppen (gaat in de zomervakantie gebeuren dan weer tijd voor een full detail):
1. Foamen
2. Afspuiten HD
3. Wassen 2 em + mitt
4. Tar-x (neem aan alleen voor de onderkant deuren + bumpers van de auto?)
5. Goed afspuiten - HD
6. Drogen (moet naar huis rijden vanuit de wasbox)
7. Kleien
8. polijsten (mothers step 1 - op oranje handpad)
9. Eraser ( + afnemen met Monello doek)
10. Paint cleaner (AF paint prep op witte handpad))
11. glaze (2 laagjes mothers - rode handpad).
12 wax/ sealant (AF Tough Coat + toppen met Pinnacle (rode of zwarte handpad)

Dank. Wordt dan net waar ik het eerste kom - doch vermoed dat de Hornbach voordeliger is.