• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tast IronX het de balanceerloodjes aan?

kcc

Detailing rookie
27 jan 2012
138
0
Hallo

Wilde straks van 3 auto's egt de velgen een keertje goed doen

nu heb ik goede ervaring met Iron-x en wil dat ook in de stappen gebruiken

MAAR tast Iron-x de lood van uitbalanceren niet aan ??

Nee, Iron-X tast de loodjes van het balnceren niet aan. Heb meerdere velgen gedaan, zowel staal als lichtmetaal en nog nooit gehad dat het losliet o.i.d.

Denk dat er verschillende soorten/legeringen plaklood in omloop zijn bij de diverse bandenbedrijven, ik heb iig al verscheidende groen/gelig zien uitslaan na IronX.
Verder geen probleem, ze ontploffen niet, en rotten ook niet weg, verkleuren hooguit een beetje.

Je kunt ze evt. nog even opnieuw grijs of zwart (of welke kleur dan ook) verven na de behandeling, in het geval dat ze wel verkleurd zijn.

De verkleuring komt dan wel van aantasting, dus in principe zijn je velgen dan niet meer goed uitgebalanceerd hé. Maar ik denk niet dat het zoveel zal maken, als het al een effect heeft.

de micron die je op die manier laat verdampen, zal heus het verschil niet maken in de balans of onbalans van je wiel.

Tegen de tijd dat jij dat verschil gaat voelen heb je al minstens 5 setjes banden versleten en dus al nieuw slaglood...

ex-mooseman;319615 zei:
de micron die je op die manier laat verdampen, zal heus het verschil niet maken in de balans of onbalans van je wiel.

Nope, je denkt toch niet dat je rubber mooi egaal afslijt van je banden :)

Luziano;319703 zei:
Tegen de tijd dat jij dat verschil gaat voelen heb je al minstens 5 setjes banden versleten en dus al nieuw slaglood...

Diegene die op mijn velgen slaglood gebruikt om de velgen te balanceren, die krijgt van mij een slag zodat die zelf 14 dagen ongebalanceerd rond loopt en een vette schadeclaim.

Eelco;319200 zei:
Denk dat er verschillende soorten/legeringen plaklood in omloop zijn bij de diverse bandenbedrijven, ik heb iig al verscheidende groen/gelig zien uitslaan na IronX.
Verder geen probleem, ze ontploffen niet, en rotten ook niet weg, verkleuren hooguit een beetje.

Je kunt ze evt. nog even opnieuw grijs of zwart (of welke kleur dan ook) verven na de behandeling, in het geval dat ze wel verkleurd zijn.

Waarschijnlijk een legering waar koper in zit, geoxideerd koper is groen. Het is overigens de vraag of je 'loodje' lichter of juist zwaarder wordt: als er materiaal verdwijnt zal ie lichter worden, maar als bijvoorbeeld het koper in een legering, gaat oxideren, wordt er extra zuurstof gebonden aan het loodje en wordt het dus een ietsie pietsie zwaarder. Het effect op de balancering zal vergelijkbaar zijn met teerspatten op je velg.

Marcel.;333066 zei:
Plak lood laat bij mij wel los door iron-x
Een vieze niet ontvette ondergrond zorgt ervoor dat het plakgewicht los laat. Waarschijnlijk was het er ook af gegaan als jij iron-x niet gebruikt had.

Het reageren naar geel \ groen gebeurt alleen bij het lood, kan oude voorraad van de bandenboer zijn. Tegenwoordig mag bij de personenwagens alleen nog zink staal enz. ingekocht worden wegen belasting van het milieu.

@ trinity, ik zou je maar eens laten nakijken met zo'n oververhitte reactie die nergens voor nodig is. Even aan de avatar te zien rij jij toch een wagen waar standaard velgen opzitten waar het überhaupt niet op te bevestigen is, dat slaglood....

trinity999;323761 zei:
Diegene die op mijn velgen slaglood gebruikt om de velgen te balanceren, die krijgt van mij een slag zodat die zelf 14 dagen ongebalanceerd rond loopt en een vette schadeclaim.

+1 ! rofl