• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Technische Support (motor houdt in na reinigen motorruimte)

Man man man... En ik maar denken dat het moeilijk zou zijn! :)

Plug & Play! ... terwijl ik dacht dat ik met speciaal gereedschap aan de gang moest en goed op moest letten. :p

Plop! ... Kabel van de bougie. Iets grotere Plop! ... Kabel van de bobine af.

Vanavond meteen het blok eruit lepelen, moet ik nu wel kunnen na deze ervaring. ;)

20170831_114253.jpg
 
Man man man... En ik maar denken dat het moeilijk zou zijn! :)

Plug & Play! ... terwijl ik dacht dat ik met speciaal gereedschap aan de gang moest en goed op moest letten. :p

Plop! ... Kabel van de bougie. Iets grotere Plop! ... Kabel van de bobine af.

Vanavond meteen het blok eruit lepelen, moet ik nu wel kunnen na deze ervaring. ;)

Bekijk bijlage 99793

Kleine stapjes maken hé ;) we willen niet dat we zometeen je geweldige postjes moeten missen omdat je auto in duizenden onderdelen ligt maar je niet meer weet hoe alles in elkaar zat :D
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Na etenstijd (kebabbie halen) ga ik maar eens de remklauw en dergelijk "loshalen" en alles schoonmaken. Ook nu weer met beleid en gezond verstand. ;)

Zojuist iemand weer gesproken die blauwe trommels gaaf zou vinden, maar twijfel er zelf nog aan. :p

@nicknameless - Nou, dat advies had ik veel gehad, en heb ik ook opgevolgd, maar vroeg mij af WAAROM EIGENLIJK? (Op de Bobine staat "1-2-3-4" en op zo'n plaat/schaal onder de bougies ook)

Alle bougies kunnen vonken, of ik nou Bougie 1 aansluit of Bobinestekker 2 of niet? :) (Mijn simpele gedachte)
 
Ah, zoiets dacht ik al. :) Maar ik kon weinig verkeerd doen, denk ik. Alle 4 de kabels hadden een andere lengte. Begon dus met de kortste vooraan, langste achteraan.

Ik neem aan dat als ik iets niet goed had gedaan, de motor ook niet zou lopen. Althans, als een cilinder gevuld is met zijn mengsel maar dit op het verkeerde moment word ontstoken, dan gaat er iets niet goed, lijkt me. Haha! :)
 
De reden dat mijn garage mij ook geen kabels kon leveren. "Ze leveren ze bij BMW alleen per 6 :p "

Ik had hem omgekeerd. Had voor mijn IS250 (V6) benodigdheden voor een grote beurt besteld, kreeg ik keurig 4 bougie's... Nieuwe magazijn jongen was gewend aan alle nieuwe auto's met mini blokjes...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik had hem omgekeerd. Had voor mijn IS250 (V6) benodigdheden voor een grote beurt besteld, kreeg ik keurig 4 bougie's... Nieuwe magazijn jongen was gewend aan alle nieuwe auto's met mini blokjes...

Kon ik dat maar zeggen! :p Makkelijker om 2 kabels erbij te halen dan er effe 2 cilinders aan vast te plakken, hahaa! ;)
 
  • Leuk
Reactions: RbL
@EJ2NH503P dat zal ik ook zeker niet doen.
Ik heb nu een nieuw gekochte Skoda Fabia 3 (gekocht in 2015) en dat is voor mij de laatste nieuwe auto, ik vind nieuwe auto's minder leuk en fijn als oudere. Ook heb ik een E46 325i en daar rijd ik veel liever in. Ik vind oudere Bmw's ook veel mooier, heb diverse modellen E28, E30, E36, E34, E39, E46, E91 gehad en voor mij hebben deze meer karakter dan nieuwe Bmw's. Ik heb voor diverse werkgevers in veel nieuwe auto's gereden van nieuwe Fiat Panda t/m Aston Martin en ik heb er gewoon niks mee om zelf te rijden. Ik houd zeker niet van gekleurde remklauwen tenzij origineel zo uitgevoerd, maar dat geldt voor mij voor de meeste aanpassingen aan auto's, OEM is prima, de rest vind ik meestal niks.

Mijn volgende auto gaat weer een oudere auto zijn (Bmw, Mercedes of Jaguar) omdat er binnenkort een motor bij komt dus de auto zal wat minder gebruikt worden.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
@Altos: Ik ben het stiekem wel een beetje met je eens... Mijn huidige Lexus IS250 (zeg maar uit de E90 tijd) is een fantastische auto en voor mijn dagelijkse kilometers kan ik geen betere auto bedenken. Toch betrok mijn oude IS200 (uit de E46 tijd) je veel meer bij het rijden. Bij de IS250 voel je vrijwel niet dat hij RWD is, elektrische stuurbekrachtiging communiceert niet echt helder etc... Ik zou hem zelf niet ruilen voor een oudere, maar ik snap wel wat je bedoelt.