Afgelopen zaterdag samen met Hebans (Hans) deze Porsche Boxster uit 2001 gedaan. De Porsche staat voornamelijk in de garage en heeft in de afgelopen 10 jaar dus niet bijzonder veel “schade” opgelopen. De lak had wel de nodige gebruikssporen en mist wat glans. Hetzelfde geldt voor het lederen interieur.
Het weer zat ‘s morgens ook niet echt mee, we hebben namelijk tweemaal moeten stoppen vanwege heftige regenbuien. Gelukkig klaarde het in de middag op en was de Porsche op tijd af, maar helaas hebben we niet van elke fase een foto kunnen maken.
Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe en Meg’s NXT Carwash
- Clay: Dodo Juice Supernatural icm. Meg’s Last touch
- Polish: Monello Mezzo @ witte LC kompressor en Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Collinite 915
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s 105
- Meg’s APC
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s NXT All Metal Polysh
- Meg’s Super Degreaser
- Mothers Billet Metal Polish
- Poorboys Bold N Bright Gel
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
Interieur
- Gliptone – Cleaner en conditioner
- Meg’s APC
Cabriodak
- Menzerna – Final Finish
- Poorboys – Professional Polish
- RaggTopp Fabric Convertible Top Care Kit
Bij aanvang stond de Porsche er zo bij, er was duidelijk geen bescherming (meer) aanwezig op de lak en het cabriodak.
Het cabriodak was behoorlijk vervuild door gebrek aan bescherming. De cabrio ruit had veel aanslag en voelde grof aan. De achterlichten hadden de nodige swirls verzameld na 10 jaar.
Enkele voorbeelden van de lakdefecten die overigens op zilver erg lastig te spotten zijn. Swirls vastleggen was helemaal een drama in de bewolkte buitenlucht. De lak had ongeveer de zelfde hoeveelheid aan swirls zoals op de achterlichten te zien is, met dank aan de Brinkmann Tuff max die ze tevoorschijn toverde :-b
Na het wassen en clayen zijn we gestart met polijsten van de lak. In de tussentijd was Hans aan de slag met de RaggTopp set. De cleaner deed zijn naam eer aan en maakte het dak helemaal egaal zwart. Na het drogen kon de protector aangebracht worden. We hebben gekozen voor 2 lagen en daarna een dekzeil er over, zo kon de kap niet nat worden van de regen en tegelijk goed kon drogen.
En toen begon het te storten…
Daarna hadden we non stop zon en konden we door met de Porsche. De lokale meeuw vond de Porsche toch al goed glimmen….met dit als resultaat.
De afters:
Eindresultaat van het cabriodak:
Helder cabrio ruitje weer en een glimmende uitlaat
Het weer zat ‘s morgens ook niet echt mee, we hebben namelijk tweemaal moeten stoppen vanwege heftige regenbuien. Gelukkig klaarde het in de middag op en was de Porsche op tijd af, maar helaas hebben we niet van elke fase een foto kunnen maken.
Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe en Meg’s NXT Carwash
- Clay: Dodo Juice Supernatural icm. Meg’s Last touch
- Polish: Monello Mezzo @ witte LC kompressor en Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150 en de DAP900
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Collinite 915
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s 105
- Meg’s APC
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s NXT All Metal Polysh
- Meg’s Super Degreaser
- Mothers Billet Metal Polish
- Poorboys Bold N Bright Gel
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover
Interieur
- Gliptone – Cleaner en conditioner
- Meg’s APC
Cabriodak
- Menzerna – Final Finish
- Poorboys – Professional Polish
- RaggTopp Fabric Convertible Top Care Kit
Bij aanvang stond de Porsche er zo bij, er was duidelijk geen bescherming (meer) aanwezig op de lak en het cabriodak.
Het cabriodak was behoorlijk vervuild door gebrek aan bescherming. De cabrio ruit had veel aanslag en voelde grof aan. De achterlichten hadden de nodige swirls verzameld na 10 jaar.
Enkele voorbeelden van de lakdefecten die overigens op zilver erg lastig te spotten zijn. Swirls vastleggen was helemaal een drama in de bewolkte buitenlucht. De lak had ongeveer de zelfde hoeveelheid aan swirls zoals op de achterlichten te zien is, met dank aan de Brinkmann Tuff max die ze tevoorschijn toverde :-b
Na het wassen en clayen zijn we gestart met polijsten van de lak. In de tussentijd was Hans aan de slag met de RaggTopp set. De cleaner deed zijn naam eer aan en maakte het dak helemaal egaal zwart. Na het drogen kon de protector aangebracht worden. We hebben gekozen voor 2 lagen en daarna een dekzeil er over, zo kon de kap niet nat worden van de regen en tegelijk goed kon drogen.
En toen begon het te storten…
Daarna hadden we non stop zon en konden we door met de Porsche. De lokale meeuw vond de Porsche toch al goed glimmen….met dit als resultaat.
De afters:
Eindresultaat van het cabriodak:
Helder cabrio ruitje weer en een glimmende uitlaat