• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Technische Support (motor houdt in na reinigen motorruimte)

je kan ook de : https://www.onderdelenlijn.nl/ proberen

Achter zeker schoonmaken schuren en zwart maken ( kan ook gewoon blauw hoor zie er zat rijden met geverfde trommels) want als je toch bezig bent moet je het ook helemaal doen.

Je gaat toch ook niet je halve auto detailen :D
 
@Megaman - Hmmm... Ik zag remklauw-kits met Violet Blauw als kleur, dat lijkt me wel wat. Maar om nou een hele trommel blauw te maken? Volgens mij valt dat ENORM op en dat hoeft niet positief te zijn, haha! :p

Althans... Als de kleur behoorlijk op de kleur van de auto lijkt, dan is het misschien wel geinig. :p
 
Nee, dat ziet echt niet uit. Een remtrommel in een felle kleur.
Zelf vind ik zilver of zwart het mooiste. En dan niet zo'n glanzende kleuren.
Een remklauw kan wel mooi zijn in een felle kleur, maar niet bij deze auto vind ik zelf.

Niet dat mijn mening er toe doet, je moet het zelf weten haha!
 
Violet Blauw valt toch wel mee kwa kleur is niet echt een felle schreeuwende kleur.
Vind het eigenlijk zelf wel een mooie kleur voor de remschijf/trommel

Plus ze zitten ook nog het grootste gedeelte achter je velg.

BMW-X6-MP-002.jpg
 
Hmmm... Voor mijn kleur mag het nog wel donkerder. En trouwens... Zulke klauwen als hierboven zijn alleen dik als het mooie klauwen zijn met een M'tje erop, haha!

Ik ga binnenkort eerst maar eens de boel schoonmaken. Dat zal al een verschil maken en dan weet ik ook waar ik mee te maken heb. :p
 
@Quantoxx Als ik het goed lees, was je oorspronkelijke informatie over je probleem dus onjuist: je had het over lage snelheid bij 'normaal' toerental, dat betekent dus per definitie óf een slippende koppeling, of iemand heeft ongemerkt de versnellingsbakverhoudingen even veranderd. ;)

Wat de lekke bougiekabel betreft, heb je nu de complete bougiekabelset vervangen? (de kans is groot dat anders binnen afzienbare tijd de andere kabels aan de beurt zijn)

Ik zag ook dat je bij een sloperij langs wilde voor onderdelen, ik heb niet helemaal meegekregen voor welke onderdelen. Ik zag wel dat in Den Dolder (allround autodemontage) een 318i staat, en zag dat bij G.A.O.S. in Emmeloord ook diverse 3-series staan.
 
Haha gaos, dat is op fietsafstand van mij. Ik kwam daar vroeger wel vaak. Het bedrijf deed zijn naam wel eer aan Haha. Weet niet hoe het nu is...
Als ik wat zocht dan ging het zo: " oh, heb je iets voor een 306 nodig? Die staan daar op het terrein achterin links. Schroef het er maar af en kom het zo maar afrekenen. "
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Mocht je originele (gebruikte) onderdelen nodig hebben, kan je die heel gemakkelijk via ebay.de opzoeken.
Als je de onderdeelnummers van de betreffende onderdelen weet, kan je vaak via dat nummer alle benodigde onderdelen opzoeken.
Is mij goed bevallen, in Duitsland is het aanbod vele malen groter. Waar een differentieel in NL door de 1000 ging, betaalde ik uiteindelijk 325 voor een gebruikt exemplaar.

Op je VIN nummer kan je alle onderdeelnummers achterhalen, met een beetje creatief googlen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Marcel1973 - Morgen de nieuwe kabelset ophalen en bij een kameraad zelf aan de gang. Die maat is monteur en vind het fijner om iemand in de buurt te hebben voor wanneer de BMW wil opstijgen. :p

Bougies waren blijkbaar nog goed / schoon / bougie'erig genoeg. ;)

Ik zal jouw linkies eens bekijken straks! Thanx kerel.


@330E - Thanx voor de tip!
 
Op de Seat hebben we 3 jaar geleden de trommels ook zwart gespoten.

Afgeschuurd waterproof
Alles afgeplakt
Primer
Zwarte spuitbus van de action

En t zit dr nog strak op!
Trommels hebben weinig te lijden. Voor de voorkant zou ik hammerite pakken o.i.d.
 
@RoyR -

Ik zal de boel eens schoonmaken en kijken wat er overblijft.
Dan de mogelijkheden qua verf-kitjes bekijken en Hammerite.
Vervolgens kijken of ik de klauw dan blauw maak en dit bij de trommel ook staat of de trommel neutraal gekleurd houdt.
 
@RoyR -

Ik zal de boel eens schoonmaken en kijken wat er overblijft.
Dan de mogelijkheden qua verf-kitjes bekijken en Hammerite.
Vervolgens kijken of ik de klauw dan blauw maak en dit bij de trommel ook staat of de trommel neutraal gekleurd houdt.
Trommel zou ik gewoon zwart maken.
Of grijs.
Maarja, jij moet ermee rond rijden ;)
 
Hey Quantoxx, mocht je hulp nodig hebben met sleutelen kan je altijd ff langs rijden woon in de buurt van je, ongeveer 12 minuutjes rijden!
Remmen is opzich goed te doen zeker als je niet hoeft te ontluchten, maar als je hulp nodig hebt kan je altijd roepen.
 
@Zuyd - Ah, da's om de hoek! Bedankt voor je aanbod.

Morgen moet het goedkomen! :)

Zat al te Googlen naar het vervangen van de kabels, maar word er niet wijs uit. ;) Gelukkig heb ik morgen die maat erbij, maar zou fijn zijn als ik zelf wat kon vinden.

(BMW e36 Bougiekabels vervangen) of zoeken op de bobine enzo, maar de dingen die ik vind, zijn net wat anders als hoe mijn eigen motorruimte eruit ziet, haha!
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd
@Zuyd - Ah, da's om de hoek! Bedankt voor je aanbod.

Morgen moet het goedkomen! :)

Zat al te Googlen naar het vervangen van de kabels, maar word er niet wijs uit. ;) Gelukkig heb ik morgen die maat erbij, maar zou fijn zijn als ik zelf wat kon vinden.

(BMW e36 Bougiekabels vervangen) of zoeken op de bobine enzo, maar de dingen die ik vind, zijn net wat anders als hoe mijn eigen motorruimte eruit ziet, haha!

succes met de klus morgen! ik heb laatst een hele grote klus aan me eigen auto gehad ben hem nu aan het uittypen je ziet hem zo verschijnen bij wat heb je nog wat gedaan ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx