• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Technische Support (motor houdt in na reinigen motorruimte)

Ik zou ook gewoon een nieuwe indicator plaatsen als ik alles klaar had.
Remmen schoon maken achterkant van de blokken likje koper vet en terug plaatsen.

Ze zien er nog goed uit na het staalborstelen
 
Krijg net van een maat te horen dat hij bij een nieuwe set blokken altijd een nieuwe indicator krijgt. :) Naja...

Ik weet momenteel nog niet zeker of ik de klauwen ga verven. Eerlijk gezegd zie je de klauw amper omdat ik kleine velgen heb. :)

Zal zo eens een foto maken. ;)
 
Ik zou ze inderdaad wel ff spuiten/verven een kleur of gewoon blanke lak
Al was het alleen maar om al je bloed zweet en tranen die je er in heb gestoken
netjes af te werken.
Je polijst ook niet je auto om er geen wax/coating of andere bescherming op te doen =)
 
Jah... sowieso toch behandelen met iets. Ook de naaf.

1504443754915260455122.jpg

1504443774821424617016.jpg
 
Wil je het mooi of dat het opvalt ?
Mooi is zilver of de kleur van je lak
Opvallen koper/messing kleur of licht blauw
 
Wil je het mooi of dat het opvalt ?
Mooi is zilver of de kleur van je lak
Opvallen koper/messing kleur of licht blauw

Dan word het donkerblauw. :) Maar... Dat zal nog even op zich laten wachten, denk ik. De auto zweette wat olie en dat was verder niet erg, maar het word steeds erger. (Olievlekken onder de auto)

Als ik het goed herinner, is het de krukaskering. (???) :)

Prik me er niet op vast, maar op de onderstaande foto zou de olie bij de grote poulie vandaan komen. (Ergens daar)
 
Bovenstaande bericht stond nog in de editor...

Vandaag uitgevogeld dat er inderdaad olie lekt. Het kan zijn bij de krukaskering, maar hoogstwaarschijnlijk is de koppakking niet lekker meer. (Op een hoek lijkt hij eruit gedrukt te zijn, althans een rubber)

Daar begin ik zelf niet aan, haha! :)
 
als de koppakking lekt zie je daar olie zitten waar hij lekt
Schoonmaken met remreiniger en dan kijken waar hij lekt.
Vervangen ziet er moeilijker uit dan dat het is.
Krukaskeerring phoe volgens mij moet dan je bak er af, das een hoop werk
 
@Megaman - Blijkbaar is die kering snel gedaan, maar de koppakking juist een hoop werk. (Dist. ketting)

Hij lijkt ook te lekken bij de hoek, daar waar dat rubber een stukje uit het blok komt. Morgen met de tandenborstel van mijn vrouwtje + remmenreiniger effe schoonmaken en de auto starten. ;)
 
Oeps was ff vergeten : Nee hier moet JIJ inderdaad nog niet aan beginnen =)
Gewoon weg brengen en laten doen als er dan iets fout gaat kun je dan gewoon terug.
 
Oei. Dat is wel balen dan.

Komt het meer voor bij die motoren?

Dat weet ik nog niet. :) Ik snap zelf ook nog niet hoe een pakking (met rubber voor bijv. oliepoorten of wat dan ook) kan verschuiven. Mijn gevoel zegt dat alles flink aangedraaid zit en dit niet zou moeten kunnen?

Maja... Het is een soort rubber hoekje wat op de hoek eruit lijkt te zijn geperst. Soort van poepen met je billen samengeknepen, zeg maar. ;)

Het geneuzel met de distr. ketting maakt het een tricky klusje? Iets met kleppentiming en dergelijke.
 
Jup als je het niet goed doet dan is je motor van "tijd" en dit kan een hoop schade veroorzaken, zelfs zoveel
dat je de motor kunt afschrijven.

In de olie zitten stoffen die rubber/kurk/karton oplossen na verloop van tijd heb je dan kans dat hij gaat lekken
Als hij letterlijk er tussenuit is geblazen is er wel wat meer aan de hand.

Krukaskering is bij verschillende BMW motoren een bekend probleem